De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 08:30

Wie gaat het vanavond om 22:20 op Nederland 1 ook kijken? Ik vind het filmpje maar vaag en zie geen gestoord gedrag :?

Citaat:
Marcel Sänger wil een gezinshond. Hij zoekt op Marktplaats en vindt daar Anouk, een Airedale Terriër. Ze schijnt de perfecte, sociale gezinshond te zijn die Marcel zoekt. Hij maakt een afspraak met fokker Rinus de Peuter. Een week later rijdt hij samen met zijn vrouw driehonderd kilometer om de hond te bekijken. Er wordt wat gesteggeld over de betaling, maar Anouk gaat toch mee naar huis. Tijdens de terugreis gaat het echter helemaal mis. Meester Visser gaat kijken wat er aan de hand is met de hond. De hond zou ernstig gestoord gedrag vertonen.

secricible

Re: De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:34

Interessant, ik zie ook niks. Alsik er aan denk ga ik idd ook kijken

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:35

Ik zie een hond die de lange arm beetje spannend vindt, Als dat het enige is, Het zijn schrik dieren. Ik vindt het een normale reactie die de hond geeft. Denk dat ik wel ga kijken vanavond

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:39

ik wil ook wel kijken..

Zie niks raars hier..
haha ik weet wel een hond die bij de titel zou passen daar is deze echt lief bij..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:42

Ik zie een wat onzekere hond waar verder geen kwaad in lijkt te zitten.

Wat een vervelende dingen trouwens allemaal met die test :D

Beest heeft groot gelijk dat ze die rare arm niet vertrouwd :P

Ben wel benieuwd of er toch iets knapt in het dier verderop in die testen, kan me voorstellen dat ze steeds meer overprikkeld raken tijdens zo'n geintje en het gaandeweg heftiger kan worden hoe ze reageren.

Ben ook wel benieuwd wat voor gestoord gedrag de hond volgens de baasjes zou vertonen en in hoeverre dat gewoonweg komt doordat ze zelf het dier geen vertrouwd gevoel geven :(:)

xSwanHeart

Het lijkt me eerlijk gezegd een schatje :o Die van mij gedraagt zich wilder, haha. (En die is ook helemaal in orde :P )

Ik vind dat die vrouw met die arm 'm trouwens ook niet heel netjes benaderd. Ze duikt er nog net niet bovenop.
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 01-10-13 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Wanneer komt die terrorhond in beeld? Volgens mij is er een deel van de film geknipt. Ik zie namelijk alleen maar een braaf en beetje nerveus hondje die soms een beetje onder de indruk is(en soms ook helemaal niet) van al die aandacht van vreemde mensen en al die gekke voorwerpen als een valse lange arm die hem 'aanvallen' :+ .

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:44

Ik zie alleen een hond die wat angstig is en niet veel zelfvertrouwen heeft.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:46

Ik moest wel een beetje grinniken bij die kat op wieltjes...
Ik heb n hond en zit me af te vragen of deze test wel objectief is. Daarnaast doen veel honden een beetje vreemd als ze jet bij hun nieuwe baas zijn. Mijn hondje komt uit het asiel en bij zijn omschrijving stond dat hij makkelijk mee kon in de auto, toen ik hem op ging halen met de auto klom hij bijna op mijn hoofd, zo opgewonden was hij. De tweede rit was er niks meer aan de hand, al wil hij nog altijd op de bijrijdersstoel zitten :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:48

pmarena schreef:
Ik zie een wat onzekere hond waar verder geen kwaad in lijkt te zitten.

Wat een vervelende dingen trouwens allemaal met die test :D

Beest heeft groot gelijk dat ze die rare arm niet vertrouwd :P

Ben wel benieuwd of er toch iets knapt in het dier verderop in die testen, kan me voorstellen dat ze steeds meer overprikkeld raken tijdens zo'n geintje en het gaandeweg heftiger kan worden hoe ze reageren.

