poes blijft hond slaan/aanvallen tip's ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

poes blijft hond slaan/aanvallen tip's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:23

Tja debje heeft weer eens een gevalletje aan getrokken ...

Goed ons gevalletje
Beesje is een volle noor van 6 jaar
Ze is donker grijs van kleur en naar ons wel een lief karakter
Ze is nooit honden gewend geweest en kon bij haar vorige huisje niet met hun katten overweg
Dus ik met mijn grote bek kom maar op met dat beest :o
(Ik had ik mijn achterhoofd het is een volle noor met papieren heeft eerder nestjes gehad dus misschien zal ik er ook eens een nestje bij fokken)

Toen begon het ....
Dame had korstjes, slechte vacht was mager door de rottende tandjes in haar bekje en had vlooien
Dus een aantal da bezoekjes verder heeft ze nog 4 knip kiesjes en haar hoek tandjes over, geen vlooien meer, haar vacht begint op te knappen, korstjes die heel sporadisch nog eens de kop op steken en ze begint nu toch eindelijk langzaamaan wat aan te komen
Haar gedrag is al enorm verbeterd en ik ben geweldig blij met onze andere rooie jeweetwel kater die hier in heel erg geholpen heeft, hij heeft een 0 tollerance beleid en is me werkelijk wel eens te hulp geschoten op het moment at ze weer eens bedenkt de hond te gaan terroriseren (op het moment dat ik haar op dr donder geef keert ze zich tegen mij en komt onze rooie in actie om haar even op haar plaats te zetten)

Maar nu het volgende
Het is een echt lieve dame voor ons en ze is hier ook wel op dr plekje
Maar haar omgang met onze rooie (overigens een hst kat) is een heel stuk onderdaniger ze daagt hem niet uit en doet lief tegen hem al wil hij er niet heel veel vanaf weten en kan dit heel subtiel al duidelijk maken, gevalletje hier is de grens en niet verder
Maar onze hond .....
Helaas is het een enorme sul en laat ie teveel over zich heen lopen
Madam kan hem werkelijk overal weg jagen en ik heb al meer en meer het vermoedden dat de beschadiging in zijn oog haar schuld is
Haar manier van dingen duidelijk maken is letterlijk met haar tandloze bek :+ los en nagels op scherp
Nu is het wel zo dat de momenten dat ik haar kan betrappen ze dan ook gruwelijk op dr donder krijgt
Hier mag heel veel maar rottig gedrag naar elkaar pik ik niet

Nu is mijn vraag hoe zouden jullie hier mee om gaan ??
Ik breng haar niet weg om voor haar een 6e nieuw huisje te gaan zoeken wand de dame is al van hot naar her gesleept
Ze heeft hier haar eigen "holletje" ze kan op hogere plaatsen komen (ja ja ik kijk naar cat's from hell :+ ) maar we wonen hier wel met zijn allen op 25 2m
De rooie komt gewoon buiten maar zij vind buiten dood eng
Ze hebben tegenwoordig voer naar believen en zelfs een drink fontein

Wie heeft eventuele tip's ???

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:45

Ik vermoed dat de ruimte eigenlijk gewoon veel te klein is. Ik vind zelf 25m² al klein voor 1 dier, laat staan 3 en een paar mensen... Dan is er niet echt sprake van "een eigen plekje op kunnen zoeken". Ze worden dan wel héél erg met elkaar geconfronteerd, en als ze niet met elkaar zijn opgegroeid maakt het dat alleen maar moeilijker.

Verder : krijgt ze zelf genoeg aandacht van jou? Ze krijgt duidelijk aandacht als ze iets mis doet, misschien is dat haar reden wel.

