Cesar Millan toch niet zo geweldig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mijnfjord

Cesar Millan toch niet zo geweldig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 20:03

Judass

Re: Cesar Millan toch niet zo geweldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:06

Nee, ik ben het niet met hem eens.

Alles heeft goede en slechte kanten, wat Martin hier zegt en laat zien vind ik eerder sluw en achterhaald. Ik krijg er een beetje een naar gevoel van..

Zowel Martin als Cesar hebben goede dingen, wat Cesar met honden doet heb ik veel respect voor.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:06

Vind Gaus verschrikkelijk zo'n mee loper.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 20:07

ja klopt,
toch jammer dat mensen toch altijd voor zichzelf spreken (Martin) het ontmoedigd en roept vraagtekens op

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:09

Wat mij al tegenstaat is dat iemand als Martin gaus hierover begint, wat ik juist mooi vond bij een show van Cesar is dat toen iemand zei een of ander ding van een bepaalde trainer te gebruiken om hem af te leiden, dat hij zei oké dan proberen we het daarmee.. Niks afzeiken van een ander, gewoon uitgaan van je eigen techniek

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:09

Ik denk maar zo; niemand is perfect. Elke aanpak zitten voor en nadelen aan vast en eerlijk gezegd heb ik respect voor dhr. Milan. Hij durft wel! En dat mag ik ook wel :)
Martin Gaus mag van mij wel iets meer pit hebben :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:11

Ze hebben allebei voor en nadelen.

martin gaus ben ik geen fan van. maar ieder zijn ding.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:11

Niemand is prefect. Gaus niet en Millan niet. Ik niet en mijn buurvrouw niet en wie ik ook ken.
Echter als ik alle meningen, ervaringen, tips en manieren bij elkaar leg dan kan ik mijn honden geweldig sturen en begeleiden en ondanks alle tips en trucs hebben ook mijn honden beiden 1 minpunt (voor mij 1 minpunt voor anderen misschien niets of meerdere punten). Dat is weer te wijten aan mijn niet prefect zijn.

Oftewel: doe met elke trainer je voordeel of je nadeel maar als je zelf je eigen hond (die ken je zelf het beste) goed kent en leest weet je precies of je bij hem beter de slipketting of de clicker kan pakken, een gewone halsband en een methode waarbij je eens af en toe moet corrigeren i.p.v. alleen belonen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:17

vandaag een training mee gemaakt van Serge Gaus. Vond het geweldig en minder geweldig. Totaal andere manier dan Millan en zeer logisch dan dat ze daar tegen in verweer gaan. Zou wat zijn als je een totaal andere methode heb en zegt ook achter die andere methode te staan of het ermee eens te zijn terwijl hij totaal anders is dan je eigen methode. Je kan dat ook weer niet maken als trainer vind ik dan. Echter dat enorme afkraken vind ik ook niet kunnen. Je kan het ook gewoon in het midden houden of duidelijk zijn maar misschien iets minder fel ofzo? Geen idee hoe je het het beste kan doen want je trapt altijd mensen tegen het verkeerde been.

zo trainde hij met verschillende honden die hij niet kende. Expres als goede voorbeelden. 1 hond ging niet qua training en gaf hij ook aan. Een aantal manieren geprobeerd zonder de hond te forceren en daarna 'deze hond heeft geen klik met mij en vind mij heel eng, daarom laat ik het hierbij'
Daarna ook nog eraan toe gevoegd dat dit waarschijnlijk wel zou gaan als hij de hond 2 volle dagen bij zich zou hebben en dan individueel i.p.v. ontmoeten in een zaal vol met mensen wat al vreemd wat voor de hond en een eenkennige hond ook nog.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:33

Er is heel recentelijk nog een topic over Cesar Millan geweest: [BB] Cesar Milan

Overigens vind ik dat je hoe dan ook niet achter 1 methode/trainer/opvoeder aan moet lopen. Iedere methode heeft z'n goeie en slechte punten; ik zie het als een lopend buffet. Je bekijkt alles, wat je aanspreekt neem je mee naar je eigen tafel (= hond/paard/whatever) en waar je geen brood in ziet laat je lekker liggen :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:35

Vanwege het door Neej aangehaalde, zeer recente Cesar-topic, hier een slotje. De discussie kan in het andere topic vervolgd worden. :j

[BB] Cesar Milan