Eigenlijk vanaf ik kan herinneren wil ik zelf ook een bodercollie. Ik heb zelf verschillende honden gehad, zoals een kruising mechelaar en een volle mechelaar. ( wegens een toen relatie breuk zijn deze naar een boerderij gegaan waar ik ze nog bezocht heb ).
Nu ben ik inmiddels ruim 2,5 jaar in het bezit van een prachtige boerenfox teefje!
Maarja, de bordercollie. Het is altijd blijven kriebelen. Als ik ze zie lopen rijd ik nog net niet tegen een paal aan omdat ik ze zo bekijk en fantaseer...wat als ....
Hoe ik ook wist, er zal er geen 1 komen bleef ik toch stiekem nestjes kijken. Inmiddels was ik verliefd geworden op de kleur blue merle. Ik had al een nestje op het oog en ik heb de stoute schoenen aangedaan en mijn vriend de advertentie laten zien.
Een prachtig nest met 2 dames en 4 heren. ( Ik heb gebeld voor info ). De 2 dames blijken ook nog eens blue merle te zijn!! Ze zijn ruim 2 weken oud en a.s zondag gaan we een kijkje nemen!
Ik heb hier zo'n zin in! Misschien als er een mooie gezonde teef bij zit gaat mijn *wens* da toch in vervulling!! Mijn eigen border dame!
Ik stuiter en stuiter van blijdschap en nieuwsgierigheid.
Natuurlijk ga ik letten op hoe de moeder eruit ziet. En of de honden op het 1e gezicht gezond zijn. Ook de omgeving enzo bekijk ik. Vertrouw ik het niet, komt er uit zo'n bepaald nest geen pup en kijken we verder. Maar toch ga je hopen dat die ene er bij zit

Voor er commentaar komt. Ik heb dus ervaring met borders. Ik weet dat ze uitdaging nodig hebben en een uithoudingsvermogen die eindeloos is. Ik heb me altijd in dit ras verdiept en dus genoeg over kunnen nadenken of dit iets voor mij is. Het zal dus geen impulsief aankopen zijn!
Duimen jullie mee voor mij voor a.s zondag?