Wat je ook nog kan proberen is FeliWay, dat is een verstuiver met feromonen waardoor een kat zich rustiger/meer op zijn gemak zal voelen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:52

Ze heeft haar eigen holletje
En heeft de hele ruimte onder het bed al geclaimd
Opzich is de kleine ruimte idd een dilemma maar is het nu helaas naar omstandigheden niets aan te doen
Ze mag naar buiten maar wil niet

Aan dacht krijgt ze zat
Ik kam haar 2 keer per week en dat vind ze heerlijk
Er liggen stuiterballetjes en wat muizen en ook de vis hengel moet er met regelmaat aan geloven dus ook die aandacht is er
Ze is geen schoot kat en het heeft me ook 3 maanden gekost om haar überhaupt zo ver te krijgen dat ze snapt dat op schoot staan geen doodzonde is

Feli way gaat ik opzoeken
En inmiddels besteld, nee heb ik ja kan ik krijgen

rommulus

Re: poes blijft hond slaan/aanvallen tip's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 18:53

Nog meer mensen met evt ideeën ??

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:55

Klaarzitten met een plantenspuit?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:05

Ik hoef maar met mijn vingers te knippen en ze weten hoe laat het is, dus ook madam de terrorist
Ik zoek eigenlijk dingen om het te voorkomen ...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:19

Ik schop dit topic toch omhoog wand ook de Feli way helpt niet
De eerste nacht scheet ze zelfs op de bureau stoel

Ik baal ook weer stevig wand ook haar korstjes zijn weer terug gekomen dus dat word weer wassen :(
Tevens haart ze als een gek

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:07

Misschien kan je een bachbloesem druppels proberen?
heeft erg geholpen bij de kat van mn moeder

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:54

En hoe zou ik dat moeten gebruiken ???

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:59

In het bekje spuiten met een pipetje {zo deed mn moeder het tenminste}
Het is een soort tinctuur helpt bij heel veel dingen.

edit even een linkje voor je opgezocht waar wat meer info staat :D

http://www.sablok.nl/weetjesdoc/bachbloesem.htm

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:05

te kleine ruimte met teveel inwoners..
maar dit baart me meer zorgen : >> "ze dan ook gruwelijk op dr donder krijgt " ..
vind ik eigenlijk niet normaal.poes verjaagd de indringer, die in haar (al te kleine )territorium komt , en hij gaat niet weg. is geen kwaaigheid,maar ze word er wel "gruwelijk "voor gestraft ? :n sorry hoor, heb medelij met de poes.onder bed wonen wil ze niet.straffen, laat staan gruwelijk, werkt niet bij katten. :(
het arme beest is duidelijk gefrustreerd, en kan moeilijk zeggen.; goh-baas, het is me te krap hier, of heb ik gevraagd om een hond, waar ik niet van hou ? dus uit ie zich zo.een pak slaag -van degene die de poes wel vertrouwd(of vertrouwde, dit zal gauw verleden tijd zijn)-helpt daar daar echt niet bij. de frustratie word alleen maar groter.
bel een gedragsdeskundige, en die gaat het ook zeggen; te krap.
waarom denk je dat dieren in de bio-industrie kannibalen zijn ?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:16

Als je even heel eerlijk naar de situatie kijkt; denk je dan niet dat het beter was dat je deze kat niet in huis had genomen. Ik moet zeggen dat ik ook nooit zo hou van een dier "gruwelijk" op dr donder te geven. Ze doen dit soort dingen niet met kwade opzet.

Eerlijk gezegd; zie ik ook niet een duidelijk oplossing voor deze situatie, de ruimte is gewoon echt te klein.. Kan je de kat gescheiden houden? Dan wordt je hond iig niet zo aangepakt door de kat.
In mijn ogen zou het het beste zijn om een nieuw, goed blijvend tehuis te vinden voor dit meisje.. En de volgende keer even het objectief te bekijken, mocht je nog een keer een der aangeboden krijgen.

