wortel, hele erge blaasproblemen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

wortel, hele erge blaasproblemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 18:21

Hallo,

Zaterdag zat mn kat op de kattenbak en mn vader zei hee! ga is gewoon naar buiten.
Toen ineens begon hij de blazen, wij dachten die is geschrokken & hij reageert wel vaker raar.

Mn vader moest zondag ochtend vroeg werken, en gister avond laat thuis.
Wortel ( de kat ) lag te slapen, vanmorgen leek het ineens net of die was aangereden, hij blaasde, liep niet goed.
We konden pas om 3 uur bij de DA terecht.

Blijkt dat hij dus als sinds zaterdag niet meer kan plassen, en dat die blaasgeruis heeft |(
Hij heeft gelijk een verdoving gehad, heeft alles er onder gekotst & ze gingen hem onderzoeken ( ze vertelde precies wat ze ging doen zometeen ).

Wij gingen naar huis en ze zouden snel bellen,
Dus net belde ze, hij plast alles eronder met bloed & is misschien vergiftigd ;(

ze gingen nu weer verder met allerlei onderzoeken doen, want als die is vergiftigd is het niet best..

Ze bellen zometeen weer & we gaan om zeven uur naar hem toe

Hij moet zowieso vanacht nog blijven.

Mn vader is heel boos opzich zelf & geeft zichzelf de schuld dat die het niet eerder heeft opgemerkt.

Ik hoop dat het weer goed komt :(:)

moelly

Re: wortel, hele erge blaasproblemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:22

wat vervelend voor jou, en ook voor je vader!
ik wens je heel erg veel sterkte toe!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 22:36

Hij heeft verhoogde nierwaardes & ze zijn vergroot.
We zijn om 7 uur geweest, hij was nog helemaal suf & had 2 verschillende pijnstillers gekregen.
We hebben een foto gezien & zn blaas was echt heel groot, 2 uur later was die dood geweest.
Het is nog steeds niet helemaal goed, hij ligt aan een infuus zodat alles goed door kan spoelen, heeft een cateter en een kap om zn hoofd zodat hij de cateter met rust laat.
Hij lag lekker in zn hokje, maar deed verder niet zn oogjes open.
Hij heeft echt heel erg pijn gehad..

Ze bellen morgen ochtend hoe het is & dan mogen we weer kijken maar waarschijnlijk moet hij nog tot woensdag blijven.

Ik hoop maar dat hij verder geen schade heeft aan zn nieren, wel zou die de rest van zn leven special voer moeten hebben. '

Hij heeft gelukkig geen steentjes ( ofzo ) in zn nieren want dan moest die ook nog geopereerd worden.

Groetjes

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:28

Jeetje helene wat erg zeg!
En we dachten nog zelfs dat hij z'n pootjes gebroken had. :(:)
Hopelijk knapt ie snel op!

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:32

ach gossie arm dier.
En je vader hoef niet boos op zichzelf te zijn, dit kan iedereen gebeuren.
Hij zou pas boos moeten zijn als hij dus niet was gegaan toe hij als een aangereden kat liep.
Dat jullie toen wel gewoon naar de DA zijn gegaan geeft al aan dat jullie om je beestje geven :).

Wij hebben het zelfde gehad met de hond die baarmoederontsteking had we dachten dat ze gewoon nog loops was.... gelukkig ook net optijd bij de DA gebracht.

Hoop voor jullie (Gezin en kat) dat het goed afloopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:35

Ik ken ook een kater die dit probleem had...kwamen ze ook pas 4 dagen later achter.
Ding was doodziek en had acuut nierfalen, een week kliniek met spoelingen was het gevolg.
Maar hij heeft het gered en loopt nog steeds rond, dus niet de moed opgeven!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:36

We zijn vanmiddag geweest & we hoorde hem grommen tegen de da, hij is nogal eenkennig.
Toen die ons zag begon die gelijk te spinnen en te eten, zo lief <3
Hij kan nog steeds niet echt goed lopen en we moeten nog maar afwachten of die zelf kan plassen, wat tot nu toe niet het geval is ( hij heeft een catether ). Maar dat kan ook komen door dat die het daar niet kent.

We hopen maar dat die morgen weer naar huis mag, maar als het beter voor hem is t die nog even daar blijft is dat ook goed. Ze bellen ons steeds, en zijn heel lief tegen hem. We gaan rond 7 uur weer even bij hem kijken.

Bedank Caro & meelanor & Chiqa

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 13:11

Gisteren is die thuis gekomen, hij laat alles open, mar dat wisten we. Wij gingen net voor controle, zn blaas is weer zo vol. En de da vreest voor een erge beschadiging, vanmiddag gan we naar hilversum voor een echo en dan horen we of we nog wat kunnen doen en nemen elke kans aan zolang wortel maar zonder pijn kan leven, en anders word die vancavond ingeslapen, ;( dit had ik echt niet verwacht,

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:08

Och jee meisje... maar misschien ook wel beter voor hem :(:)
Ik heb mijn Kiddy geprobeerd te redden waar ik kon, maar dit is mislukt (zie link in profiel). Als ik dit leed van tevoren had geweten, dan had ik hem eerder in laten slapen om hem het leed te besparen.

