LAT-relatie; kat mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 14:15

Ik hoop dat dit hier thuis hoort, anders sorry!

Via de zoekfunctie wel topics gevonden over het vervoeren van een kat, maar daar zit de vraag nu niet, vandaar dat ik zelf een topic open.

Mijn vriend woont in Drenthe, ik in Zwolle. We zijn om het weekend bij elkaar. Als ik naar hem ga, vraag ik nu steeds een vriendin die om de hoek woont om te voeren. Daar voel ik me na een jaar heen en weer reizen soms wel wat bezwaard over := Plus dat mijn kat enorm van aandacht en gezelligheid houdt en ik het dus wat zielig vindt om hem een weekend alleen te laten.

Nu met de kerst hebben we Guus (de kat) meegenomen naar Drenthe, tot morgenochtend. Hij voelt zich bij mijn vriend hartstikke thuis en met de auto was alleen binnen de stad wat eng voor hem, eenmaal op de snelweg ging hij lekker liggen kijken.

Omdat dat allemaal zo makkelijk ging, hebben we nu het idee bedacht om Guus mee te nemen in de weekenden dat ik in Drenthe ben, is dus meestal om het weekend. Ik heb geen auto dus ga altijd met de trein, is ongeveer een uurtje reizen en daarna klein kwartiertje auto.

Guus is met alles vreselijk makkelijk en maakt zich niet zo druk, dus dit leek ons een prima idee om eens te gaan proberen. Maar ik vertelde het mijn broer gister en die knapte volledig uit zijn panty. Hij is van mening dat je een kat niet te veel moet verslepen en dat het hartstikke zielig is en Guus helemaal weg zal kwijnen omdat hij altijd zo makkelijk is en dus niet zn grenzen aangeeft.

Ik ben dus nieuwsgierig; wat zouden jullie doen?

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:19

Uitproberen. Je kent je eigen kat het beste en als hij er geen last van lijkt te hebben waarom dan niet

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:22

Tja, ik heb ooit een kat gehad, die ik overal mee heen nam. Ik ben eigenlijk geen kattenmens, en voedde de kat op alsof hij een hond was. Die was er ook super makkelijk mee. Het schijnt dat sommige katten er wel moeite mee hebben, ik denk dat de kat die ik nu heb het niet erg zou waarderen, maar als het kan, is het prima.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:24

Mijn buurvrouw doet dat ook. Die woont de halve week met partner hier en de andere helft van de week bij partner. Doet ze al jaren zo en de kat gaat al jaren mee. Kat weet niet beter, het gaat supergoed.
Ik zou het ook gewoon uit proberen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:24

Uitproberen idd en dan heel eerlijk kijken wat je best vindt. Hoeveel nachten ben je weg? Wij laten de kat wel eens een nacht alleen, vroeger ook 2 maar inmiddels niet meer. Er bestaan ook veel services inmiddels die komen voeren/spelen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:24

Helemaal katafhankelijk. Jij kent jouw kat het beste. Als hij geen stress heeft van reizen, dan lijkt het me geen probleem.
Je zegt dat hij in de stad wel stress heeft. Komt dat doordat het dan buiten donker is? Mijn ervaring is dat katten het flitsen van de lantaarns eng vinden. Lichtje aan in de auto en het probleem is veelal opgelost.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 14:37

poes schreef:
Uitproberen idd en dan heel eerlijk kijken wat je best vindt. Hoeveel nachten ben je weg? Wij laten de kat wel eens een nacht alleen, vroeger ook 2 maar inmiddels niet meer. Er bestaan ook veel services inmiddels die komen voeren/spelen.


Meestal 2, dan ga ik vrijdagavond naar hem toe en kom zondagavond weer terug. Je kan Guus helaas niet te veel voer in 1x geven, dan vreet hij zich een ongeluk om vervolgens alles weer uit te kotsen. Dus 2x per dag heen voor voer is helaas noodzakelijk. Zo'n bakje die op bepaalde tijden open gaat vind ik wat te kostbaar.

Caritas schreef:
Helemaal katafhankelijk. Jij kent jouw kat het beste. Als hij geen stress heeft van reizen, dan lijkt het me geen probleem.
Je zegt dat hij in de stad wel stress heeft. Komt dat doordat het dan buiten donker is? Mijn ervaring is dat katten het flitsen van de lantaarns eng vinden. Lichtje aan in de auto en het probleem is veelal opgelost.


Ik heb het idee dat het ook komt door de stoplichten, veel verkeerd en inderdaad het geflits. Hoewel hij dat op een wat achterafweg bij mijn vriend geen probleem vond. Toen lag hij lekker met pootjes naar binnen gevouwen naar mijn vriend te loeren haha.
Daarom denk ik dat trein an sich ook wel goed zal gaan. Licht aan binnen en relatief stabiel, weinig gehobbel. Misschien dat hij het stukje door de stationstunnel minder grappig gaat vinden met al die mensen.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:40

Mijn kat was vooral in het begin heel makkelijk en nam ik overal heen. Op de fiets of lopend vind hij erg leuk. Maar in de auto of bus vind hij minder fijn. Maar in een nieuw huis is mijn kat eigenlijk overal wel op zijn gemak. Volgens mij is die niet zo heel honk vast. Zou gewoon kijken hoe het steeds gaat.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:45

Ik nam mijn kat vroeger regelmatig mee als ik een weekend vanuit Duitsland naar mijn ouders ging. De kat kwam daar vandaan dus voelde zich er goed thuis. Het reizen op zich heeft ze nooit leuk gevonden maar het alleen thuis zijn nog veel minder, dus dan maar zo.

Kijk naar je kat en probeer in te schatten waar die zich het beste bij lijkt te voelen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:48

Gewoon uitproberen toch :) Als je kat zich daar thuis lijkt te voelen is dat een goed teken lijkt me :)

Ik weet zeker dat ik niemand in de trein blij maak als ik dit van mij in een reismandje stop, die schreeuwt moord en brand bij elkaar _O-

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:14

Die van mij heeft een keer een bus laten stoppen. De chauffeur dacht dat iemand een speeltje op zijn telefoon aan het spelen was en dat vond hij een vervelend geluid. Toen verteld dat het mijn kat was. Gingen we weer verder. Heb een soort tas als reismand dus viel niet zo op dat ik een kat mee had. Daarna altijd naar even gemeld bij de chauffeur dat ik een kat mee had.

Mijn kat vind vooral het op trekken een remmen vervelend. Daarom ook minder fan van de stad dan snelweg. Trein was ook nog week soort van te doen

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:20

Als we naar ons vakantiehuisje gaan gaat katlief ook gewoon mee, wel opletten dat hij niet ontsnapt. Geen probleem voor de kat hij is zowel thuis, thuis als in het vakantiehuisje.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: LAT-relatie; kat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 16:23

Nou jullie reacties geven me in ieder geval de rust dat ik niet gek ben haha.

Guus is heel makkelijk. Daarnaast echt mijn allerliefste maatje, dus ik hou zijn welzijn goed in de gaten. De aandacht heeft hij vreselijk hard nodig, dus ik denk dat als ik het benader als kiezen tussen 2 kwaden, ik hem beter in de trein kan proppen dan alleent huis laten.