Dag lief meisje, dag lieve Nouz, wat zal ik je missen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Dag lief meisje, dag lieve Nouz, wat zal ik je missen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:23

Afgelopen winter wist ik het al... Je was al meerdere keren geopereerd aan tumoren.. Had er weer een aantal.. En ineens was er een klein rood puntje op je onderbuik. De da vertelde me dat het eigenlijk al te laat was voor opereren, ik gaf aan je sowieso niet nóg een keer te willen laten opereren..

Maanden verstreken en het kleine rode puntje bleef een klein rood puntje. Tot voor kort, het groeide, werd zwart. In korte tijd zaten we meerdere keren bij de da. Antibiotica, zalfjes, pillen.. Alles om je te kunnen helpen. Tot een paar weken geleden; je had nog maar een paar maanden. Kapot, verdriet, maar vooral blij dat je misschien nog mee zou kunnen naar het nieuwe huis, waar je weer lekker in de tuin kon rennen. Het mocht niet zo zijn. De tumor ging open, begon te ontsteken. Het ging ok, met zalf, maar we wisten; nog maar een paar weken samen. In de nacht van maandag op dinsdag maakte je me wakker. Je voelde je niet goed, zocht me steeds op. De volgende dag toch maar wéér naar de da. Niet best, 2 a 3 dagen op medicijnen en je moest beter zijn. Het heeft niet zo mogen zijn. Gisteren was je nog niet goed genoeg en we hebben voor jou gekozen. Je was nog blij genoeg om te genieten, maar had te veel pijn voor een normaal leventje.

Lieve Nouz..

Als ik mn ogen sluit..

Sta ik in een koude schuur in Geldrop, jouw in mn armen, lik je me over mn gezicht

Lig ik ziek in bed als klein meisje, leg jij mn favoriete speelgoedpaardje bij mn hand, dat je heel voorzichtig uit de allermoeilijkste hoek had gehaald

Zit je naast me, op mn allerzwartste moment

Loop je buiten vrolijk naast me terwijl ik mn pubermomenten had

Verjaag je, met je vrolijke pluimstaart trots in de lucht, de eendjes van de vlonder

Staan we samen op het strand, waaien we lekker uit

Als ik mn ogen sluit zie ik je samen rennen, met Gabber en Spot en de poes.. Geen tumor meer, geen pijn meer. Geen door artrose aangetaste pootjes meer die niet meer werken zoals jij wil.. Zie ik je vrolijk over de hindernisjes springen die ik voor je gebouwd had. Lieve Nouz, op een dag ben ik weer bij je, dan rennen we samen over het strand, verjagen we eendjes van de vlonder, springen we samen over hindernisjes.

You saved me. You were loved. You will be missed.

Bedankt voor je leven en alle vreugde die je ons hebt geschonken.

Deze foto's heb ik vanmorgen nog gemaakt op het strand:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ben je vredig gegaan.. Zoals je ook gekomen bent; in mijn armen. De da bevestigde meerdere keren, we deden dit echt voor jou. We kozen voor jou. Het maakt de leegte hier in huis ietsje makkelijker, de wetenschap dat dit de enige juiste keus was.
Laatst bijgewerkt door amyz op 06-05-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:24

Heel veel sterkte ;(
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 06-05-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:25

Sterkte! :(:)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:26

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:27

Wat een lief hondje had je zeg...hoe oud werd ze?
Je hebt er veel aan gedaan en alles netjes overwogen zo te lezen, veel sterkte met dit verlies!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:28

wat een dappere en goede beslissing heb jij gemaakt. Ik ben trots op je, ook al ken ik je niet :)
heel veel sterkte...

Daissos4

Re: Dag lief meisje, dag lieve Nouz, wat zal ik je missen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:28

sterkte! ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:29

Bedankt allemaal.
Nouz is 12 jaar geworden. We hebben echt onze uiterste best gedaan voor haar, maar ik wilde het risico niet meer lopen dat ze op de operatietafel zou overlijden, ze is bij de laatste operatie al zowat gegaan. Later begreep ik dus dat opereren nooit een optie is geweest. Ze is iig gegaan voordat ze echt pijn kreeg, maar ze was wel echt op..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:33

Heel veel sterkte met dit verlies. Moeilijk hé om je maatje te moeten laten gaan! |( Maar je hebt voor hem gekozen en dat was
de beste beslissing die je hebt kunnen maken :(:) .

