Buurt kat probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 23:07

Aangezien ik even niet meer weet wat ik kan doen hoop ik dat ik nieuwe inzichten op kan doen :D Mijn kat wast/ likt haar haren aan haar achterkant weg (staartje, letterlijk achterkant en achterbenen). Ik dacht aan een vlooien allergie want dat is eerder gebeurd dus maatregelen genomen ondanks dit niet de tijd daarvoor is.

Nu werk ik 1,5 week thuis vanwege het corona gebeuren en het kwartje is gevallen. Er is een kat uit de buurt die eerder al problemen gaf (lees kakken en sprietsen in de tuinen van mij en mijn buren). Dit dier komt minimaal 4 maar soms wel 8 keer per dag in mijn tuin blijkbaar en daagt mijn kat uit door het raam. Hierdoor al mijn zonwering gesneuveld en ik snapte al niet waarom ik zoveel modder strepen op mijn raam had >;). Mijn kat gaat het raam gevecht aan maar likt zich daarna suf van de stress...

Ik woon in een woonark midden in een nieuwbouwwijk. Het woont heerlijk, mega tuin en fijne directe buren maar die kat komt uit de woonwijk, geen idee van wie. Ik heb hem een paar keer goed weggestuurd waardoor ik nu geen foto meer kan nemen... Door mijn woonsituatie kan ik geen maatregelen nemen. Foto maken en ophangen lukt niet want de boosdoener is meteen weg als hij mij ziet. Nu gaat het omdat ik meteen kan ingrijpen, ik hoop straks wel weer naar kantoor te kunnen. Iemand nog ideeën?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:21

Wat vervelend! Komt je eigen kat buiten? Zo niet, dan is ssscat misschien een idee, of als er wel mensen langs moeten iets van cat-off spray. Met die van Beaphar bijvoorbeeld komen de meeste katten echt niet meer in de buurt.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 23:39

Ja mijn eigen kat komt in de tuin (200-250 vierkante meter schat ik) en dat is haar territorium, maar alleen als ik thuis ben want ik heb geen kattenluik.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:04

Ik zag vandaag op internet een kattenverjager voor aan de tuinslang, werkt met een sensor, gaat spuiten als de sensor geactiveerd wordt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:11

Kan een andere kat zijn, maar onze ex-kater had het ook en bleek ontstoken anaalklieren te hebben. Hij is overigens ook allergisch voor vlooien en teken, daar om duurde het ook langer voor we het doorhadden. Ook heeft hij stress door buurtkatten die gewoon binnenkomen als ze de kans krijgen.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:15

Is er geen mogelijkheid om je tuin dicht te maken zodat hij er niet meer in kan komen?

Ik heb goede ervaringen gehoord met Feliway wbt stress likken.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:14

Stroom draadje voor het raam buiten?

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:54

Ik heb precies hetzelfde probleem. 3 katten thuis, eentje er van reageert heel heftig op de stress van de buurtkat. Haar hele buikje is al kaal gelikt. Wij hebben al zo een feliway stekker, helaas helpt dit onvoldoende. Gaan nu verder denken voor de oplossing. Ik lees graag mee, mocht ik iets gevonden hebben wat hier werkt laat ik het weten.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:03

Ik zal een vang kooi neerzetten.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:11

Een vangkooi is ook wel een goed idee.Misschien is het wel een "zwerfkat".

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:34

Kun je geen ondoorzichtig raamfolie plakken aan de onderkant van je ramen? Als ze elkaar niet zien, scheelt dat denk ik al een boel stress.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Buurt kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:50

Volgens mij moet die waterverjager prima werken. Paar keer en de kat laat het wel, en dan kun je hem daarna doorsturen naar de meelezers in dit topic

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:32

Jasmijn159 schreef:
Kun je geen ondoorzichtig raamfolie plakken aan de onderkant van je ramen? Als ze elkaar niet zien, scheelt dat denk ik al een boel stress.



Heel goed idee.
En als het lukt de andere kat wegjagen. Goede optie hierboven. Niet zielig en toch doeltreffend.
Maar ik zou ook zeker laten controleren of hij niet ergens last van heeft.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 18:06

Bedankt voor alle tips! Ik ga de waterverjager maar eens proberen!