Succes met de situatie.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 10:10

@ angrywolf ik zal het even door lezen, dank je
Edit : ik zal het gaan halen en proberen (nee heb ik ja kan ik krijgen)

@ SG Het is idd een te kleine ruimte en daar ben ik het mee eens, maar zoals ik al aan gaf lag dit niet in de planning maar dit is door omstandigheden anders gelopen
Mocht je hier meer van willen weten ga maar zoeken in mijn berichtgeschiedenis
Het gruwelijk op dr donder krijgen zal ik uit leggen
Ik heb maar een paar regels hier in huis

1 Je tolereert mekaar maar mag je plekje wel claimen en voor jezelf op komen ( dus ik sta toe dat ze zo nu en dan eens blaast naar de anderen om duidelijk aan te geven dat ze er ligt en geen zin in de ander heeft, maar ik sta niet toe dat ze hem helemaal achter na gaat zitten om vervolgens mijn hond in een donker hoekje te drijven om hem daar nog een paar lellen te geven! )

2 Drinken doen we uit de waterbak en of drink fontein en niet uit het toilet (dit slaat op de rooie kater eigenlijk)

3 De toko word hier niet gesloopt (ook hier heeft ze wel in mee gewerkt)

4 De tafel en het aanrecht is verboden terrein

5 Er word hier ook niet voor de voeten gelopen

Dit lijken me toch net echt wildvreemde regels
En ja ze krijgt een lel als ik haar weer eens betrap op hondje drijven en als ze het dan nodig vind om dan ook nog weer eens zich tegen mij te keren kan ze er nog een krijgen (vaak is hier het moment dat de rooie in springt om haar op dr plaats te zetten)

Poes leeft niet onder het bed maar slaapt daar wel op het matras wat daar ligt, dit doet ze wanneer ik naar bed ga en de hond en de rooie mee op bed gaan (zij durft er niet op dus gaat ze er onder liggen)
verder ligt ze gewoon prins heerlijk op dr schaapje op de vensterbank

Ik moet dus eerlijk zeggen ik ken jou manier van reageren, maar vind deze te scherp op mijn vraag
Ik probeer hier een oplossing te vinden voor nu
Verhuis plannen zijn er wel maar zit hem er nu niet in dit wil ik ook wel uit leggen maar als je wil stuur maar een pb en dan zal ik je alles haar fijn uitleggen

@ Barroco Ja ik heb wel vaker naar deze situatie gekeken, maar dit gedrag is een van de redenen dat ze in de voorgaande huizen ook is weg gedaan (dit is hier al enorm verbeterd maar het laatste stukje)
En afgezien van dit gedrag is het gewoon een wereld kat
Ik neem de katten ook mee als ik ga lopen met de hond de rooie loopt uit zichzelf mee de zwarte heb ik nog aan een riempje
Dit vind ze prachtig en loopt ook bij de deur te drammen dat ze mee wil maar zo zonder riempje durft ze niet (eerste stukje draag ik dr ook)
Ze vind het prachtig klauwen aan de bomen ed
Als we terug komen is ze zelfs kopjes aan het geven aan de hond
Hierom vind ik ook vreemd dat ze ook het andere gedrag vertoont

Een nieuw tehuis vind ik gewoon niet fair tegenover deze dame met zo'n geschiedenis

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:58

te scherp ?
gezien het feit dat jij dieren slaat, vind ik mezelf nog wel meevallen.ik typ alleen, jij mishandelt.
hoe kunnen ze in godsnaam in zo kleine ruimte je NIET voor de voeten lopen ??
en al die regeltjes %) sorry, hoor-heb jij een tuchthuis voor dieren ?
wat maakt het nu uit, dat ze uit de WC drinken ?
ik vind dit een abnormale situatie.jij kiest hiervoor, die beesten niet.
hoe gefrustreerder jij dat beest slaat (en dat ze dan naar je blaast, is echt niet meer als normaal, ze moet dr eigen toch ook verdedigen), des te erger word het.ga je dat er dan helemaal uitslaan ?
en een hond opjagen en een paar lellen verkopen is heel wat anders als vechten.ze probeert die hond uit haar territorium te verjagen.had ze meer ruimte, zou dit allemaal wel meevallen.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 23-01-12 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:05

Ruimte is te klein. Maak ervan wat je wilt, maar voor deze poes zou het echt eerlijker zijn om een ander adres te zoeken waar ze de ruimte heeft, liefst zonder honden als ze daar zo agressief op reageert.

