Sta je op een T splitsing in de haven van Antwerpen te wachten op groen licht zie je ineens een heel klein zwart kitten verschijnen na de laatste auto die groen had voor rechtdoor....
Dan probeer je de auto's achter je af te remmen, maar de vrachtwagens rechts van je rijden gewoon door
kitten rent ondertussen van links naar rechts op een 4 baans weg waar ze 90 mogen; de scheldelaan = dodenweg zoals ze die in A'werpen noemen.Pas na 50m kon ik mijn auto naar rechts gooien en parkeren, kitten liep nog steeds in paniek op de weg, de vrachtwagen chauffeur waar hij toen voor de wielen liep stopte gelukkig, of remde op zijn minst, kitten schoot de berm in onder een boom.
Ik dook ook onder de boom natuurlijk...kom ik daar ook een wildvreemde kerel tegen die ook gestopt was en met gezamenlijke effort hebben we het kitten gevangen. De "vreemde kerel" bleek een collega te zijn van de raffinaderij waar ik werk (werken 3000 mensen) Ik ben met hem meegereden naar de raffinaderij met kitten vast tegen mijn borst aangeklemd, voorbij gaand aan het grote bord "GEEN DIEREN TOEGELATEN" zijn we toch gewoon langs de bewaking gelopen en het kitten in een doos op mijn kantoor gezet. Toen terug gegaan om mijn auto te halen. Colleg is daarna gelijk naar de medische dienst gegaan omdat hij een aantal keren in zijn hand had gebeten
daarna ff naar de kantine waar de vriendelijke medewerksters me een paar plakjes kipfilet cadeau deden
Ondertussen mijn paardenoppas instructies gegeven voor kittenmelk, brokjes en antivlooienspray te halen (frontline helaas want dat is het enige wat bij kittens <8wkn gebruikt mag worden.) en een bench klaar te zetten.
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat het een wild kitten zou zijn, hij heeft mij ook tijdens het frontlinen goed te pakken gehad en ook ik heb me moeten laten behandelen bij de medische dienst
maar....binnen een dag kon ik hem aanraken en oppakken, het is een SUPERTAM katje. Hij mag ondertussen al een paar keer per dag door de woonkamer stappen, mijn andere katten vinden het super interessant, en hij is niet bepaald schuw, een zwiepende staart is natuurlijk "vragen" om er op te springen
hij past op mijn hand, zo klein! heeft nog blauwe ogen dus ouder dan 5wkn is het kleine monstertje niet.als ik die kltzk had gezien die net voor mij, dit kitten uit de auto heeft geworpen....man...ik sta niet voor mezelf in!!!

Dit was duidelijk his Lucky day !
, arm klein beestje...
Ben wel benieuwd namelijk