Hoe om te gaan met blaffen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jooosjefien

Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20
Woonplaats: Sittard

Re: Hoe om te gaan met blaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:01

Toen wij onze hond net hadden zijn we ook gaan clickeren. Met ontzettend veel geduld en tijd hielp het bij een aantal dingen, bijvoorbeeld het trekken aan de lijn is bijna helemaal weg.
Maar voor andere dingen deed het helemaal nada. Opspringen, schooien en blaffen kregen we er maar niet uit.
Toen over gestapt naar de harde aanpak. Dit werkte gelukkig wel, het is even wennen om streng en consequent te zijn voor je hond, maar ik ben nu elke dag heel blij dat we het gedaan hebben

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:06

Amy Jij kan natuurlijk vinden dat hij "normaal" moet blijven doen, maar zou je hem dan weer gaan corrigeren voor het feit dat hij uitvalt of blaft omdat jij zelf eerst de stress hebt doen oplopen? In wat voor vicieuze cirkel kom je dan? Dan ben je alleen nog maar aan het corrigeren en hond wordt er alleen maar steeds "moeilijker" van. Misschien heb jij daar ook geen boodschap aan, maar ik heb wel degelijk een boodschap aan hoe mijn hond zich voelt. Dat vind ik erg belangrijk.

Ik vind dat echt een gebrek aan inzicht in hondengedrag en onnodig frustreren van je hond.
Ik werk liever aan een ontspannen samenwerking in plaats van dat onder de duim houden. En je komt er imo veel verder mee.

Joosjefien heeft niets met wennen te maken. Ik sta er niet achter, vind het een fout uitgangspunt.
Opspringen is meestal heel makkelijk om te buigen met de clicker. Helaas weten heel veel mensen helemaal niet hoe je de clicker zou moeten en kunnen gebruiken.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:48

Helemaal eens met je reactie Nikass. Ik wilde reageren maar jij zegt op een nette manier waar ik me wat lomper zou uitdrukken. Ik denk dat sommige mensen nogal mazzel hebben dat hun hond dat soort dingen pikt/ermee dealt. Met mijn vorige hond was ik ook een stuk harder, die pikte dat en was braaf maar veel minder vrij dan mijn honden nu. Ik heb wel geleerd in de afgelopen 15 jaar.

Silvia wat grappig, dat is eigenlijk mijn natuurlijke reactie al als onze pup waaks is. Ze stopt inderdaad als wij het ‘overnemen’. Met uitdagen is een ander verhaal. Daar moet ze wat sneller in time-out waar we nu mee bezig zijn.