Hond met tumor ineens ontzettend onrustig??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Hond met tumor ineens ontzettend onrustig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:50

Werd vannacht ineens wakker ''gemaakt'' door Nouz.
Nouz heeft al een tijdje een tumor, we zijn al meerdere malen bij de da geweest, en het is een aflopende zaak. We laten haar nog niet gaan zo lang ze nog vrolijk is ed (da gaf 2 weken terug nog ab mee om ontsteking terug te dringen en vond haar ook nog erg vrolijk). Voor de duidelijkheid; Nouz is al 12 en is al 3x geopereerd aan mamatumoren, toen deze, die er anders uitziet dan de andere (dat waren knikkertjes onder de huid, deze is echt rood en intussen helemaal een drama om te zien) begon te groeien hebben we gekozen haar niet meer te laten opereren, ook omdat ze bij de laatste operatie zowat de nacht niet overleefd had.

Dat ff ter informatie. Werd vannacht wakker van dr omdat ze erg door mn kamer liep te dribbelen. Zocht me steeds heel erg op ipv op haar eigen kleedje te gaan liggen. Lag erg ''plat'' op de grond, en af en toe schoot ze met dr koppie richting die tumor. Ze likte er sowieso wel veel aan, maar nu lijkt ze echt geirriteerd oid. Heb het een half uurtje aangekeken en toen eerst gekeken of ze nog warmliep voor een koekje, maar dat ging er slikkend in.. Uiteindelijk toch maar mn ouders wakker gemaakt, paps kwam even kijken. We hebben de tumor ingesmeerd met de zalf die we van de da hebben gekregen. Paps vond t niet spannend genoeg om voor wakker te blijven en uiteindelijk zijn we allemaal maar weer naar bed gegaan. Buik en tumor ed mochten we gewoon allemaal nog aankomen. Ben uiteindelijk op de grond naast haar in slaap gevallen, vond haar wel wat oppervlakkig ademen af en toe.

Vanmorgen weer even een tijdje aangekeken. Heb wat samengeklitte vacht rondom de tumor weggeknipt en weggeborsteld, dacht dat ze zich daar misschien aan ergerde, maar haar gedrag is nu alleen maar erger. Ze eet en drinkt wel gewoon nog steeds, niks aan veranderd. Maar ze ligt een hele tijd op de grond, vliegt ineens op, dribbelt door de kamer en gaat dan weer ergens anders liggen. Ongeveer de helft van de keren likt ze heel intensief aan de tumor en aan haar hele achterpootjes (deed ze tot voor vannacht ook niet).
Ze heeft vannacht wel nog flink liggen dromen (slaap je eindelijk, produceert je hond weer herrie := ) en wordt nog steeds errug enthousiast als ik ''koekje'' zeg. Mag ook nog steeds overal aankomen.

Help?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:00

Ik denk dat ze pijn heeft. Verdrietig verhaal, ik weet er alles van,net te horen gekregen dat mijn hond een enorme tumor in zijn hals/kaak/strottenhoofd heeft. Ik kan je helaas niet opbeuren, want dat opstaan, slikken ed denk ik dat ze gewoon pijn heeft, helaas :(:) :(:)

youngster

Re: Hond met tumor ineens ontzettend onrustig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:03

Klinkt toch wel alsof ze er last van heeft. Weet je ook of het uitgezaaid is. Zijn er foto's gemaakt van longen of een echo van de lever/milt??
mammatumoren zijn helaas erg agressief, dus ik zou echt contact opnemen met je dierenarts voor overleg.
Het moet tenslotte wel hondwaardig blijven. Sterkte :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:08

Daar ben ik dus ook heel erg bang voor.. Als t niet meer gaat, wil ik haar geen moment laten lijden. Maar omdat ze nog wel eet enz ben ik nogal in de war nu..
Ze dribbelt wel vrolijk achter me aan, maar t lijkt haast een soort neurotische vrolijkheid.. Staartje kwispelt wel maar op de een of andere manier klopt t niet..
Ik las je verhaal overigens, sterkte!

Zijn verder geen foto's gemaakt nee. Da heeft wel nog haar lymfen gecheckt en volgens hem was t nog niet uitgezaaid. Hoesten ed hou ik erg in de gaten, heb haar net wel een paar keer horen hoesten denk ik, mja, ze heeft dr hele leven al zo'n beetje dat ze af en toe zowat stikt... Wij denken dat ze (ze heeft t meestal met spelen enz) gewoon vergeet te slikken en een droge keel krijgt.. Hoor t nu niet heel vaak, heb net 2x gehoord ofzo, vannacht helemaal niet..

