Ik moet een idee hebben voor een bescherming die om de poot van de hond kan.
Ik had een spons doorgeknipt en hier een soort schoentje van gemaakt,en met 2 oude BH-bandjes ervoor gezorgd dat ik het vast kon maken om de poot. maar dit is inmiddels kapotgesleten na 3x wandelen.
De hond(grote dalmatiér) heeft een ''infarct''(nit zoals bij mensen) gehad toen hij over een sloot sprong en verkeerd is geland, en hij kon zijn achterhand niet bewegen. Na een week in de kliniek gaat het beter en is hij weer thuis. Verder ligt de hond op rust, hij kan niet zelf opstaan of lopen.
Hij heeft een tuigje om zijn achterbenen zodat wij hem moeten ondersteunen.
Maar hij sleept met zijn linkerpoot, en zijn nagel is dus gisterenochtend opengegaan, die is weggesleten.
Rechterpoot is in orde
Het is de hond van mijn tante, en ik help met uitlaten, want in je eentje is dit niet te doen.
Mijn ''schoentje'' is nu dus eigelijk versleten, want zijn nageltje was weer open net.
Dus ik zoek iets wat om de hele poot(zooltje + nageltjes) kan, omdat hij dus nog regelmatig sleept.
We lopen al netjes in het gras en tillen hem zonodig bij. Hij zet al steeds beter zijn poot neer. Ook doen we fysio oefeningen, en je ziet met de dag verbetering!

heeft iemand enig idee?
Ik heb nog wat schuim liggen uit de badspons, misschien met een washandje eromheen ofzo?
edit : Een hondenschoentje kopen zit er denk ik niet in. Dit is een tijdelijk probleem wat met een washandje per 2 dagen op te lossen is, dus dat is het probleem niet.
Maar ik ben gewoon op zoek naar wat handigere dingen
Wat ik in elkaar gezet had was best handig