Chihuahua's zonder papieren waar ze 600-1000 voor vragen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Chihuahua's zonder papieren waar ze 600-1000 voor vragen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:58

Vind ik toch wel erg prijzig voor hondjes zonder papieren waar je niet zeker van weet hoeveel percentage chihuahua erin zit :o
En daarnaast mag je dan ook aannemen dat de ouders dan 9 vd 10 keer ook niet getest zijn op het een en ander
dus je moet veel geld neerleggen voor een hondje wat veel risico heeft op bepaalde afwijkingen en je weet niet tot hoever hij raszuiver is...

Wat vinden jullie hier van??

Ik zit zo afentoe is te kijken maar heb toch echt het idee dat zoon beetje iedereen het voor het geld doet nestjes van dit ras fokken zonder papier en dan de hoofdprijs ervoor vragen

Donkerblauw

Re: Chihuahua's zonder papieren waar ze 600-1000 voor vragen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:02

Dat heeft niks meer met de hondjes en het welzijn van die beestjes te maken, dit is gewoon grof geld willen verdienen..
God mag weten wat zo'n beestje allemaal wel niet mankeert, en of het inderdaad überhaupt wel een chihuahua is. :=

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:04

Pff doe maar duur.
Ik hoorde dit weekend dat de chihuahuah verkoop juist een beetje op zijn gat ligt en de prijzen aan het zakken zijn voor een vol dier met papieren.
Maar ik vind het echt erg,als je die afwijkingen vaak hoort zoals open frontanel(hoop dat ik het zo goed schrijft) en scheve gebitjes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:18

Belachelijk daar heb ik een DH voor met alles erop en eraan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:51

ik vind een chihuaha ?
net een mislukte rat
koop dan een kat ofzo ipv zon speelgoedbeest

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:58

little_birdy schreef:
ik vind een chihuaha ?
net een mislukte rat

Dat is dan weer een vooroordeel.

Het voordeel is dat de drempel met zon prijs hoog ligt en mensen hopelijk niet "even" een hondje meenemen...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:00

Donkerblauw schreef:
Dat heeft niks meer met de hondjes en het welzijn van die beestjes te maken, dit is gewoon grof geld willen verdienen..
God mag weten wat zo'n beestje allemaal wel niet mankeert, en of het inderdaad überhaupt wel een chihuahua is. :=

Precies, broodfokkers die denken, chi's zijn in dus we kunnen wel wat mensen in de maling nemen voor dat geld. Jammer dat er nog steeds zo weinig aan gedaan word.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:00

little_birdy schreef:
ik vind een chihuaha ?
net een mislukte rat

Beetje vreemde reactie vind je niet? Er wordt hier toch niet gevraagd wat je van het ras vindt?

Ik vind het behoorlijk prijzig, en eerlijk gezegd zou ik het er noooit voor neertellen. :n Belachelijk!
En het ergste is nog, dat die mensen niks om het welzijn geven, maar alleen om de centen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:31

Elma_ schreef:
Donkerblauw schreef:

Precies, broodfokkers die denken, chi's zijn in dus we kunnen wel wat mensen in de maling nemen voor dat geld. Jammer dat er nog steeds zo weinig aan gedaan word.

Hoezo 'in de maling nemen'? Er zijn blijkbaar zat mensen die het er graag voor over hebben en die (bewust of onbewust) de broodfok zo geld toestoppen. En er niets om geven.

Wat kost één met stamboom? Want als dat hetzelfde is kun je de stamboomfokkers evengoed geldwolven noemen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:39

Een volle chi met stamboom waarvande ouders getest zijn en waarbij de pups netjes incl. inentingen etc afgeleverd worden kost je wel even wat meer dan 600 hoor :+ En ook al zijn ze er wel goedkoper, Broodfokkers nemen vaak niet eens de moeite de pups ook maar 1 inenting mee te geven..
De rest van je antwoord vind je wel in de quote van Donkerblauw. Ik heb echt geen goed woord over voor de broodfok.
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 19-04-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:39

Voordat zo'n hondje gemaakt,geboren en verkocht kan worden maakt de fokker een hoop kosten. Mensen vergeten altijd maar even dat dat de prijs maakt van een dier met stamboom.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 00:59

lous en elma het gaat hier om dieren zonder papieren he ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:00

shilady schreef:
lous en elma het gaat hier om dieren zonder papieren he ;)

Ken jij een goeie fokker die honden zonder papieren fokt dan? Ik niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 01:03

Nee ken niet echt goede fokkers zonder papieren ben er in elk geval nooit geweest
ik kom wellis op internet kennels tegen die kruisings fokken en beweren gezonde dieren te hebben en te verkopen...

Maar die vragen niet 600-1000 voor een dier zonder papieren
maar bv 250 -400

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:23

Hoeveel betaal nu precies voor eentje met stamboom?

Ik ben absoluut tegen broodfok, maar dat ze prijs zo hoog ligt is omdat er (veel) vraag naar is.
Je kunt namelijk niet broodfokkers beschuldigen als geldwolven als je zelf ook een belachelijke prijd hanteerd. want net die prijs jaag mensen naar een goedkoper segment en dan komen er broodfokkers in het spel.

