Moeilijk.. Nl pup of BL herplaatser?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Moeilijk.. Nl pup of BL herplaatser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:25

Aargh wat moeilijk.. Hoop op een beetje hulp van jullie :)

Vier weken geleden heb ik afscheid moeten nemen van mn allerliefste hondje Nouz, een kruising Maltheser - Schapendoes. Het was niet anders, het ging niet meer, en ik ben er echt kapot van.

Intussen wel al aan het rondkijken voor een andere hond, want God wat is het leeg in huis. Omdat we (ouders en ik) momenteel in een flatje wonen tot het nieuwe huis verbouwd is zal er voorlopig nog geen hond komen, dus alle tijd om te zoeken én om te kunnen rouwen om Nouz.

Na een heleboel gesprekken en overredingskracht heb ik mn ouders zo ver dat ik een hond mag kiezen (al moeten paps en mams het er uiteraard wel mee eens zijn :+ ), die hond zal dan ook míjn hond zijn en met me meegaan als ik ooit nog eens het huis uit kom.
Nu zit ik met een enorm dilemma.. Ik roep al jaren dat ik een Spaanse (of uit ander land, maar you get the picture) hond wil. Ik vind het vaak prachtig mooie honden, ik ken een flink aantal mensen die ook zulke honden hebben opgevangen en het idee om zo'n beessie een oh zo verdiende tweede kans te geven spreekt me ook enorm aan. Bovendien is het een stuk prettiger enigszins te kunnen selecteren op karakter en ervaring, met een pup moet je het allemaal maar afwachten en haal je bovendien altijd een sloper in huis.
Na een hele tijd rond te hebben gesnuffeld heb ik er al best een paar gevonden die me erg aanspreken en, afgaande op de beschrijving, ook vrij makkelijk zouden passen binnen ons gezin en huis, enz enz. Fantastisch natuurlijk.. Nog maar 1 hindernis te gaan, want paps wil een Bobtail en mams wil geen 2 honden.. Althans, 2 weken geleden was ze daar nog erg stellig in. Intussen zijn we al op een punt dat een klein hondje en een Bobtail ok zijn. Ik gok nog een maand, dan is een van de door mij gevonden middelgrote herplaatsers ook welkom naast die Bobtail ;)

Anyway, dat is dus optie 1. Maar nu stond ik laatst te wachten op een vriend van me toen er een klein pluizenbolletje voorbij denderde.. Ik aaien, even optillen, ohhhhhh wat mis ik dat!! Toevallig stuitte ik op mp op een fokker die dezelfde kruising als Nouz aanbiedt, en die kruising is echt enorm moeilijk te vinden. En tsja, dat gaat het toch wel kriebelen.. Zo'n heerlijk pluizenbolletje.. Kan meehobbelen de trap op, mag mee naar oma om even door de flat te crossen, je tilt t makkelijk op, t ligt gezellig op schoot.. T is toch wel errrug leuk...

Nu dus een dilemma. Ik heb gelukkig geen haast, dus alle tijd om er rustig over na te denken.. Maar wordt het nou zo'n herplaatser van een centimetertje of 50 in schofthoogte, of ga ik toch voor dat pluizenbolletje? Ik voel het antwoord al aankomen; een pluizenbol uit Spanje, maar das voor mij geen optie. Ik wil die specifieke kruising, of iets wat er in de verste verte niet op lijkt. Basta.