Echt een ongelooflijk mooi hondje, logisch dat je stapel op hem was!
Hij lijkt heel veel op ons hondje, een Lhasa Apso, was hij dat toevallig ook?

Sterkte :(:)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:34

He wat naar, ik wens je veel sterkte. :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:34

Hihi dat van de Lhasa hebben we vaker gehoord idd :+ Nouz was een kruising Malthezer leeuwtje - nederlandse schapendoes :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:37

amyz schreef:
Hihi dat van de Lhasa hebben we vaker gehoord idd :+ Nouz was een kruising Malthezer leeuwtje - nederlandse schapendoes :)

Oh oké, hij lijkt echt heel veel op ons hondje. Heb in je profiel gekeken en toen hij net van de kapper kwam (die foto) is het net onze Goofy.

Hij heeft nu de rust die hij verdient heeft en geen pijn meer, dus je beslissing is heel goed geweest!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:41

Heel veel sterkte. Ik moet binnenkort misschien ook mijn cavia in laten slapen. Misschien geen hond, maar hij betekent heel veel voor mij. Ik kan me indenken hoeveel pijn je moet hebben.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:42

:j Ze had wel pijn.. Nog niet zo veel dat we accuut hebben moeten beslissen, maar erg genoeg om niet langer te willen wachten. Waar ik gewoon heel blij mee ben is dat ze gisteren nog vrolijk achter een konijn aan sjeeste, dat ze vandaag nog even heerlijk heeft kunnen genieten op het strand..

Maar we hebben wel fokkers naar ons toe gehad in het verleden hoor, wat voor bloedlijnen die mooie Lhasa had := Ach, wie zal het zeggen... Ze komt bij een (achteraf bezien) vrij foute fokker vandaan...

Tsja, cavia, konijn, kip, paard... Als t je beste maatje is doet het gewoon vreselijk veel pijn. Jij ook sterkte iig!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:10

oow amy, vind t zo zielig voor je!
Maar meid, dit is echt het beste voor nouz, jullie hebben de juiste beslissing genomen.
Veel sterkte, ze heeft vast heerlijk genoten op het strand, jullie hebben haar een mooi leven gegeven en een waardig afscheid.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:15

Moedige maar moeilijke beslissing.

Zo te zien was het een lekkere knuffel.

Heel veel sterkte.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:42

Wat een moeilijke beslissing heb je moeten maken....
Nouz was prachtig en heeft het getroffen door een fijn leven bij jullie te mogen hebben.
Het maakt het gemis niet minder, maar je hebt voor Nouz gekozen, respect daarvoor!

Heel veel sterkte, de tijd verzacht het verdriet wel iets, maar het zal even duren voordat de pijn wat minder wordt :(:)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:03

Wat een leuk hondje was Nouz! Wat een kostbare laatste foto's!

Heel veel sterkte met het verlies.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:09

Lieve Amyz, ik vind het verschrikkelijk voor je, ondanks dt je de juiste beslissing hebt gemaakt. Ik zit hier met tranen in mijn ogen omdat ik weet dat dezelfde situatie voor mij ook niet heel ver weg zal zijn. |( Ik wens je heel veel sterkte toe en kracht om de moeilijke momenten door te komen,één ding kan niemand je echter meer afpakken, de herinneringen aan Nouz en alle mooie momenten die jullie samen gedeeld hebben, momenten van troost, plezier en het houden van. :(:) :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:46

Bedankt voor jullie lieve reacties :)