Denk dat ik idd straks toch maar de da ga bellen voor overleg, maar wilde dat in de eerste instantie eigenlijk niet doen omdat ze nog wel eet en drinkt en blij wordt met een koekje enzo.. Pfft, zijn er geen boekjes met ''what to expect''? Ik verwachtte dat ze lusteloos zou worden maar in plaats daarvan sjeest ze de tent door.. Hoe bedoel je verwarrend..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:11

Herken het, ik denk dat dit komt door de antibiotica . roc zit vandaag ook goed in zijn vel, kwispelt volgt me overal en eet zijn brokjes met graagte, maar tóch zit die tumor er, en gaat niet weg. Al met al snap ik je verwarring, want ik heb dat ook iedere keer. Sterkte meis :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:12

Je hond heeft pijn, dat verklaart de onrust. Wss doet liggen haar zeer, ze is blij met je gezelschap, maar heeft je ook heel hard nodig, omdat het haar zeer doet. Ik denk ook dat het erg zeer doet, honden geven pijn niet snel aan namelijk. Sorry, ik wou dat ik beter nieuws had......

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:15

Ik begrijp je verwarring :j
Toch zou ik niet twijfelen om de DA te bellen.
Daar zijn ze voor en in mijn ogen kun je beter een keer teveel bellen dan het maar laten gaan en wie weet waar je dan later voor moet gaan bellen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:16

Ik was er idd al bang voor, vond vannacht ook dat ze erg grote ogen opzette. Heb het idee dat ze niet meer weet waar ze het zoeken moet.
Ab is ze al 1,5 week oid vanaf.
Net sigaretje gerookt voor mentaal voorbereiden, ga nu de da bellen voor advies.

Bedankt iig, ik hou jullie op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:23

Dat is fijn als je dat even doet :)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:23

Honden blijven trouw tot het laatste moment. Dat ze nog wel eten, drinken en kwispelen zegt helaas niet alles. Honden doen dat omdat ze zo trouw zijn aan hun baas en vaak keihard voor zichzelf zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:30

youngster schreef:
Honden blijven trouw tot het laatste moment. Dat ze nog wel eten, drinken en kwispelen zegt helaas niet alles. Honden doen dat omdat ze zo trouw zijn aan hun baas en vaak keihard voor zichzelf zijn.

Klopt, helaas...... ze eten omdat de baas dat graag ziet...... ze zijn blij om bij de baas te zijn, maar dat betekent niet dat ze geen pijn hebben. Ik heb toen bij de grote Beau nogal wat commentaar gehad, toen ik hem liet inslapen, omdat hij nog zo mooi was, en zo vrolijk leek. En alleen ik wist hoe gefrustreerd hij was als we hem moesten helpen de auto in. Hoe boos hij was dat hij niet meer zijn sport kon doen. Ik wist hoe hij eraan leed, dat zijn lijf niet meer kon wat zijn kop zo graag wou. Daarom liet ik hem gaan.......
Maar mensen van buiten zien dat niet, die zien een mooie hond, maar ze weten niet van het hoe en waarom.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:31

Jep en als eigenaar weet je wanneer het genoeg is geweest. Jij kent je hond het beste en weet of hij nog vrolijk is of niet meer. En daarvoor moet je vaak even heel sterk in je schoenen staan :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:35

Helaas ik ken het.. Volgens mij is het frustratie en toch pijn of irritatie.. Mijn hondje was ook blij om bij me te zijn, kwispelen kusjes geven eten en drinken alsof zij gezond was, dat was ze echter niet..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:35

Hoe moeilijk dat ook is. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:50

Inderdaad, als baas ken je je hond het beste. Tegen de weinige mensen die ik het gezegd heeft dat ik Roc waarschijnlijk moet laten inslapen kijken mij raar aan en zeggen ook , maar hij is zo mooi en ziet er zo goed uit. Ja zo is het maar ik wil dus absoluut niet dat hij pijn heeft :n Daarvoor houd ik veel te veel van hem.
Amyz, goed van je dat je de Da gaat bellen voor overleg. :) Houd je ons op de hoogte? :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:41

Ik kom zojuist bij de da vandaan en ben haast een beetje verbaasd dat ik Nouz gewoon weer mee terug naar huis heb genomen... Ging er zó heen met de verwachting dat het over was. Mams nog aan de tel gehad, die vroeg ook al ''zal ik naar je toe komen''.

De infectie die al in de tumor zat is dieper gegaan en zit nu dus in delen waar ze er pijn van heeft. Ze heeft ook lichte koorts. Op de weegschaal bleek dat ze sinds ons vorige bezoek, volgens mij 3 weken geleden, alweer 0,4 kg is afgevallen, vorige keer was ze ook al 0,6 kg kwijt.
Dierenarts heeft haar een spuit met pijnstiller/ontstekingsremmer gegeven en we hebben (alweer) tabletten meegekregen. Pijnstillers/koortsremmers en ab. Dat móet binnen 2 a 3 dagen aanslaan, anders is het over. Da was nogal verbaasd toen ik vertelde dat ze vannacht wel gewoon heeft liggen dromen ondanks dat ze zich niet lekker heeft gevoeld. Bevestigt ineens dat het een keiharde is. Ze liep ook vrolijk met me mee, alleen in de wachtkamer merkte ik weer dat t mis is, want normaal is ze niet te houden omdat ze alles maar machtig interessant vind, nu ging ze gewoon liggen.
Nu ligt ze rustig naast me naast de bank, geloof dat de spuit toch wel even werkt.