Qua ruimte, tijd, ervaring, enz enz, is er voor beide opties niets in de weg. Ik kreeg Nouz toen ik 9 werd en heb haar zelf opgevoed, t was een ontzettende schat van een hond en paps bleef zich verbazen over hoe braaf ze was. Bovendien heeft mn vader heel lang puppytrainingen gegeven, kennis in overvloed. Ook gaat paps in december met pensioen, dus alle tijd van de wereld, er is dan altijd iemand thuis. Er komt dus sowieso een tweede hond (dat wordt hoe dan ook een pup), dus ook prettig. Ik voel m aankomen; als ik het huis uit ga is een kleine hond makkelijker.. Maar de paar maanden op de flat nu leren mij dat ik van zn leven niet in een flat wil wonen. Ik zit prima thuis, dan wacht ik wel iets langer tot ik financieel in staat ben een huisje met een tuintje te kopen.
Ik wil graag een maatje. Nouz was mn vriendinnetje, nu wil ik een hond waarmee ik kan dollen en die ik mee kan nemen naar stal (ok, dat kon met Nouz ook). Een hond die op het strand lekker de zee in duikt achter een balletje aan.. Als ik aan al die dingen denk, denk ik niet aan zo'n gezellige knuffel die op schoot ligt als ik op de bank een boekie zit te lezen. Maar die knuffel is wel weer heel erg, tjsa, knuffelbaar :+

Ik vind het maar vreselijk moeilijk.. Die asieldieren verdienen ook een kans! Zo'n kleine pluis vindt makkelijk een huisje, terwijl een grotere hond van 3 jaar oud maar zit te wachten op een warm mandje.. Hmm, ergens denk ik dat ik er wel uit ben.. Maar over een uur kan dat zomaar weer anders zijn :+

Goed, lang verhaal, maar vind het belangrijk de situatie een beetje uit te leggen zodat jullie op basis daarvan een beetje kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie meningen en ervaringen :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:51

Tja ik snap heel goed dat je zo'n schat uit Spanje een kans wil geven, maar heb je hier in NL in de asiels al gekeken wat daar voor herplaatsers zitten? Die zou ik toch ook heel graag een warm mandje willen geven :j Ook die verdienen wat mij betreft die tweede kans en vergis je niet hoor.. hier in Nederland zitten sommige honden ook veeeel te lang in een asiel, en ook al worden ze hier beter verzorgd dan in Spanje, geen enkel dier behoort wat mij betreft in een asiel te zitten.

Ik denk dat je hart uitgaat naar dat pluizebolletje als ik je verhaal lees, maar even een gewetensvraag... Denk je niet dat je die altijd zal gaan vergelijken met je Nouz?

Mijn mening is.. ga voor de herplaatser.. maar dan wel liever uit NL dan uit Spanje :)

p.s. begrijp me niet verkeerd hoor, wij hebben zelf ook wel eens een kitten met een halve staart uit Griekenland meegenomen.. maar zou daar tegenwoordig toch nog wel een extra keer over nadenken en een dier hier uit het asiel halen ;)

amyz

Re: Moeilijk.. Nl pup of BL herplaatser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:26

Bedankt :) Ik kijk idd regelmatig op de site voor honden uit een Nl asiel (toch ook makkelijker, je kunt dan iig langsgaan om eens te kijken) maar ik heb er tot dusver nog niets tussen gezien dat er voor mij uitsprong..

Ik ben idd ook heel bang dat ik altijd zal gaan vergelijken.. Aan de ene kant dénk ik dat ik het niet zal doen, aan de andere kant ben ik er wel bang voor, dat zou voor t beessie ook niet eerlijk zijn..

Thnx iig voor je mening :) Vind t zo verrekte moeilijk..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:58

Ik denk eerlijk gezegd dat je er nu in ieder geval nog niet aan toe bent. Uit je beschrijving maak ik namelijk op dat je een hondje zoals Nouz wil of een andere hond, maar je beschrijft niet echt wat je anders wilt. Je moet nu toch nog wachten voordat je een hond kunt nemen, dus ik zou lekker nog even wachten en het voor jezelf op een rijtje zetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nog net iets te snel na het overlijden van je hondje is, dat heeft tijd nodig voordat je al je aandacht aan een andere hond kunt geven.
En tegen die tijd kun je bij dierenasiels kijken of ze iets hebben zitten dat jou helemaal aanspreekt. En zo niet, zou ik dan pas verder kijken bij een fokker of stichting noem maar op. Hier nog wat tips waar je kunt kijken:

www.ikzoekbaas.nl
www.dierenasiels.com
www.baasjegezocht.nl

Die laatste heeft ook honden erbij staan van zowel particulieren als stichtingen enz.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:10

