Help! Katten en hond onder de vlooien!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Help! Katten en hond onder de vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:41

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en verwachtte een hele lijst met topics over dit onderwerp, maar ik kon in de recente topics alleen iets over een kitten vinden, maar dat is hier niet het geval.

Wij hebben 2 katten en een hond. Sinds 3 - 4 weken (vermoeden wij) hebben de katten vlooien. De katten komen 's avonds meestal wel buiten, dus we denken dat ze het daar hebben opgelopen. Maar.. we zijn er niet op tijd achter gekomen. Onze katten blijven altijd een weekje 4 dagen home alone. Dan is mijn moeder bij haar vriend, en wij bij mijn vader. Wij zorgen dan wel voor de katten hoor, komen ze elke dag voeren, en de kattenbak schoonmaken. Maar in die week hebben ze blijkbaar vlooien opgelopen. En dat zijn er in een keer heel veel geworden. Nu heerst het ook hebben wij gehoord, maar het blijft vervelend. Want ook onze hond, die net een pipetje had gehad, heeft ze nu. De hond heeft ze niet erg. Maar de katten wel. We hebben wel het idee dat het minder word, maar het gaat maar niet weg. We stofzuigen elke dag alles, borstelen ze en hebben ze op aanraden al 2 keer een pipetje gegeven.

Wie heeft er middelen waardoor we onze katten en hond kunnen helpen? We hebben volgens mij nu frontline spul? Maar dat weet ik niet zeker. Bij de dierenspeciaal zaak konden ze niet heel veel vertellen. vlooienbandjes is eigenlijk niet handig omdat de hond nog wel eens de katten likt, dus dat zou niet goed zijn. Zijn er 'wonder' shampoos? Net zoals bij mensen en luizen? Googelen levert nog niet heel veel op. Wie kan ons helpen? Het is zo vervelend. Niet alleen voor ons, maar ook voor de dieren.

Anoniem

Re: Help! Katten en hond onder de vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:45

Advantage voor de katten, is super spul. In de nek geven, zoals met de Frontline. Advantage voor de honden geven, ook in de nek, let even op het gewicht van het dier, er zijn verschillende pipetten.

Katten even naar buiten, honden in een aparte kamer, en dan je meubilair en eigenlijk het huis (inclusief honden/kattenmanden en slaapplekken) behandelen met omgevingsspray. Die van Bolfo is best goed.
Dieren mogen 3 uur lang niet naar binnen!

Dan alles heel goed stofzuigen, hoeken en gaten, plinten, echt alles.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:47

Die omgevingsspray had ik nog niet van gehoord, waar spuit je dat allemaal? We zijn nu al alle slaapplekken van de katten (want die komen dus ook boven) aan het stofzuigen, maar dat kan dus ook met spray?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:49

Yamcha schreef:
Advantage voor de katten, is super spul. In de nek geven, zoals met de Frontline. Advantage voor de honden geven, ook in de nek, let even op het gewicht van het dier, er zijn verschillende pipetten.

Katten even naar buiten, honden in een aparte kamer, en dan je meubilair en eigenlijk het huis (inclusief honden/kattenmanden en slaapplekken) behandelen met omgevingsspray. Die van Bolfo is best goed.
Dieren mogen 3 uur lang niet naar binnen!

Dan alles heel goed stofzuigen, hoeken en gaten, plinten, echt alles.

Dat sprayen na een week herhalen! Omdat jullie het huis met rust laten kunnen de eitjes rustig uit broeden. Kom je dan binnen, dan springen die eitjes vaak open door de trilling! Is vaak ook dat als mensen weg gaan voor bv op vakantie, en ze komen terug in 1 keer een hele grote vlooien explosie hebt!

Succes iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:51

Ja, je hebt bij de dierenspeciaalzaak omgevingsspray voor als je een vlooienplaag hebt. De meeste vlooien zitten namelijk niet op je dieren, maar op de meubels. Niet alleen de slaapplekken, maar ook vloerbedekken, banken, stoelen, alles wat zacht is, van stof is en waar ze in kunnen.
Dat moet je heel goed inspuiten, en dan laat je de spray ongeveer 3 uur zijn werk doen. Daarna stofzuigen, heel heel goed, want je hebt dan als het goed is heel veel vlooienlijkjes.