Zie jezelf als een tijdelijk onderkomen totdat deze poes een betere plek gevonden heeft, dan ben jij maar de zesde in de rij.

Dit gaat gewoon niet werken. En een poes constant 'op haar donder geven', tja... Hoe denk jij eigenlijk ooit iets te bereiken door tussen dieren die elkaar duidelijk niet velen, in te springen?

Verder: honden kunnen zelfs blind worden van constante aanvallen van kattenpootjes op hun ogen. Wat is je volgende stap? Haar nagels laten uittrekken?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:26

Ja ik vind jou opmerking te scherp idd
En ja als ze gaat drijven kan ze een lel krijgen (helaas is ze doof voor een stem verheffing)
En als ik dan zo slecht voor dr ben waarom vind ze dan de dingen die ik wel met dr doe wel geweldig
En als jij die regels overdreven vind ben ik wel eens benieuwd hoe jij dat thuis zou doen
Laat jij je beesten wel over het aanrecht lopen met de kans dt ze zich verbranden als jij aan het koken bent
Laat jij ze wel uit je bord eten ?
Wil jij wel het risico lopen dat jij over een beest struikelt en daarbij jezelf en of het dier verwond ???

Jullie laten me overkomen alsof ik de hele dag niets anders doe dan mijn beesten mishandelen
Dit is gewoon kul

Ik heb dit topic geopend om een oplossing te vinden voor dit gedrag
Niet om de les te worden gelezen

En heel simpel dit beest gaat niet weg
Ik ga niet een ander opzadelen met een kat met een gegarandeerde hoge da rekening in de toekomst
In laten slapen nee doe ik ook niet wand ik vind dat ze zeker een kans verdient

randalinpony ja ik weet dat de hond blind kan worden hierdoor (zoveel kennis heb ik nog wel)
Nagels uit trekken wat denk je wel niet van me ?
En de te kleine ruimte weet ik nogmaals de poes kan naar buiten als ze wil maar dat doet ze niet

En het constant op haar donder geven is ook niet aan de orde gezien ze dit dus niet 20 keer per dag vertoont
Ik loop hier verdorie niet de hele dag als boeman hier rond in huis te zoeken naar dingen om mijn beesten maar te kunnen slaan
Damm

Ik hoopte toch echt dat hier iemand was die voor nu voor deze situatie een tip oid voor me zou hebben afgezien van me weg te schrijven als dierenbeul
Ik vind dit echt jammer en eigenlijk ook diep triest

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:36

Rommulus, doe ermee wat je wilt. Je zou het nog even aan kunnen zien, lijkt mij vrij logisch dat een nieuw dier een eigen plekje in de rangorde moet vinden en dat je dan onrust in je huis hebt.

Als de situatie niet (uit zichzelf!, want dat ingrijpen van jou helpt natuurlijk helemaal niets, dit is iets dat de dieren onderling zullen moeten regelen ;) ) verbetert, zou ik toch mijn conclusies maar trekken.

Ik vind het overigens heel tof dat je deze poes een kans wilt geven, maar je moet ook eerlijk zijn over je mogelijkheden.

Wil de poes niet naar buiten, dan wil ze niet. De hond blind laten worden? Geen optie. Poes blijven bestraffen voor iets dat zij waarschijnlijk uit territoriumdrang doet? Ook geen optie.

Overigens is het vrij onmogelijk om niet je nek te breken over 3 dieren in een ruimte van 25m lijkt mij. :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:41

rommulus schreef:
En ja als ze gaat drijven kan ze een lel krijgen (helaas is ze doof voor een stem verheffing)
En als ik dan zo slecht voor dr ben waarom vind ze dan de dingen die ik wel met dr doe wel geweldig

En heel simpel dit beest gaat niet weg
Ik ga niet een ander opzadelen met een kat met een gegarandeerde hoge da rekening in de toekomst
In laten slapen nee doe ik ook niet wand ik vind dat ze zeker een kans verdient

Je spreekt jezelf wel tegen:
rommulus schreef:
Ik hoef maar met mijn vingers te knippen en ze weten hoe laat het is, dus ook madam de terrorist
Ik zoek eigenlijk dingen om het te voorkomen ...