Klopt, qua uiterlijk voor een andere heb ik niet echt eisen :P Ja, middelgroot (40-50 cm maar afhankelijk van bouw, de ene grote toont groter dan de andere natuurlijk), redelijk opgevoed (dus basiskennis als zindelijk en niet bijten, echt heeel basic), makkelijk te plaatsen (niet heel angstig oid, daar wil ik alle tijd voor hebben, paps kan daar minder mee overweg nmlk), dat werk zeg maar.. Verder is t gewoon net wat me aanspreekt. Ik wilde per se geen herder, maar toch een enorm leuke gezien die veel weg heeft van een herder.. Enige is dat ik geen langharige wil. Niks wat líjkt op Nouz, dan geldt bij mij dat als je t doet, moet je t goed doen. Dus dan gewoon dezelfde kruising.

Ik zal de laatste link nog ff kijken maar heb intussen echt al bijna alles wel gezien :+ Dierenasiels.nl kijk ik regelmatig op sowieso, das toch een mooie database van alles wat er is :)

Verder ben ik ergens wel blij dat we gedwongen zijn te wachten, dan moet je de tijd wel nemen idd :j Of t nu al te snel zou zijn, weet t niet, vraag het me af.. Ben opgegroeid met een hond in huis dus ik vind t echt verschrikkelijk, we hebben ook al een tijdje geen kat meer dus t is echt enorm leeg nu. Maar goed, er is geen andere optie dan te wachten. Intussen ben ik aan het oriënteren, heb wel geprobeerd het een tijd te laten rusten maar op de een of andere wazige manier helpt het me juist heel erg om alvast te gaan kijken voor een hond :) Al moet ik zeggen, ik onderneem nog geen echte actie hoor.. Ben nu wel op een punt dat ik wil gaan bellen voor meer info over 2 honden die ik heb gezien, maar dat doe ik ook pas als we er alledrie volledig achter staan dat één van die honden eventueel zou kunnen komen.

Thnx iig :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:12

Als eerste heel veel sterkte met het verlies van je hond! :(:)

Toen onze vorige hond overleed, hadden we het er ook heel moeilijk mee dat je thuiskomt in een "leeg" huis. Wij zijn wel voor hetzelfde ras gegaan, zelfde maat, dus eigenlijk precies hetzelfde hondje. Ik was in eerste instantie ook wel bang dat ik zou gaan vergelijken, de hond die we eerst hadden was er al voor mijn geboorte, en dus eigenlijk "mijn kleine broertje" die ik door en door kende.

Wij hebben toen een teefje genomen, is toch iets heel anders, tuurlijk dachten we in het begin weleens(toen ze nog pup was): oo volgens mij deed de vorige dit al eerder, of heeft hij nooit gedaan wat zij wel doet ed.

Vooralsnog zijn wij er wel heel blij mee dat we weer zo'n hondje genomen hebben. Tuurlijk missen we de vorige nog heel erg, en gaat het meisje dat we nu hebben nooit zijn plek vervangen. Maar zij kan wel een eigen plekje creëren, en dit heeft ze ook gedaan.

Het blijft natuurlijk super lastig, en ik weet ook niet wat je beter kan doen, dit moet je voor jezelf beslissen. Maar misschien heb je wat aan mijn verhaal ;) . Veel succes!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:29

Moeilijk amy, ik heb dat dilemma eigenlijk ook nog steeds. Ik wil er later ook een tweede hond bij en mijn hart ligt bij een langharige duitse herder en dan het lieftste een reu of gecastreerd. Maar mijn man wil eigenlijk geen tweede hondje en als het dan perse moet, nog een shih tzu. Grote hond is lastig, kan moeilijk mee naar Nederland bv,(ik ga nog wel eens een weekendje naar Nedeerland)
Ik vind Mimi super, maar ik heb nou eenmaal het liefste een langhaar herder.
Heb ook al een paar herplaatsers gezien. Zit in het zelfde schuitje.
als ik jou was, zou ik voor de herplaatser gaan en misschien als jullie helemaal gesetteld zijn komt er opeens zomaar een kruising aanlopen die je graag wilt ;)
Oja, ik denk dat ik weet welke fokker jij bedoelt, let goed op want ik denk dat het een broodfokker is, heeft heel veel advertenties en hondjes.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:54

