Wie kent: No stress paste ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Wie kent: No stress paste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 18:54

Aangezien het om een vrijwel nieuw product gaat volgens mij?
En ik er verder niet veel over kan vinden, over wanneer je dit wel of niet mag gebruiken vraag ik om jullie hulp..

Het is dus een pasta die je kunt geven met name tijdens vuurwerk, waarvoor ik hem evt ook wil gaan gebruiken..
Hond jaren lang nooit bang voor vuurwerk geweest, in zijn pubertijd met name, maar sinds jaar of 3/4 wel, probeer telkens wat anders, en soms ook niks,
want ben niet echt voor stander van tabletjes (of weten jullie een goeie?) Omdat daar eens verhalen over heb gehoord, dat ze wel lekker plat liggen, maar
wel alles mee maken maar zich dus niet kunnen uiten/bewegen en dat vind ik zielig.. Maar hoe werkt het met deze pasta?
Mogen alle honden (katten enz.) dit zomaar? Want je hebt ook producten wat een dier niet mag hebben als hij aan epilepsie en dergelijke lijdt. Ik kan dit niet vinden..
Onze hond heeft in eerste 2 jaar paar x epilepsie gehad (geloof 4x) en daarna nooit meer, maar wil dan ook uitkijken met zulke producten..
Het is ook voor paarden te gebruiken.

Help? :+

Dit is een site waar je het evt kan bestellen...
http://www.boerenwinkel.nl/index.php?item=no-stress-paste-dog-_amp_-cat--10-ml&action=article&group_id=10000291&aid=14399&lang=NL

dierenfan

Re: Wie kent: No stress paste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:58

gewoon een advocaatje. Lepel voor lepel geven elk uur totdat hij rustig snurkt. Vrij onschuldig als je maakt dat je niet teveel geeft. Beetje dronken kan geen kwaad eens per jaar. Uiteraard geldt bij advocaat net als bij al die rust gevende middelen, voer ze met verstand erbij en overdrijf niet maar geef ook niet te weinig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:08

er zit alleen maar l-tryptofaan in als werkzame stof?
valt te proberen hoor,wie weet werkt het wel.

l-tryptofaan is een aminozuur die ook in eiwitrijke voeding voorkomt.
zit ook in o.a. banaan en chocola, en het heeft als werking dat het rustgevend werkt haalt de angst wat weg.
sommige mensen gebruiken het als jet-lag middel omdat het de slaap ook bevorderd :j

nadeel bij overdoseren is wel dat de hond er erg misselijk van kan worden.
heeft de hond verder nog medicatie dan?
mag nl niet met bepaalde andere medicatie samen gebruikt kan worden

je kunt het proberen,maar waar ik zelf wel goede resultaten mee geboekt heb is een cd met vuurwerk geluiden. :j
eerst heel zachtjes op zetten en op de achtergrond laten spelen,niet op de hond reageren,gewoon je ding doen.
als je deze echt dag in dag uit draait,vinden ze het geluid in elk geval niet meer eng :D

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:12

Hij gebruikt verder niks meer qua medicijnen, da denkt dat hij er over zijn epilepsie is heen gegroeit zeg maar...

Cd hebben we al eens gedaan, geeft meneer niks om.. alleen echt vuurwerk, luchthoorn (irl en op tv) vind hij ook doodeng, en ballonnen opblazen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:08

GimGirl schreef:
Cd hebben we al eens gedaan, geeft meneer niks om.. alleen echt vuurwerk, luchthoorn (irl en op tv) vind hij ook doodeng, en ballonnen opblazen...

Bij die van ons ook hetzelfde verhaal.
Nadeel van advocaat is dat ik mijn hond niet 2 weken dronken kan voeren.
Ben benieuwd naar dit product. Vorig jaar had ik een DAP halsband gekocht maar daar zat ook eucalyptus op en dat stond zo gruwelijk scherp dat ik me niet voor kon stellen dat dat fijn was voor de hond... Dus die heeft ze niet lang op gehad. Dit jaar misschien een DAP verdamper kopen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:12

Oke, vorig jaar heb ik zo'n anti stress halsband van beaphar geprobeerd.. Ook niet echt een succes...
Denk dat ik dit product ga proberen, maar dan alleen op 31 dec s'avonds.. Om dit nou hele dag te geven aangezien het 3 a 4 uur werkt.. en 2 weken lang vind ik ook wel erg lang..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:16

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:18

dierenfan schreef:
gewoon een advocaatje. Lepel voor lepel geven elk uur totdat hij rustig snurkt. Vrij onschuldig als je maakt dat je niet teveel geeft. Beetje dronken kan geen kwaad eens per jaar. Uiteraard geldt bij advocaat net als bij al die rust gevende middelen, voer ze met verstand erbij en overdrijf niet maar geef ook niet te weinig.

Doen wij ook elk jaar. Werkt prima en ze vindt het ook enorm lekker :9

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:19

Over dat advocaatje.. Vanaf hoelaat geef je dat.. aangezien je zegt elk uur een lepen.. Heb een labrador

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:24

Wij geven het vanaf een uur of 12, maar ook niet elk uur. Het blijft natuurlijk alcohol dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn.
Wij geven het rond 3/4 op oudjaarsdag. Dus 12.00 uur, 15.00, 18.00 en 21.00 uur bijvoorbeeld..

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:25

Oke top.. denk over beide producten nog even na..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:28

Het blijft altijd lastig.. En het vervelende is dat men steeds eerder met vuurwerk begint. Onze hond wil dan eigenlijk niet naar buiten.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:34

Het is inderdaad vervelend en lastig.. 1 knalletje en meneer vliegt na binnen... 10 min later is het wel weer oke, zolang er geen meerdere knalletjes komen.. Straks eind vd maand is het voor hem een hell en door hem voor ons ook :+ Naar buiten wil hij nog wel omdat hij graag mag plassen :P maar dat is dan wel heel snel gebeurd dat plasje :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:34

Hahaha nou ja dat scheelt al! Die van ons kan het zo heel lang ophouden als het moet. Voor de rest is zij precies hetzelfde als die van jou haha!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:41

Ben ik gelukkig niet de enige die zo'n ' aparte ' heeft haha..
Als hij bij je zit/ligt valt het nog aardig mee, maar het liefst is hij boven (ookal komt hij verder nooit boven) behalve eind december dus... drama

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:44

Ja hahaha! Zo herkenbaar.. Dan rennen ze de trap op, normaal nooit. Snap ik ook nooit..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:51

Nou wat apart. Die van mij dus ook! Terwijl ze normaal gesproken nooit boven komt.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:49

Gekke beesies..
Wat hier wel beetje helpt dat elk jaar op 31 dec zijn beste hondenvriend komt :P die er totaal niet bang voor is, dat scheelt.. Maar toch om 00.00u moet meneer na boven en zijn vriend loopt er achter aan.. Maar hij leid hem wel goed af dus dat scheelt :D

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:51