Het zijn gewoon te veel dieren op een te kleine oppervlakte.
Soms gaat het wel, vaker ook niet.

Ik heb ook een kat welke niet met honden gaat, maar die kan in een andere ruimte leven.
Jij hebt die mogelijkheid niet, dus zul je zelf naar een andere oplossing moeten zoeken.
Als het nu niet goed gaat, is de kans heel klein dat het volgende week wel gaat.

Welke gegarandeerde DA komen er aan dan?
Is het geen oplossing om haar bij een ander te plaatsen en dat jij eigenaar blijft?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:51

Idd als ik er op tijd bij ben wel ja dan is knippen genoeg (heb het niet goed verwoord)
Mijn excuus daarvoor

De dame in kwestie komt uit een lijn met HCM, heeft erg slechte tandjes en heeft nogal wat kleine kwaaltjes wat voortkomt uit "slechte" verzorging uit het verleden

Ik moet ook er bij aan geven dat we hier echt niet in de planning hebben hier permanent te blijven wonen
Een ander huisje waar ze terecht kan waar ik eigenaar blijf ??
Ik zou het niet weten zit er ook niet op te wachten eigenlijk

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:59

Ik denk dat je er wel goed aan zult doen hier eens een gedragsdeskundige naar te laten kijken. Je vertelt dat ze dit al langere tijd doet, immers hierdoor ben jij al het zesde baasje. Dus deze frustratie tegen honden zal erg diep zitten. Misschien wel dusdanig diep dat je die er alleen niet uit gaat krijgen.
En vaak kan een ander je ideeën/tips geven waar je zelf nog niet eens aan gedacht hebt.
Overigens vind ik jou regels zo streng nog niet. Ook hier mogen de katten niet uit het toilet drinken of op het aanrecht. En gaan we ook een beetje sociaal met elkaar om. Ik heb hier ook een pittige dame die het af en toe op haar kinders (zijn nu al volwassen) heeft voorzien. Als ik daar bij ben wordt ze door mij gecorrigeerd. Ik ben en blijf toch baas.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:00

rommulus schreef:
De dame in kwestie komt uit een lijn met HCM, heeft erg slechte tandjes en heeft nogal wat kleine kwaaltjes wat voortkomt uit "slechte" verzorging uit het verleden

Maar dat garandeert toch niet tot hoge DA kosten?
Alleen extra controles en gebitsonderhoud.
Er zijn genoeg mensen die zulke beestjes (met extra zorg) graag een goed tehuis willen bieden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:06

Ik laat haar met 10 jaar testen op hcm en ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wel zeker weet dat de hcm heeft
En ja dit gaat leiden tot hoge kosten
Ook de dingetjes die er dan nog eens bij gaan komen

supertinkie dank voor je post hier heb ik wat aan
Ik heb je een pb gestuurd voor meer info

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:12

HCM komt meestal met 2 jaar tevoorschijn.
Ook een DA kan het (bijna) gelijk (op deze leeftijd) horen. En met een echo makkelijk te herkennen.

Daarnaast is het allerbelangrijkste om stress te vermijden (als een kat HCM heeft).
Ook vallen de medicijnen (bloeddrukverlagers en vochtafdrijvers) qua kosten zeker mee.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:14

Dan heb jij je dus niet goed in gelezen over hcm
Verschillende dierenartsen spreken je tegen en het herkennen met echo is specialistisch werk en niet iedere da kan dat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:17

rommulus schreef:
Dan heb jij je dus niet goed in gelezen over hcm
Verschillende dierenartsen spreken je tegen en het herkennen met echo is specialistisch werk en niet iedere da kan dat

Ik zeg ook niet dat elke DA dat goed kan?!