Klopt idd, fokt heel veel verschillende.. Kwam op mij wel goed over in de ad maar dat zegt natuurlijk ook weer niks.. Dan zou t iig wel flink zoeken worden, die kruising nog nergens anders ontdekt :)

Hihi nou, 3 honden gaat niet lukken hoor := Die Bobtail komt er sowieso voor paps en dan voor mij dus een kleintje of een herplaatser :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:12

oow moeilijke keuze amy!

Kan me wel een beetje in leven in je gedachtes.

Ik heb ook altijd samengewoond met honden en woon nu dus al 3 jaar hondloos, heb dan wel katten maar is toch anders.
Altijd zeg ik, ik wil een stafford of een ander lekker groot/sportief beest.
Maar als ik dan zo'n klein pluizebolletje vast heb (zoals vanmiddag) dan smelt ik voor de schattigheid haha.
Maar durf nu nog wel te zeggen dat ik eerder voor die grote sportieve hond zou gaan. Dat ligt wat meer bij mijn wensen.

Denk dat als je een pluisje neemt het vergelijken ook wel leuk is, het herinnert je aan nouz en dat hoeft niet slecht te zijn. Mijn katjes herinneren mij nog ontzettend veel aan mn overleden kat, maar vind het juist heerlijk dat ze allemaal toch een lekker eigen karakter hebben.

Tsja en dan over het nemen van een herplaatser of een pup, heeft allebei voordelen en nadelen.
Ikzelf zou eerder gaan voor een Pup, lekker zelf mee opgroeien en opvoeden. Al moet ik wel zeggen, de herplaatsers die ik ken zijn hun baasje wel allemaal erg dankbaar.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:16

ik snap hoe je je voelt. Ik wil ook erg graag een hond, maar heb er gewoon geen geld voor helaas.. Ga je trouwens nog op kamers? Want dan is het niet slim om een hond te nemen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:23

ik zou zeggen als je voor een herplaatser gaat eentje uit belgisch of nederlands asiel. kan je lekker langsgaan en "uitproberen". Ik heb al meermaals gezien dat de dieren uit zuideuropese landen toch regelmatig ziektes meehebben die hier niet voorkomen en voor veel problemen kunnen zorgen voor je hond (en eigenlijk vind ik het persoonlijk groot risico om die in te voeren de ziektes komen al steeds dichter deze kant op en met import van besmette dieren kunnen we deze opkomst een heel stuk versnellen met betje pech, ook al is voorlopig nog niet bewezen dat deze ziektes verspreiden in onze gebieden).

Ook klopt de beschrijving duidelijk niet altijd even goed... vriendin van mij en ik hadden voor haar samen op basis van beschrijving en emails een hondje uitgezocht. die komt dan daar en dan heb je 2 sec de tijd te beslissen neem je of niet. Niet eens mogelijkheid om deftig relax te wandelen enzo. Hondje meegenomen bleek uiteraard niet zindelijk en absoluut niks van beheersing van enig commando of aan de lijn lopen te kennen. Ok uiteindelijk prima goed gekomen leuk beest etc alle problemen op te lossen maar in jou geval miss niet helemaal optimaal met je pa die al niet 100% achte riets moeilijkere dieren staat. waarschijnlijk zijn iet alle import (noem het maar evenzo) herplaatsers zo slecht georganiseerd maar wil je maar voor waarschuwen ;).

Asiels in nederland krijgen vaak de honden binnen van de eigenaars met een heel verhal en karakterbeschrijving bij. Niet altijd maar meestal wel correct opgesteld. De meeste asiels hebben goede begeleiding van de honden en stimuleren zindelijkheid waardoor de kans groter is dat je en hond vind die perfect aansluit op je gezinsleven.

enfin succes met je zoektocht en hopelijk vind je een passende hond of hondjes

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:33

amyz schreef:
Klopt, qua uiterlijk voor een andere heb ik niet echt eisen :P Ja, middelgroot (40-50 cm maar afhankelijk van bouw, de ene grote toont groter dan de andere natuurlijk), redelijk opgevoed (dus basiskennis als zindelijk en niet bijten, echt heeel basic), makkelijk te plaatsen (niet heel angstig oid, daar wil ik alle tijd voor hebben, paps kan daar minder mee overweg nmlk), dat werk zeg maar..

