het begin
afgelopen donderdag was ik in de planning vroeg naar amersfoort te vertrekken voor mijn werk (moest daar om 19:00 zijn), had de mogelijkheid nog even gezellig met mijn werkgever wat te gaan eten.
dus ik de hond vroeg uit laten
stap ik de deur uit zie ik de overburen weg rijden (nieuw hier en een aparte auto) niets bijzonders zou je denken
kom ik terug, komen de overburen ook terug met een grijs bolletje
"mijn gedachte het is hier een echte katten buurt" dus ik zeg : nieuwe aanwinst ???
zegt ze nee niet echt een zwerver weet jij een asiel ??? (slechte dingen om tegen mij te zeggen) dus ik gezegd kom maar hier met dat ding, ik neem hem wel
buren blij en ik / wij een nieuwe aanwinst (vriend wist nog van niets)
maar nieuwe aanwinst was redelijk ziek
dus ik bellen naar vriend nu een keuze maken of ik ga naar het asiel of naar de da (ik mocht naar de da

baas afgebeld dat ik dus niet kwam eten
en da gebeld kon direct komen

bij da op chip gecontroleerd ab gegeven ivm nies ziekte en verder dingen na gekeken, da had goede hoop hier zou ik als het goed ging en er geen onderliggende problemen waren een leuk ding aan over houden (ikke blij)
maar nu we hebben al een kat thuis en deze had een besmettelijke ziekte
ma gebeld ma zegt kom maar brengen

kat onderweg ge dumpt ma (ma is een oud perzen fokken dus dat zou wel goed komen)
vrijdag ging goed beesje at goed leefde goed op liep wel eens los tussen de grote boxers zonder vrees, met andere woorden een heerlijk brutaal klein ding
zaterdag ging wat minder hij kwam wat lusteloos over en zwalkte dronken door zijn kooitje, ik had de planning door te rijden naar mijn paard maar ik vertrouwde het niet dus heb dat gelaten voor wat het is (nog op internet gezocht of het normaal is bij nies ziekte)
tegen 18:00 ging het mis...
het arme ding kreeg een epileptische aanval (tijd niet bij gehouden) dus ik ma gebeld is dit normaal klopt dit !!
niet dus gelijk da gebeld... spoed lijn en ik kon er met een uurtje terecht
dus ik beest op schoot wand die ging door een hel natuurlijk 16 weken oud en dan al zo'n aanval
10 min later kreeg ie er nog een weliswaar minder erg
ik weet van mensen dat het wel eens een nasleep kan zijn van de eerste aanval dus begon gelijk de tijd bij te houden.... 2 min
daarna kwam ie er niet helemaal meer bij verschrikkelijk suf wat mij normaal leek sterk vermagerd ding en dan zo iets
weer binnen 10 min kreeg ie de 3e aan val van 3:10 waar ie nog minder uit kwam
dus ik weer de spoed lijn gebeld kon direct komen
dus ik in auto met een kitten wat inmiddels al niets anders deed dan steeds in en uit die aanvallen zakken
bij de da konden ze niet 123 mij een verklaring geven maar hij moest blijven
hij had een spierverslapper met een roesje gekregen en een infuus
ze zouden me op de hoogte houden
die avond werd ik nog door ze gebeld door een dienst doende da die dacht aan een hersenvlies ontsteking maar nog geen verbetering
volgende ochtend word ik gebeld door een bekendere da hij had de nacht gehaald maar nog geen verbetering hij kreeg nog een dag..
vanochtend gelijk om 8 uur telefoon hij had in de middag nog een opleving maar kreeg toch weer trekkingen en dat was vanochtend niet veel beter
het was duidelijk het was niet langer eerlijk voor het kleine ding om hem nog langer in leven te houden, denkende aan de schade die hij kon overhouden etc etc etc
ze zouden hem daar houden en inslapen
dat doet zeer
het kleine ding heeft van me alle kansen gekregen maar helaas het mocht niet zo zijn
nu denk ik alleen maar waarom heeft iemand zo'n jong ding buiten gelaten ....
waarom is er niemand geweest die hem simpelweg heeft laten enten ....
waarom moest ie zo lijden....
ik had hem nog niet eens een naam gegeven...