showdeken hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

showdeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 19:44

hoi bokkers

Misschien kan iemand mij helpen. Ik zoek al weken naar een bepaald soort jasje voor mijn border collie reu voor op show maar kan het niet vinden. Ik heb een andere fokker op show gezien die dat gebruikt op haar honden. het is van materiaal gemaakt van een soort zeemvelachtig iets. Het moet ook vochtig opgeborgen worden of het materiaal wordt helemaal hard.
Het zorgt dat de vacht niet statisch wordt, maar mooi plat blijft tot net voor ze de ring in moeten om dan af te doen en een mooie glanzende vacht te hebben die niet alle kanten uitsteekt.
Ik vindt op internet dat soort jasjes niet, weet ook niet hoe je zoiets zoekt. Het moet minimum 60 cm ruglengte zijn, liefst zelfs 65 of 70 gezien de grote van mijn reu.
Op show zelf vindt ik wel de doeken in dit materiaal maar dan moet mijn reu stil staan of het glijdt van zijn rug. bij de andere fokker zag ik er 1 met een sluiting op de borst en 1 onder de buik (beetje model paardendeken).

Is er iemand die weet waar ik zoiets kan kopen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:27

Ik ken ze wel, zemen jasjes, maar die ik ken worden normaal gebruikt als koeljasjes.. http://www.easidri.com/ of http://www.aquamatdog.com/aquamat-chiller/ bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf voor het gladmaken van de vacht een drycoat (http://www.glamourdogcoats.com/) maar daar wordt de vacht ook heel plat van en er zit dan weinig lucht meer in zeg maar. Denk niet dat dat wenselijk is op een border collie :P Wat ook werkt voor glad-maar-niet-plat-maken is een jasje met een gladde voering. Gewoon wat ook in een colbertje zit vaak, van dat heel gladde spul. Ik heb er voor mijn reu zelf eentje gemaakt met een jersey kraag :)

Afbeelding
Zo ziet dat er een beetje uit, jasje lijkt veel te groot maar komt omdat ie zit, is gewoon een paardendekenmodel met elastische bandjes aan de achterkant die om zijn achterbenen heen gaan :) hier zie je een beetje wat voor stof ik gebruikt heb. Wij noemen deze jas voor Oll z'n ridderjas vanwege de debiele kop die hij er standaard bij trekt _O-

Zoe_97

Re: showdeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 20:36

Die bovenste is inderdaad wat die reu droeg :D
Volume heeft mijn reu voldoende in zijn vacht. Zelfs iets te veel :p hij komt uit Braziliaanse lijnen en daar fokken ze op vel vollere vachten dan hier :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:08

Ja nouja mijn reu heeft een prima vacht maar in z'n nek wordt het vaak wat woest en krullerig en met die drycoat leg ik dat helemaal plat. Ideaal. Die zemen jasjes zijn ideaal ook, 2 weken terug op de cockerclubmatch een paar van die jasjes in actie gezien en de honden die ze droegen waren ondanks de hoge temperatuur die dag gewoon comfy en niet warm enzo. Wil er eigenlijk ook wel eentje maar vind ze vrij prijzig..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:19

In de 2e link het blauwe jasje met pootjes met de bredere buikband is exact het jasje dat ik gezien had. Ik en een bevriende fokker gaan hem onmiddellijk bestellen. Tenminste als ze naar België willen verzenden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 01:57

"Glamour dog coats"... _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 07:22

Kuggur. Ik weet dat jouw borders werkhonden zijn. Mijn teef is ook een sporthond. Maar dat betekend niet dat mijn showhond geen leven heeft hoor. 1 dagje in de maand moet ie proper blijven en moet ie een kwartiertje zo'n jasje aan zodat zijn vacht goed ligt. Voor ee rest crosst Kenai ook gewoon door slijk, zwemt in rivieren enin actief in de gehoorzaamheid ;)
Het is geen showhondje dat in een glazenkastje leeft ;)
Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:30

Oh wat ben ik blij dat onze honden alleen maar een borstel er over hoeven en klaar is kees. (Niet boos bedoeld)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:39

Pas op, de tenen zijn lang; ik moest alleen lachen om die roze met sterretjes versierde website, wat de TS met haar Braziliaanse showlijn honden doet, buiten wassen en watergolven, zal me een worst zijn....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:23

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 12:32

Jasje toegekomen Afbeelding