Wat ik gezien heb van die spaanse herplaatsers zitten daar aardig wat angstige honden tussen. Ik zou lekker in NL verder zoeken en desnoods combi hond + kat overwegen als je en sportief en knuffelig wil.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:44

Uiteindelijk moet je gewoon voor een hond gaan wat jou het meeste aanspreekt, ik kan je wel mijn ervaringen met Turkse en Roemeense honden vertellen. Die zijn geweldig, wij vangen ze regelmatig op en herplaatsen ze. Heb er ook een topic over, over turkse verschoppelingen.
We hebben daar vaak genoeg pups of jonge honden zitten, ook volwassen honden van het formaat wat jij ongeveer wilt. En dat ze ziektes hebben of meebrengen is niet waar, want ze moeten namelijk getest zijn op van alles, alle entingen gehad hebben etc etc. De honden die wij hebben geplaatst hadden geen enge ziektes of wat dan ook. Qua gedragsproblemen valt het ook heel erg mee, want honden met erge problemen laten we over het algemeen niet komen tenzij mensen echt ermee om kunnen gaan.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Brainless hier van bokt, zij heeft nog een Turkse hond zitten die eigenlijk nog geplaatst zou moeten worden, superenthousiaste hond, heel vrolijk, vind iedereen lief, goed met andere honden, wel alleen voor actieve eigenaren, want ze wil heel graag dingen doen en actie ondernemen. Die vangt ze op voor ons, zij heeft daarnaast ook 2 Roemeense honden, dus ze heeft er inmiddels ook wat ervaring mee.

Maar goed, neemt niet weg, in asiels hier en Belgie zit ook genoeg, maar je geeft aan daar al te kijken en nog niks tegen te komen. Wel goed trouwens dat je zo goed nadenkt over wat je wil, zouden meer mensen moeten doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 01:09

Je moet echt zelf kijken of het klikt met de hond (zowel met pup al met een herplaatser).

Beide hebben voor en nadelen.
Ikzelf vind puppies fantastisch (bij een ander), maar geef mij maar een "oudere" hond.
Een ander heeft liever een pup.

@cyclo86
Ik heb er 3 lopen, waarvan 1 nog herplaats gaat worden.
Mensen mogen zo vaak komen als ze willen en ik vind het juist belangrijk dat de klik er is.
De hond heeft er niets aan dat mensen binnen 1 dag spijt hebben.
Wel kan het zijn dat een hond even een terugslag heeft wat betreft zindelijkheid ed., maar dat is meestal met een paar dagen over.

Mijn honden zijn onverwacht in mijn leven gekomen en de 2 die blijven komen uit Roemenië en gaan ook niet meer weg.
De herplaatser heb ik juist wat langer gehouden omdat ik een stabiele hond wil kunnen plaatsen waar ik achter kan staan en ik ook zeker weet wat zijn karakter is en wat zijn plussen en minnen zijn.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 05:41

super natuurlijk dat het niet altijd zo gaat als ik beschreef weet ik wel, maar wil voor waarschuwen om niet bij organisatie te gaan die is zoals ik beschreef zeker gezien het eisenpaketje wat TS heeft (wat niet veel is maar toch bestaat). Die hond waar mijn verhaal over was kwam uit asiel uit frankrijk die was dan later naar belgie getransporteerd.

wb ziekten: leishmania is bijvoorbeeld heel lastig te testen en kunnen jaren sluimeren voor definitieve diagnose is soms beenmergpunctie nodig ik kan me niet voorstellen dat dit standaard gedaan wordt om leishmania uit te sluiten.... Ik dacht wel dat dit meer voorkwam in spanje ed dan in turkije maar weet dit niet zeker

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:21

Als ik al lees dat de fokker van dat pluizebolletje meerdere rassen fokt dan valt dat voor mij al af. Vaak doen die lui allemaal mooi weer spelen en als je komt is er niets aan de hand. Ik ben van mening dat als je met honden foktx je één ras fokt want je hebt als fokker toch ook wel een mening, en je zou dan in theorie al helemaal geen kruisingen fokken. Maar goed, dat is mijn mening.