Ergens vind ik dit heel erg moeilijk, hoe lang moet je er medicijnen in blijven stoppen? Aan de andere kant kent de da mijn instelling en neem ik aan dat hij, als het nodig was geweest, me toch wel de keuze had gegeven tussen weer medicijnen of er mee stoppen. Ik denk dat, als de medicijnen aanslaan, we daarna nog een mooie week doen met veel uitstapjes en dan maar eens zien hoe het met haar is.. Krijg ergens het gevoel dat we nu het punt waarop we gaan rekken naderen en das ook niet de bedoeling. We gaan door zo lang zij er lol in heeft. Mja, hoe lang ga je daarmee door?

Ze moet dus iig voor het weekend duidelijk opgeknapt zijn, ik houd jullie op de hoogte.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:51

Oh meis ik hoop zo van ganser harte dat er jullie nog een mooi tijdje gegund is en dat jullie nog een mooie tijd hebben samen. :(:) :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:56

Ik hoop het ook. Laatst in ieder geval nog even lekker naar het strand geweest dus mocht het tegenzitten hebben we daar nog even kunnen genieten.

Ga nu de deur niet uit. Mag ook niet geloof ik :+ Ze volgde me al overal, maar t is wel een aapie hoor.. Liep even weg, en wie zat er op de bank, pál naast mn laptop toen ik de kamer weer in liep? := Ze ligt nu dus maar lekker op mn schoot.. Ademt wel wat moeilijk heb ik het idee, iig vrij snel, zal de koorts wel zijn denk ik. Ze ligt verder gelukkig eindelijk rustig.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:11

Ze was vandaag (en gisteren) wel iets beter.. Rende niet zo veel meer t huis door. Lag gewoon iets rustiger. Maar vandaag had het volgens de da beduidend beter moeten zijn. Toen ik vanmorgen op de grond met haar zat te knuffelen spurtte ze toch ineens weer weg en kroop onder de stoel.. Ze verschoot af en toe nog steeds en begon dan weer te likken.. En voor de rest ligt ze alleen maar. Ze komt met veel pijn en moeite dr mandje wel uit voor een rondje om. Ze rent wel vrolijk mee als ik naar bed ga en zij naast me op de grond mag slapen. Ze is heel blij om een koekje te krijgen. Maar t is niet goed.

Ik heb vanmorgen de da gebeld om te vragen wát nou duidelijk beter was. En zoals ik al verwachtte is dit niet beduidend beter. De medicijnen hadden meer effect moeten geven als ze zouden aanslaan. Ze ligt alleen maar de hele dag te liggen in dr mandje, soms uuuren in dezelfde houding.

Na overleg met de da en mn ouders hebben we besloten haar morgen te laten gaan. We willen het niet nog het weekend over tillen zodat wíj er vrede mee hebben. We staan er achter, Nouz is niet echt happy meer en t zal alleen nog maar slechter worden. Maar God wat is t moeilijk..

Bedankt voor alle reacties iig.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:14

Oh Amyz, ik had zo gehoopt dat jullie ook nog wat tijd gegund zou zijn. Wat ontzettend verdrietig zeg. Maar als Nouz pijn heeft is dit het beste wat je voor haar kunt doen. Ik voel enorm met je mee, zit immers in het zelfde schuitje. Heel veel sterkte morgen en ook de komende tijd, ik zal veel aan jullie denken. :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:21

Ik had het inderdaad ook gehoopt omdat de medicijnen toch wel aan leken te slaan.. Maar als je er dan een paar uur bij bent (gister gewerkt en naar stal en en en en) dan merk je dat t niet klopt.. En als ik in haar ogen kijk.. Zie ik dat het goed is. Ik vind t vreselijk moeilijk en ik ben ontzettend bang dat ik de verkeerde beslissing neem, dat het te snel is, maar ik weet aan de andere kant dat het de enige juiste keuze is.

Ik hoop dat jij met Max nog wel wat tijd hebt in ieder geval :)

Ik ga nu lekker nog even met haar naar Bis, t enige paard waar ze ooit vriendjes mee heeft kunnen worden. Ook wel bijzonder eigenlijk.. Normaal is ze als de dood voor paarden maar Bis loopt ze rustig om zn benen heen te drentelen (en hij blijft dan dooooodstil staan). Hij staat op t land met een aantal grote lege stukken waar Nouz lekker op kan snuffelen en scharrelen.. Of gewoon lekker in t zonnetje kan liggen. Ze heeft iig mogelijkheden genoeg om de andere paarden lekker uit de weg te gaan :P Misschien dan morgenochtend nog even naar het strand of het bos ofzo.. Nog heel eventjes genieten samen.

Bedankt iig, ik blijf jouw topic ook volgen, hoop echt dat jullie nog wat tijd gegund is :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:25

Ja geniet nog maar even lekker samen <3

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:32

Ik denk dat het nu inderdaad de juiste tijd is. Ze kan alleen nog maar slechter worden.
Veel sterkte!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:23

Sterkte Amyz :(:)
Denk dat jullie de juiste beslissing maken.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:08

Heel veel sterkte! :(:)

Ik hoop dat jullie samen nog even ontzettend kunnen genieten!