Ik ben gisteravond letterlijk ziek geweest van verdriet, lag vreselijk te zweten en was ontzettend misselijk. Om half 12 ofzo onder de douche gesprongen en daar stortte ik in.. Toen ik eruit kwam stond mams al voor me klaar en samen hebben we vreselijk gehuild. Na een apc'tje en een homeopathisch kalmeringsmiddeltje ben ik eindelijk op de bank in slaap gevallen, kon niet in mn kamer slapen waar Nouzje de nacht ervoor nog, bij wijze van afscheid, heerlijk op mn bed had liggen snurken. Biscuit, die normaal toch anti-knuffelen is (hij vindt zichzelf daar veel te stoer voor als 2-jarige hengst) heeft me vandaag heel lief gesteund met zn hoofd tegen me aan. Nog een tijdje in het weiland gezeten (4 jonge hengsten) en omstebeurt kwamen ze even bij me waken. Bis heeft me echt beschermd als het ware, die kwam pal voor me staan met zn hoofd boven het mijne en legde af en toe zn kin op mn hoofd, de lieverd. Dat geeft toch ook wel een hoop steun.

T is vreselijk leeg en dat zal niet wennen. Maar het verdriet zal mettertijd wat afnemen en wat dan rest is het besef dat we de enige juiste keuze hebben gemaakt voor een vreselijk lief hondje. De urn begraven we in de tuin, daar komt een mooie boom op. Haar pootafdrukje heb ik 2 jaar geleden al op mn pols laten zetten. Ze zal altijd bij ons zijn. Het is nu erg moeilijk, maar gisteren hebben we de meeste emoties wel gehad en vandaag is het so far gebleven bij een paar tranen. Het is heel moeilijk, maar tegelijkertijd voel ik wel een soort vrede van binnen omdat het allemaal op een goede manier is gegaan en we haar pijn en leed hebben kunnen besparen. We missen haar verschrikkelijk, Nouz was een onzettend lief en leuk hondje en er zal er nooit meer eentje komen zoals zij. Dát er weer een andere hond komt staat buiten kijf, maar voorlopig eerst verwerken.

Rocymax; ik hoop toch zo voor je dat het voor jou ook op een fijne manier zal gaan! Het gemis doet ontzettend veel pijn, ik heb gisteren fysiek pijn gehad van het verdriet.. maar nu is de wetenschap dat we voor haar het juiste hebben gedaan ook heel prettig, dat verzacht het een beetje. Geniet nog even, nu het nog kan. Maak nog een paar mooie foto's, neem mentaal alvast afscheid.. moeilijk is en blijft het, maar als het op een goede manier gaat maakt dat het allemaal iets makkelijker.. Heel, heel veel sterkte! :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:52

wat afschuwelijk, weet nooit goed wat te zeggen in dit soort gevallen. Heel veel sterkte, hopelijk gaat het na een tijdje slijten en blijven de mooie herinneringen over...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:29

Zo lief! Vandaag kregen we een ontzettend mooi, handgeschreven condoleancekaartje van de da :) Wat ben ik blij dat we daar naar zijn overgestapt.. Zijn niet alleen vriendelijk en kundig, maar ook nog eens zoiets, echt geweldig.

Verder wordt het elke dag een beetje minder moeilijk, hoor nog steeds dr nageltjes tikken en als ik langs de plek loop waar dr mandje stond wil ik nog steeds een aai geven..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:53

Dit is idd erg lief van de DA Amyz, wat een mooi gebaar.
Ja wat is het moeilijk he, ik hoop dat je verdriet snel wat slijt :(:) :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:00

Ik moet zeggen, het gaat nog best redelijk.. Vandaag nog wel veel gehuild maar niet zo heel heftig, meer stille tranen zeg maar.. T scheelt enorm dat ik er in mn hart vrede mee heb. Maar eerlijk is eerlijk, mn ouders zijn er al de hele avond niet en al de hele avond hoor ik haar een keer diep zuchten, naar een ander plekje scharrelen, met een dapper blafje reageren op t keffertje van de onderburen.. Zo bizar! T is al de hele avond net alsof ze er gewoon nog is..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

Ja ik snap je volkomen. Ik heb het als onze buurkat buiten haar brokjes eet, dan denk ik toch weer automatisch, he max is aan het eten, en zo nog wel 1000 x op een dag met kleine dingetjes.Mijn Pb staat altijd open hoor,. als je eens behoefte hebt om je hart te luchten, ik weet immers hoe het is. :(:) :(:)