Ben ook wel benieuwd wat voor gestoord gedrag de hond volgens de baasjes zou vertonen en in hoeverre dat gewoonweg komt doordat ze zelf het dier geen vertrouwd gevoel geven :(:)

daarom vind ik die testen ronduit erg slecht. die arm bijv een hond ziet heus dat het iets anders is wat op hem af komt.
en inderdaad teveel prikkels ineens. en oke dat kan in het gewone dagelijkse leven ook maar dan heb je niet van die rare dingen erbij zitten. neem die kat nou die hond ziet heus dat het geen kat kat is.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:53

Zo te zien is dit een test die veel gedaan word ook binnen de rassenverenigingen. Ik heb hem met mijn Aussie ook gedaan. Deze hond reageert ontwijkend en afwachtend en geeft veel signalen dat hij het niet prettig vind maar laat het aan de mens over om het op te lossen. Lijkt me geen probleem zolang zij maar de juiste eigenaar heeft die haar hierin kan begeleiden.

[edit] doel van deze testen is juist om een hond in confronterende situaties te zetten. Op die manier kan men zien hoe een hond omgaat met situaties waar hij geen controle over heeft (aanvallend, ontwijkend, nieuwsgierig....etc).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:17

xSwanHeart schreef:
Het lijkt me eerlijk gezegd een schatje :o Die van mij gedraagt zich wilder, haha. (En die is ook helemaal in orde :P )

Ik vind dat die vrouw met die arm 'm trouwens ook niet heel netjes benaderd. Ze duikt er nog net niet bovenop.

hier nog 1,
ik zie situaties die ik zelf keihard afkap :+
als iemand mijn hond wil aaien en zo respectloos en drammerig aan het aaien gaat terwijl wij die persoon helemaal niet kennen dan gaat er van mijn kant toch echt de rem op...
en die lange arm, dat is sowieso al een heel raar iets, denk dat veel honden dat spannend zouden vinden :?
(of het als een speeltje zien, geloof mij dat een hoop honden het verschil echt wel door hebben )
die afbeelding van een kat vind ik trouwens hilarisch, dat zou mijn hond ook vinden en het zou ook a la minute als speelgoed bestempeld worden :')

maar ik neem aan dat dit een test is om te kijken hoe braaf een dier echt is , hoeveel het echt pikt en daarvoor dus wel even extra druk zetten...vind het tricky, want je hond moet maar net zo belastbaar zijn dat ze het trekt, als de persoon aan de lijn dan ook nog geen enkele reassurance mag geven of bemoediging , word het lastig.
maar ook dat zal er wel weer bij horen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:22

[quote="Cayenne"]Wie gaat het vanavond om 22:20 op Nederland 1 ook kijken? Ik vind het filmpje maar vaag en zie geen gestoord gedrag :?

Nee ik ook niet, vind de hond dat heel netjes doen, zelfs als ie toch in het nauw gedreven wordt blijft ie rustig reageren, zelfs nog zonder waarschuwing gaat ie gewoon steeds uit de weg.
Als dat een gestoorde hond is dan zijn het merendeel van alle honden gestoord lijkt me...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:22

Wat een apart programma ?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:30

Ik zie ook geen agressief "terror" gedrag?
Misschien dat ze de auto wel heeeeel eng vind en daarom raar doet, want het ging immers mis op de terug reis.

Heb ergere honden mee gemaakt. Die kon je NIET aaien zonder hap. Daar kon je niet eens bij in de buurt komen.
Tot mijn schrik was het een jack russel, die mij toen aanviel.

Ook een rotweiler die was "gemaakt" tot extreme waakhond.
Zat achter een deur, en achter de deur zelf, zat de hond. Had het dier dus nooit gezien.
Was zo blij dat ik een plofjas aanhad! Want dat hadden rare wonden kunnen worden.

Nee....Zoals dit dier zich vertoond, zie ik geen zwaar afwijkend gedrag.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:30

Als ik de tekst al lees "Airdale terrier-- perfecte gezindshond" beginnen bij mij de ???? al.

Airdale terriers zijn geen gezindshonden van nature dus het zou al een apart exemplaar zijn als hij dat was.
Ze zijn wat eenkenning(zie je ook bij de eerste test) maar dat hoort bij het ras dus dat ze niet gelijk jofel reageert op de nieuwe eigenaren verbaasd me niks, ze kennen elkaar immers nauwlijks.
Verder vraag ik me af hoe ze de hond dan vervoerd hebben als er in de auto al problemen waren.
Hond hoort in een bench, vast aan de veiligheidsgordel of achter een hek in de kofferbak te zitten, wettelijk verplicht!

