Al een paar dagen is mijn 12 jarige htk zichzelf niet. Erg veel slapen, niet van z'n plek komen, hangerig, chagrijnig, snellere ademhaling, dan wel eten, dan weer niet, wat stram/stijf... Aangezien een bezoek aan de da voor hem altijd traumatisch is besloten het een paar dagen aan te kijken. Gister at hij z'n blikvoer weer (brokken niet), maar vandaag wilde hij weer niks. Dus vanavond toch kat gevangen (wat normaal een gevecht is en nu zo gebeurt was) en naar de Da. Die heeft m helemaal bevoeld, wij waren ivm ervaring andere kat, nl bang voor tumoren. In de buik voelde ze niks, behalve een volle (maar niet overvolle) blaas, bekje en slijmvliezen bekeken en dat zag er ook goed uit. Hart en longen klinken ook goed. Dus temperatuur opnemen: 40.8! Braken doet hij niet meer of minder dan anders (het is een buitenkat die nog weleens vogels en muizen vangt), ontlasting weet ik niet, want ook dat doet hij buiten.
Dus nu de vraag: waar komt het vandaan? Het zou een virus kunnen zijn, maar dat weten we niet Hij heeft iig metacam ingespoten gekregen en heb novacam mee gekregen (tabletten zijn geen optie met deze)
Hij zou donderdag/vrijdag echt aanzienlijk op moeten knappen, anders moeten we terug voor bloedonderzoek.
Mensen ervaring met dit? Die het misschien herkennen?
Toen we thuis waren heeft hij direct in de tuin geplast, en met een uurtje wilde hij ook graag eten (blik)
Je zou denken aan vergiftiging... Ik zou inderdaad als hij niet opknapt zijn bloed laten onderzoeken. Kan ook acuut nierfalen zijn... Ik vind het altijd zo erg als ze ziek zijn... Konden ze maar praten...
Zou vergiftiging zich niet moeten uiten in bleke slijmvliezen? Ik weet toch toen mijn hond járen geleden mogelijk muizengif op had we elk uur de slijmvliezen moesten controleren
1 van mijn katten hadden 2 jaar geleden ook hoge koorts, volgens de dierenarts griep net als bij mensen. Heeft 3 dagen geduurd en toen knapte ze weer op. Ik heb haar toen wel onder dwang moeten laten drinken want dat deed ze niet meer. Zij hadden ook boven de 40 graden koorts en was heel ziek.
Kan ik morgen eventueel proberen, maar het is er 1 met nogal een gebruiksaanwijzing... Wil m daar eigenlijk niet mee "pesten".
senna21
Geplaatst: 26-04-16 22:31
Mijn kat heeft 2X dit gehad. Plotseling koorts, ziek, geen aanwijsbare oorzaak te vinden. 2E keer kat helemaal onderzocht, omdat ze ook slecht at. Niks te vinden, prima waarden. Nu weer kiplekker. Onderhuidse ontsteking, griep of virusinfectie????
Heb het idee dat hij wat helderder uit z'n ogen kijkt. Hij is net verhuisd van de hondenmand naar het raamkozijn. Vind m wel wat wiebelig. Bij uitstrekken moest hij zich even herstellen omdat hij z'n evenwicht leek te verliezen.
Mijn kat het nét geen 40, ze had 39,9. Is 2 nachten geweest bij de DA aan de dwangvoeding en zo, alles wat jij opnoemt maar at niet meer en dronk ook niet meer. In de gaten houden, als het verbetert helemaal top!
Fijn! Goed teken dat ie het zonnetje lekker opzoekt.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-16 19:36
Ohh, vind t zo erg dat ik m moet pesten met die medicijnen als ie al niet in z'n hum is... En vanavond nog twee x moeten doen ook omdat de eerste x de helft naast z'n bek ging...
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 12:21
Ondanks dat hij op leek te knappen is hij volledig ingestort. Loopt of ie gezopen heeft, valt om... Om 14.10 bij de da zijn en vrees het ergste
Hier op de praktijk in drie weken tijd twee katten in tha house gehad, met boven de 40 graden koorts. Een zat zelfs op 41,8 graden koorts. Randje van de dood.
Dezen wilden niet echt meer eten (op de Renal Select van RC na dan... gehgehghe) en slecht drinken. Met onderhuidsinfuus aan het pielen geweest om weer vocht toe te dienen.
De ene kat 3 dagen, de andere een kleine week.
Dezen zijn behandeld met tolfedine. Dit om de koorts te verlagen.
Vanmiddag naar de da, hij was super bleek en er zat echt niks meer in. Ook bleek hij helemaal uitgedroogd. Da stelde voor bloedonderzoek te doen om de rode en witte bledlchaampjes te tellen oid. Eerst z'n hals geschoren, daar prikken, lukte niet, toen pootje, lukte ook niet, dus toch weer hals. Lukte uiteindelijk met moeite. Het bloed stolde eigenlijk direct in het buisje. Dit onderzoek ging dus niet lukken. Algehele bloedbeeld was prima, lever, nieren, etc. In overleg onderhuids vocht toegediend, een spuit prednison en een pil antibiotica. Erop of eronder, in twee dagen moést ie verbeterd zijn.
Ik ben nog even gaan werken. Om 17.00 belde m'n man dat ik direct naar huis moest komen, dat het helemaal mis ging. Naar huis geracet, en daar lag echt een zielig hoopje niks. Da gebeld dat hij heel hard achteruit ging, we mochten direct komen. Kat weer in de kist gedaan, en naar de da. Ca 5 minuten met de auto. Halverwege kreeg hij een paar stuipen, en toen was het klaar....
Sneu, ik weet niet of je kat geent was maar sluit kattenziekte niet uit, dit geeft precies zo'n beeld en is zeer besmettelijk. En dat overleven ze bijna nooit.