Wij hebben sinds een ruim half jaar 2 geweldige katten. Het zijn 2 broertjes uit hetzelfde nest, en al sinds dat ze 8 weken zijn bij ons. (Boerderij katjes dus hoogstwaarschijnlijk een oepsnestje)
Al snel merkten wij dat Jessie een flinke prater was. Miauwde hij, en zeiden wij wat, dan gaf hij weer antwoord. Hartstikke leuk allemaal natuurlijk, maar sinds een aantal weken krijgt hij ook 's nachts flinke praatbuien. Het gaat dan van een simpele prrr tot een hele zielige miauw tot echt luid miauwen. In het begin hielp het als we hem bij zijn broer in de krabpaal neerlegden. Wij dachten dat hij zijn broer kwijt was. Maar sinds een week of 2 werkt dit niet meer.
Duurt het een 15 min, half uurtje is dit nog te overzien 's nachts. Maar Jessie houd dit rustig 3 uur lang vol. Vannacht begon hij om 03.10 uur en stopte pas rond 06.30 uur. Geen aandacht aan schenken werkt dan ook niet.
Overdag kan hij er ook wat van, maar vooral 's nachts is het heel erg en het begint ons nu een beetje op te breken want het houd ons dus ook echt wakker.
Weet iemand wat we hieraan kunnen doen..? Ik dacht voorheen gelezen te hebben dat faliway ook helpt bij overmatig miauwen, maar nu ik deze opzoek staat dit er niet bij.
Onze katten hebben genoeg eigen plekjes om lekker te liggen 's nachts, of zelfs te spelen. Kunnen uiteraard gewoon bij hun brokken en drinken. We merken dat ze vooral ons opzoeken en ze kunnen dan ook bij ons op de slaapkamer in de krabpaal of in een mandje aan de kachel. Hier maken ze begin van het slapen gaan en 's ochtends ook goed gebruik van en liggen heerlijk te tukken. Van jessie snap ik dat wel als je de halve nacht aan het rondstruinen bent en aan het kletsen

Maargoed, wij weten dus niet meer zo goed wat we hiermee aanmoeten en ik hoop op tips voor een goede nachtrust!