You're about to commit a mass-murder :j

Klopt, sprayen moet idd na een week nog een keer, en dan weer laten inwerken, en stofzuigen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:55

Die spray gaan we zeker aanschaffen. Hier hadden we nog niks over gehoord. Waar bokt wel niet allemaal goed voor is. Dus vooral de stoffen meubelen goed insprayen? Maar ook gewoon de vloer sprayen? En voor mensen is dat spul niet 'gevaarlijk?' Wij kunnen gewoon in huis zijn die 3 uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:57

Volgens mij dus een omgevingsspray en kammen+ en het fronline (welke moet je zelf weten)

Maar vooral stofzuigeeeeen! Nee, serieus, anders kom je helemaal nergens :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:57

Je moet zeker die omgevingsspray gebruiken na goed stofzuigen en dweilen. Verder is het niet echt heel wenselijk om in huis te zijn omdat het enorm benauwend is. Alle stoffen delen bespuiten en alle plinten en kieren. Ik was ongeveer anderhalve fles kwijt. Bij mijn moeder zaten ze ook in bed. :o

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:58

Stofzuigen is nu onze dagelijkse bezigheid. De kussens gaan van de bank, de bench op de kop, alle slaapplekjes worden opgezocht, tis een heel karwei :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:59

Snap ik. Maar zolang je die spray niet hebt, krijg je ze echt niet weg. :)
Het heeft bij ons ook even geduurd hoor. Die vlooien verhuizen overal naar toe. :x

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 15:59

iris: denk dat ze ook bij mij op mijn kamer zitten. Mijn bed was al helemaal verschoond enzo, maar ze zijn op mijn kamer ingebroken :+ Dus dat kan allemaal opnieuw.
edit: Van die spray hadden we dus nog niet gehoord, dus dat gaan we zo direct halen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:00

Inney schreef:
Die spray gaan we zeker aanschaffen. Hier hadden we nog niks over gehoord. Waar bokt wel niet allemaal goed voor is. Dus vooral de stoffen meubelen goed insprayen? Maar ook gewoon de vloer sprayen? En voor mensen is dat spul niet 'gevaarlijk?' Wij kunnen gewoon in huis zijn die 3 uur?

Als je vloerbedekking (tapijt) hebt wel, dan die ook sprayen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:01

Inney schreef:
iris: denk dat ze ook bij mij op mijn kamer zitten. Mijn bed was al helemaal verschoond enzo, maar ze zijn op mijn kamer ingebroken :+ Dus dat kan allemaal opnieuw.
edit: Van die spray hadden we dus nog niet gehoord, dus dat gaan we zo direct halen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd?

Na het gebruiken van de spray een paar uur.:) werkt heel goed.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:02

Iris82 schreef:
Snap ik. Maar zolang je die spray niet hebt, krijg je ze echt niet weg. :)
Het heeft bij ons ook even geduurd hoor. Die vlooien verhuizen overal naar toe. :x

Dat is goed om te horen. Wij hebben laatst ook gespoten thuis maar onze kittens (nou ja, 5 maanden nu) zitten nog steeds onder. Dit weekend maar opnieuw sprayen.
Ik haat ze :( :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:04

Ik heb die spray 2 dagen (achter elkaar) gebruikt. Vergeet ook de auto niet!
Mijn moeder heeft m een keer of 3 moeten gebruiken voordat alle vlooien weg waren. Dat duurde ongeveer anderhalve week. Maar zij heeft ook helemaal vloerbedekking boven. Wij enkel laminaat.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:08

De auto? Ooohhh ik krijg overal jeuk nu :=
En bleef je de katten wel elke dag kammen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:09

Hond. ;) En nee, dat is niet nodig. Wat er op zit is toch dood.
Want als je een goed vlooienmiddel hebt is de hond/de kat niet meer het probleem, maar de omgeving (en jij).

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:12

Misschien ook als tip om na het stofzuigen na de spray, een nieuwe stofzuigerzak in je stofzuiger te doen ;)

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:13

Ah hond oke :+
Hmmz ik heb dus gesprayed maar die katten zitten nog steeds onder :\

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:15

Heb je de katten al gedruppeld?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:16

Dus je hebt het huis gesprayed? En waar heb je de katten mee behandeld?

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:49

Jep, en katten hebben een pipetje gehad van Frontline -O-
Gisteravond heb ik ze weer gekamd en haalde ik er ongeveer 24 vanaf (2 katten)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:56

ik zou iig gaan voor een goed middel dat niet de vlooien alleen op het dier dood maakt maar ook de vlooien in de omgeving, anders schiet je er nog niets mee op :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:47

Bij de bolfo staat niet dat je moet stofzuigen of moet hergebruiken. En moeders wil zich aan de voorschriften op het potje houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:49

Vooral doen :j

De laatste keer dat ik het nodig had is 6 jaar geleden, kan heel goed zijn dat de manier van gebruiken iets veranderd is :j