Succes ermee...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:08

best goed nieuws.. geen beschadigingen, hij moet nog een week opgenomen worden zodat hij aan infuus kan en aan catheter zodat hij rust krijgt voor zn organen. ik hoop dat het weer goed komt, maar hij heeft geen pijn en is heel levendig. vervelend dat het zo moest met jouw kat. maar ik juich niet te hard.....

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 12:48

|( |( |( |( |( ,

Hij wou gewoon niet meer, hij heeft zn catheter eruit getrokken, hij was boos, had pijn.
zn blaas stond op knappen, de dierenarts gaf het geen kans meer dat het goed kwam..

Hij heeft lekker geknuffeld met ons, we hebben afscheid genomen en hij is rustig ingeslapen, we konden ook wachten tot morgen maar we moesten aan hem denken. |(

Ik ga wortel zo vreselijk missen, wat was het een schatje <3
Dag lieverd -31-12-10- 11:05 Y;(

Het is beter zo, al doet het vreselijke pijn! ;(

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:53

Helene gecondoleerd! ;( ;(
Sterkte met het verlies van Wortel! :(:)
Jullie hebben de juiste beslissing genomen. :+:

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:52

xLoki schreef:
Helene gecondoleerd! ;( ;(
Sterkte met het verlies van Wortel! :(:)
Jullie hebben de juiste beslissing genomen. :+:

'

Dankjewel:)

Pff, nu weet ik hoe het is om je diertje te laten inslapen. Als je kat nou heel ziek in een hokje ligt kun je je er ietsbeter bij neerleggen denk ik, dan zoals wortel gewoon nog heel erg spinnen, dat maakt het nog moeilijker dan het al is, denk ik ( ik ben bang dat ze hem misschien toch nog na een keer een catheter inbrengen, kunnen redden ;) ). Het idee dat ik hem nooit meer zal zien is heel vreemd ;( , vanmiddag nog, ik was ff het dorp ingeweest, normaal zit hij altijd boven aan de trap ( we wonen boven een winkel) te wachten, dus ik; Worteltjee! maarja hij was er natuurlijk niet meer ;(
Laatst bijgewerkt door HeleneDas op 31-12-10 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:55

Sterkte met het verlies van Wortel... Al liggen ze heel ziek in een hokje, ook dan is het vreselijk moeilijk om je maatje af te geven.. Hij heeft geen pijn meer.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:57

marise83 schreef:
Sterkte met het verlies van Wortel... Al liggen ze heel ziek in een hokje, ook dan is het vreselijk moeilijk om je maatje af te geven.. Hij heeft geen pijn meer.

Jaa inderdaad,
Maar ik bedoel meer dat ik nu bang ben dat ze hem misschien tóch nog hadden kunnen helpen, hij was nog zo attend!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:08

Als een dier het zelf niet wil, door dus idd hulpmiddelen eruit te trekken, denk ik dat het zo het beste is... Ik heb ooit een konijn laten inslapen, die nog vreselijk allert was, goed at en dronk. Beestje had wel vreselijk veel buikpijn, zat nachten te stampen van de pijn, alles aan gedaan wat we konden, maar voor het beestje gekozen dat ze geen pijn meer hoefde te hebben..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:13

marise83 schreef:
Als een dier het zelf niet wil, door dus idd hulpmiddelen eruit te trekken, denk ik dat het zo het beste is... Ik heb ooit een konijn laten inslapen, die nog vreselijk allert was, goed at en dronk. Beestje had wel vreselijk veel buikpijn, zat nachten te stampen van de pijn, alles aan gedaan wat we konden, maar voor het beestje gekozen dat ze geen pijn meer hoefde te hebben..

Ja inderdaad,
inslapen of je beestje verliezen op wat voor manier dan ook is gewoon heel erg verdrietig, maarja je moet in zo'n geval niet denken wat jij wilt maar wat het beste is voor je beestje! :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:11

Ik weet niet of de mods dit toe staan, maar ik wil gewoon even wat in het topic schrijven..
anders sorry... :o

Het is alweer bijna een maand geleden, ;( toch mis ik hem nog elke dag, het is zo raar als je thuis komt en Wortel lag normaal altijd daar, en nu niet meer. Heel vaak kwam ik thuis en was het gelijk; WOOS, VRIENDJEEE :) :o , deed ik altijd om mn vader te pestte haha, maar ik doe het automatisch nu nog steeds wel is,

Lilo, onze andere kat was helemaal gek op wortel, echt gekker op hem dan op ons of wat dan ook, het doet ons ook nog elke keer heel erg zeer als die zo kijkt van; ja nu ben ik alleen.
Maar hij is veel aanhankelijker geworden en ligt het liefst de hele dag op schoot, en als ik huiswerk maak ligt die naast mij op de tafel. Ze maakt gelukkig een hele hoop goed,

ik mis hem zo erg, vooral bijv. als ik dit schrijf, of zn foto zie..
Heel vaak denk ik ook nog; misschien als we eerder, misschien als we hem nog 1x hadden laten ...
maarja, daarmee krijgen we hem niet terug.

Lieve Wortel, ik mis je, rust zacht dikkie Y;(

nooit geweten dat het gemis zo groot is ;(

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 02:23

Ik voel met je mee, mijne is om hetzelfde probleem ingeslapen eind dec.
Dat missen heb ik ook.

Weet dat je de juiste beslissing voor hem gemaakt hebt.
Dat is het belangrijkste