Zelf heb ik een spanjaard thuis, deze komt bij een nederlandse organisatie vandaan. Ze zijn redelijk streng met selecteren van adoptiegezinnen, ze komen vooraf altijd langs voor een intakegesprek. Daarnaast zitten er in Nederland al honden in gezinnen, en in Gran Canaria zitten er ook opvanggezinnen. Meestal weten ze wel een goed beeld van een karakter te maken. En ze hebben een gedragstherapeut die advies geeft mocht er iets zijn.
Zelf heb ik daarnaast ook een nederlandse hond, was een ongelukje en ik was.op slag verliefd. Ik kende de moeder al en de pups zijn voor een schappelijke prijs verkocht, van het geld wat overbleef is toen de moeder gelijk gesteriliseerd om nog meer ongelukken te voorkomen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:32

cyclo86 schreef:
wb ziekten: leishmania is bijvoorbeeld heel lastig te testen en kunnen jaren sluimeren voor definitieve diagnose is soms beenmergpunctie nodig ik kan me niet voorstellen dat dit standaard gedaan wordt om leishmania uit te sluiten.... Ik dacht wel dat dit meer voorkwam in spanje ed dan in turkije maar weet dit niet zeker

Sorry dat ik hier even op reageer, maar leishmania is absoluut niet lastig te testen, het si zelfs dezelfde test als voor de ziekte van Lyme. Woon al 25 jaar in Spanje en in een streek waar de Leishmania mug heel veel voorkomt, vochtig en rotsachtig, nog nooit heb ik mijn Da over een beenmergpunctie gehoord om Leishmania te testen. Zou graag willen weten waar je dit vandaan hebt. :)
Dat Leishmania kan sluimeren is wel zo, maar heel vaak ook makkelijk te herkennen aan de zogenaamde oren van karton, haartjes vallen uit en als je de oren beetpakt lijken ze net van karton. De ziekte is echter niet besmettelijk. Moet echt door een geinfecteerde mug overgebracht worden.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:06

meestal is het idd makkeljik en op bloeduitstrijkje an te tonen maar dit is zeker niet altijd het geval ;) en dan is een beenmerg punctie noodzakelijk want dan verduiken de parasietjes in het beenmerg zeg maar. enfin is een praktijkvoorbeeld van grote kliniek waar ik heb stage gelopen en die zeiden dat dit regelmatig gebeurd dat het bloeduitstrijkje negatief is maar het beest wel geinfecteerd is (en ziek van is). ook is het zekr niet enkel op de huid zichtbaar het is vaak zelfs enkel inwendig zichtaar (heel erg afhankelijk van de type leishmania, de hond waar ik over sprak had ook meer teknen van inwendige problemen (bloedneus, anemie, suf, andere vage klachten), pas later nadat de diagnose gesteld is is ook cutane leismania opgetreden aan een van de poten. Het is idd zo dat het wordt oergedragen dor muggen maar de muggen die dat overbregen komen ook steeds meer naar hier en vlgens mij is het een kwestie van tijd voordat ofwel die hier zijn ofwel de parasiet zich aanpast en ook via andere muggen kan komen. Ik denk dat in elk huis muggen zitten dus vind in zekere zin de hond wel besmettelijk op die manier.

nog terzijde de ziektes vind ik dat zolang we hier al meer dan genoeg zwerfdieren zijn en zeker in belgie worden elk jaar 1000en honden en katten doodgemaakt omdat niemand ze ophaald en dan gaan we wel hypocriet dieren uit spanje halen want die zijn zo zielig.... 8)7 zal nu wel hoop mensen boosmaken maar ja het is nu eenmaal zo dat we op die manier onze situatie niet oplossen en die in spanje ed al helemaal niet. Beter zou zijn hier dieren adopteren en verder donateren aan een stichting die steriliseerd en castreerd in spanje

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:16

Ik wil met mijn honden uit Roemenië echt niet het probleem daar oplossen.
Ik kwam ze toevallig tegen en deze zijn ook onverwacht in mijn leven gekomen.