Als ik een onwetende pupkoper was zou 600 euro er ook leuker uitzien dan (ik gok maar wat) 1500 euro. En ergens kun je die mensen niet kwalijk nemen.
Voor die 800 euro vcerschil kun je namelijk wel al eens zelf een inenting halen bij de DA.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:05

Ik vind het sowieso veel geld om voor een hond te betalen, helemaal als je er zo weinig hond voor terug krijgt. Dat is 150,- per kilo, ben jij nou gek :Y)

Maar volgens mij zijn chihuahua's gewoon duur omdat de nestjes vaak niet zo groot zijn en de kans op complicaties bij de drachtigheid en de bevaling wel groot zijn (relatief groot hoofd + klein lijfje-> vaker keizersnedes). Dus dan heb je minder pups en meer kosten, niet gek dat ze dan ook papierloos vrij duur zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:15

Ik denk dat je je een ding af moet vragen.
Wat maakt een Chihuahua een Chihuahua?
De maat?
Het temperament?
De bloedlijn?

Een aanschafsprijs voor een Chi is afhankelijk van de markt, en wat een gek er voor geeft.
Een Chi is op dit moment een modehond.
Er zijn echter andere rassen, met een makkelijker character, voor een lagere prijs.
Ik zou me niet blind staren op de prijs, want die wordt bepaald door de markt.
Kijk naar een andere pup/kruising tussen kleinere rassen.
Want een pup uit een kruising tussen kleinere rassen, gaat echt geen pup opleveren in Deense Dog formaat.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:20

Bij de geboorte van Chihuahua's zijn inderdaad vaak complicaties onder andere omdat de hondjes vaak te nauw gebouwd zijn (bekken/heupen) en dus niet kunnen werpen.

De prijzen die gevraagd worden voor pups zonder stamboom zijn inderdaad bizar hoog en nergens op gebaseerd, mijn inziens.
Dat komt puur en alleen omdat Chihuahua's in de mode zijn, en alles waar "Chihuahua" aan verbonden kan worden, brengt meer op, want mensen willen er mee gezien worden, het geeft "status", etc.

Ik heb zelf een "Chihuahua" (want geen papier dus eigenlijk geen Chihuahua) overgenomen van mensen die hem bij een broodfokker gekocht hebben als pup, voor 1000 euro(!!!).
Als je ziet hoe hij er uit ziet, dan verbaas je, je.
Het is echt een schatje hoor, maar ras-technisch klopt hij van geen kant.
En daarnaast heeft hij ook diverse afwijkingen ( of schoonheidsfoutjes, net hoe je het noemen wil.)

Ook het hondje van mijn zusje is zonder papier, en niet correct, maar wel al meer kloppend dan mijn hondje.
Het enige wat er met hem mis is, is dat hij hangende oortjes heeft en dat zijn ballen niet zijn ontwikkeld.
Ook dat hondje komt bij mensen weg die er als pup flink voor betaald hebben, zonder dat hij papier heeft. (1200 euro)
In mijn profiel vind je een foto van de mannen.

Ik raad je af om zogenaamde Chihuahua's te kopen, anders dan bij een erkende fokker.

En dat het veel geld is voor een hondje klopt, maar voor een grote rashond met papier betaal je ook veel bij een goede fokker. :)

Edit Cassidy;
Heel simpel voor mij is het antwoord op jou vraag; Het papier. Zonder papier heb je gewoon een kruising, net als bij paarden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:31

Neem je nou een hond voor het dier of voor de show??
Ik wordt niet goed van die mensen met die zogenaamde ras-hondjes!

Ik zou zeggen zoek een leuk vuilnisbakkie in het asiel en negeer al die broodfokkers!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:36

Dus in mijn ogen verdient ieder imbeciel die 600 tot 1000 Euro uitgeeft voor een papierloze pup een idioot niet niet anders verdient dan financieel uitgekleed te worden. Sorry, maar waar zit je verstand...reken het eens om naar Guldens....als je daar echt op ingaat, verdien je niet beter.....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:52

@Cassidy: En vind je iemand die pakweg 1500 euro of meer (nogmaals een gok, maar zal wel in de buurt komen) betaald voor een huis-tuin-kuiken hondje met papieren niet idioot?

Ik vind de prijzen echt belachelijk hoog vanuit beide kanten, terwijl zoals jij al zei, er zat andere kleine hondjes bestaat die even lief en leuk zijn en ook in een handtas passen (als dat één van de voorwaarden is :+ ).

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 05:20

zullen we zo zeggen snap al niet dat je zo veel voor zo kleine hond betaald..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:02

ik snap zowieso niet dat je voor een hond uberhaubt zoveel betaald(klein of groot),maar dat is persoonlijk.

ik vind het erg sneu dat zoveel mensen een chihuahua nemen omdat het in de mode is,daar spelen die broodfokkers mooi op in.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:11

Vraag en aanbod maakt de prijs. De prijs van een dier is vaak emotioneel, dat geldt zeker voor honden. De werkelijke kosten zijn laag, maar als je meer kan verdienen door een honderdje meer te vragen én te krijgen is dat mooi meegenomen.
In feite is het verdienen aan dieren geen foute zaak, mits je het welzijn van de dieren in de gaten houdt, en dát wordt vaak niet gedaan bij echte broodfokkers. Ik denk dat daar de schoen wringt in dit topic. Je zult versteld staan hoeveel mensen hun kost verdienen door middel van dieren als je er eens echt over nadenkt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:15

ze hebben zelfs over de 1500 euro gevraagt voor chi pups met/zonder stamboom en nog gekregen ook. Inmiddels zijn ze al stukken goedkoper omdat iedereen denkt zijn/haar brood te gaan verdienen met chi's fokken. daarom lopen er nu ook zoveel nepperts rond die toch te groot geworden zijn. Vind het absurd!! Als ik een chi zou willen dan kijk ik wel in asielen waar er 1 zit. Vorig jaar hebben wij er ook 3 volwassen in de opvang gehad en dan weet je gelijk hoe ze er jaren uit zien!