Altijd kwam hij redelijk ongeschonden uit de strijd, maar vandaag dus even niet...
Of nou ja, vandaag, hij heeft waarschijnlijk van de week gevochten en is hij niet zo ongeschonden uit de strijd gekomen als wat ik van hem gewend ben.
De dag begon als alle andere, de tijger moest eten(anders bijt hij in je kuit), en ging daarna een dutje doen in de zon.
Hij lag op een pen, en ik riep nog lachend "kijk nou, hij lijkt wel gespiest".
Pen weggehaald en boodschappen gaan doen.
Eenmaal thuis was er nog niets aan de hand, totdat er ineens een aardige plas bloed in de kamer lag.
Hond gecheckt, die had gelukkig niets.
Het spoor gevolgd, en tja, het was toch m'n tijger die bloedde.
Ik til hem op, zie een druppeltje bloed aan zijn poot en wil ernaar kijken, maar meneer trekt z'n poot weg en het bloed en vieze derrie gutste uit zijn pootje.
Eerste gedachte: o mijn god, de pen heeft hem toch gespiest.
Gevolgd door: dat kan niet, de pen is niet scherp, lag plat en dan had het gelijk moeten bloeden.
Nu heb ik een heel makke tijger, en geen reismandje dus dan maar in een handdoek en met enige spoed naar de dierenarts.
Meneer vond het allemaal wel prima, veel handen die aaien is altijd welkom.
Wat blijkt nou, hij had gevochten en een abces ontwikkeld aan de binnen- achterzijde van zijn voorpoot.
Door de pen is er een lichte wrijving ontstaan en zodoende is het abces open geklapt.
Ik heb het niet eerder gezien daar hij een mega dikke vacht heeft, en niet mank liep.
Pfff, lichtelijk geschrokken en erg blij met de uitslag, ging mijn portemonnee toch wel even in staking
Bijna 100,- lichter voor 10 minuten binnen te zijn geweest, en dat voor een gratis HTK kater, maar ach, hij doet het zo leuk hier in huis dat ik het toch maar betaald heb haha.
En Doerak, die vind het niet zo grappig dat hij binnen moet blijven...
Maar wat brokjes en een lekker plekje in de vensterbank doet wonderen.
Maar over een tijdje kan hij weer de baas spelen!