Ook heb ik uit Nederland een hondje gehad die onverwacht kwam.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:57

Tuurlijk weten we wel dat het probleem in het land niet wordt opgelost door een paar honden hier te plaatsen, maar uiteindelijk voor die honden die hier dan geplaatst zijn maakt het wel even alle verschil van de wereld.
De honden van Brainless is ze toevallig samen met mij tegengekomen, was niet helemaal de planning, maar ja we waren daar en dan komt er ineens een grote witte teddybeer op 3 poten naar je toe gehinkt, superlief dier, bleek zijn dijbeen op 2 plaatsen door midden te hebben gebroken. Heeft even tijd gekost om hem te veranderen in een gewone huishond, maar nu is het toch wel echt zo'n grote lobbes te zijn die eigenlijk superlief is.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:26

Het probleem in die landen wordt lang niet door alle stichtingen en organisaties opgelost, maar er zijn ook organisaties die wél de problemen daar proberen op te lossen. De stichting waar ik mijn spanjaard vandaan heb geven voorlichtingen op scholen, zodat kinderen zich bewust worden van het probleem wat zich daar afspeelt en tevens worden er castratie/sterilisatieprojecten opgezet zodat de bewoners voor heel weinig geld hun hond onvruchtbaar kunnen laten maken. Juist daarom sprak mij de stichting waar ik mijn hond vandaan heb mij zo aan. Naast het feit dat ik al ruim 3 maanden op zoek was naar een hond en in NL, B niets kon vinden.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:31

Brainless schreef:
Ik wil met mijn honden uit Roemenië echt niet het probleem daar oplossen.
Ik kwam ze toevallig tegen en deze zijn ook onverwacht in mijn leven gekomen.

Ook heb ik uit Nederland een hondje gehad die onverwacht kwam.

dat is natuurlijk niet niet wat ik bedoel eveneens niet bepaalde stichtingen die het dan wel beter doen blijkbaar zoals in hierbovenstaand voorbeeld..... maar er zijn er ook een hoop die niet goed te werk gaan en dar wil ik voor waarschuwen. Verder denk ik dat we erg afwijken van het topic dus stel voor dat we niet meer hebben over welke stichting goed is en in welke omstandigheden ;).

TS hel veel plezier met zoeken van een hondje feit dat je zo goed over nadenkt leert mij dat je zeker alle mogelijkheden zal onderzoeken en een passend hondje voor jou en je ouders zal vinden veel succes :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:36

Ik geef je groot gelijk dat lang niet alle stichtingen zo te werk gaan en daarom moet je ook goed kijken waar je een hond vandaan haalt. Maar dit geldt ook voor fokkers in Nederland/België. Er zijn fokkers die fokken met 10-20 verschillende rassen, en kruisen het ook nog eens met elkaar, ik vindt dat je dat geen fokker mag noemen maar een vermeerderaar. En je kan mij niet vertellen dat als je zoveel rassen fokt en veel nesten hebt dat die allemaal in huiselijke sfeer worden grootgebracht. En dat vindt ik ook wel een belangrijk punt om naar te kijken.

Dat neemt niet weg dat TS zeker wel een hondje zal vinden wat bij haar past maar wil haar ook waarschuwen dat ze zich niet moet laten verleiden door mooie praatjes van een eventuele broodfokker/vermeerderaar ipv en fokker die liefde heeft voor het ras of een gezin waar eens een foutje is gebeurd.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:40

goed punt idd, zeker oppassen. een particulier die per ongeluk een nestje krijgt kan bijvoorbeeld soms je hele leuke kruizingen krijgen. Natuurljk bij de laatste even goed opletten dat het daadwerlijk en ongeluk is en niet al meerdere keren is gebeurd ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:36