Ik vermoed een zeer slechte koop.
Triest dat een fokker zo'n hond meegeeft met iemand die geen verstand heeft van het ras.
Triest dat de koper zich niet ingelezen heeft over het ras en gekozen had voor een ander type hond.

Tja, wie er dan moet opdraaien voor de ellende.
In mijn ogen een fout van de fokker die wijzer had moeten wezen, hond terug moet nemen en zorgen voor een beter adresje.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:33

Wat moet er precies dan mis zijn met die hond?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:27

Ik vind het ook allemaal vaag hoor..... ben ook wel benieuwd wat er dan in de auto mis is gegaan. Aan dit filmpje kan ik geen ernstig gestoord gedrag herleiden.....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:34

Eventjes over nagedacht.
De hond ziet voor mij niet uit als een jonge pup. Dus ik vermoed dat het een fokhond geweest is of ? Aangezien die gekocht is bij een fokker. Dus misschien heeft die geen goede opvoeding gehad (niets tegen fokkers, hoor...)? En er zal een reden zijn waarom Anouk wegging bij de fokker?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 10:37

Laptopmuis schreef:
Eventjes over nagedacht.
De hond ziet voor mij niet uit als een jonge pup. Dus ik vermoed dat het een fokhond geweest is of ? Aangezien die gekocht is bij een fokker. Dus misschien heeft die geen goede opvoeding gehad (niets tegen fokkers, hoor...)? En er zal een reden zijn waarom Anouk wegging bij de fokker?

Nou doe je wel heel veel aannames :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:39

Eerst de openingspost gelezen en ook hier, airdale terrier en ideale gezinshond en gemakkelijk. :o? Tsja lijkt me toch niet bepaald de juiste omschrijving van het karakter, redelijk op zichzelf, op en top terrier en toch vrij stijfkoppig en en eigenzinnig, niet bepaald beginnershonden of voor mensen die onzeker zijn.

En de test. Tsja die is mijn nachtmerrie, is een redelijk sta pndaard provocatie test die ook gebruikt wordt bij honden met bijtincidenten. En vooral bij de arm schijnen ze niet te mogen reageren. Nu zelfs onze uberlieve oude man zou dot drammerige aaien niet kunnen waarden. De andere twee zouden waarschijnlijk hap zeggen of doordraaien van angst. Als iemand zo mijn hond zou benaderen zeg ik trouwens hap. 8)7 dit is zo tegen de normale sociale omgang van een wolf in. Een vreemde die op de rug dominant aait terwijl er geluid wordt gemaakt en recht aangekeken.

En die nepkat. Elke hond ziet en ruikt dat dat erg nep is. Een echte kat ervoor gebruiken is veel realistischer.

Ik zie geen levensgevaarlijke hond, eerder een onzekermeisje dat steun zoekt bij de baas en het niet krijgt. Wat er dan in de auto ook is gebeurt, het zal eerder een terror baas zijn geweest met halsband pakken bij stress, signalen negeren enz. Ik ga zeker kijken of opnemen wat de conclusie is. Arm dier.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:42

Ik zie ook niks vreemds. Hond is wat onzeker en misschien niet zo veel gewend. Maar ik zie geen angstbijter ofzo. Ik had bij de titel "terror" wel verwacht dat de hond in de neparm had gebeten. Ik ga wel kijken want ik ben wel benieuwd hie dit afloopt.

JJane

Bij die lange arm was het alarm van mijn hond allang afgegaan. Geen vreemde dingen bij m'n baas in de buurt. :D

Laptopmuis

Cayenne schreef:
Laptopmuis schreef:
Eventjes over nagedacht.

Nou doe je wel heel veel aannames :+

Had eens op zijn facebook gekeken en honden leven blijkbaar buiten in een kennel....
En dan een volwassen teef verkopen...

We zullen vanavond eens kijken. Een hond die in een kennelsituatie opgroeit moet natuurlijk aan veel alledaagse dingen wennen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:45

onze hond is denk ik ook gestoord 8)7