Mijn arme huistijger...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Mijn arme huistijger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:25

Mijn knappe huistijger Doerak gaat weleens een dagje op stap en, zoals het een echte macho betaamt, vecht dan ook.
Altijd kwam hij redelijk ongeschonden uit de strijd, maar vandaag dus even niet...
Of nou ja, vandaag, hij heeft waarschijnlijk van de week gevochten en is hij niet zo ongeschonden uit de strijd gekomen als wat ik van hem gewend ben.

De dag begon als alle andere, de tijger moest eten(anders bijt hij in je kuit), en ging daarna een dutje doen in de zon.
Hij lag op een pen, en ik riep nog lachend "kijk nou, hij lijkt wel gespiest".
Pen weggehaald en boodschappen gaan doen.
Eenmaal thuis was er nog niets aan de hand, totdat er ineens een aardige plas bloed in de kamer lag.
Hond gecheckt, die had gelukkig niets.
Het spoor gevolgd, en tja, het was toch m'n tijger die bloedde.
Ik til hem op, zie een druppeltje bloed aan zijn poot en wil ernaar kijken, maar meneer trekt z'n poot weg en het bloed en vieze derrie gutste uit zijn pootje.
Eerste gedachte: o mijn god, de pen heeft hem toch gespiest.
Gevolgd door: dat kan niet, de pen is niet scherp, lag plat en dan had het gelijk moeten bloeden.
Nu heb ik een heel makke tijger, en geen reismandje dus dan maar in een handdoek en met enige spoed naar de dierenarts.

Meneer vond het allemaal wel prima, veel handen die aaien is altijd welkom.
Wat blijkt nou, hij had gevochten en een abces ontwikkeld aan de binnen- achterzijde van zijn voorpoot.
Door de pen is er een lichte wrijving ontstaan en zodoende is het abces open geklapt.
Ik heb het niet eerder gezien daar hij een mega dikke vacht heeft, en niet mank liep.

Pfff, lichtelijk geschrokken en erg blij met de uitslag, ging mijn portemonnee toch wel even in staking 8-)
Bijna 100,- lichter voor 10 minuten binnen te zijn geweest, en dat voor een gratis HTK kater, maar ach, hij doet het zo leuk hier in huis dat ik het toch maar betaald heb haha.

En Doerak, die vind het niet zo grappig dat hij binnen moet blijven...
Maar wat brokjes en een lekker plekje in de vensterbank doet wonderen.

Mikkiej

Re: Mijn arme huistijger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:45

Fijn dat het goed is afgelopen.
Mag hij straks wel weer naar buiten? Zal lastig worden om hem binnen te houden zo te lezen.

Ik wacht ook nog steeds tot één van onze katten met iets thuis komen..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:50

Ach zo hadden wij een konijn met een ontstoken vulva naar de dierenarts gebracht. Twee dagen later het konijn dood en ruim 120 euro lichter. En nu een konijn met hersenvliesontsteking, waarbij het niet zeker is of de medicatie aanslaat of niet. Ja, portemonnee zegt liever nee. :o :D

Arme huistijger! :(:) Maar over een tijdje kan hij weer de baas spelen! :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:50

Ja, dat merk je niet zo'n abces. Onze kater had een paar weken geleden ook een abces. Vrijdagavond had ik hem eten gegeven en geknuffeld, niks aan de hand. Zaterdagmorgen had hij een loeder van een abces!
Ik was op zaterdagmiddag wel een stuk goedkoper uit dan jij, 36 euro, inclusief een antibioticaprik.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:53

Gelukkig is het helemaal goed afgelopen!

fijn dat het tweede bezoek goedkoper was.. ik ben blij met mijn verzekering kan ik je vertellen :))

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:46

Hij mag met een paar dagen weer de bloemetjes buiten gaan zetten, hij is het er echt niet mee eens en hij heeft al zo'n klagelijk miauwtje....
Gelukkig begint de dikte wel wat te slinken, maar ik loop continue met een nat doekje achter hem aan, om de vieze plekken die hij achter laat schoon te maken haha.

@ adamootje: wow, dat is heftig! arme nijntjes!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:52

Mijn kat heeft idd ook een keer een dikke bult gehad op zijn poot en ook bovenop zn hoofd. Heb toen eerst de DA gebeld en deze gaf aan dat de kat het zelf open moet houden en schoon moet houden. Na een week was het altijd weer weg. Zo te horen wel blij dat ik niet gelijk naar DA ben gegaan.
Mijn kat had ook een keer een dik poot en had er wel wat last van, maar 9 vd 10 keer gaat het vanzelf weer over en ik heb zo een bange kat, is alleen niet bang voor mij, dus echt veel plezier doe je m niet om mee te nemen. Tot ik een keer beneden kwam en zag dat het niet goed was. poot 3x zo dik en keek niet goed uit ogen. Zat tussen de nagels en DA heeft toen open gemaakt, pijnstiller gegeven en ontstekingsremmers. Daarna ging het goed, maar was volges mij geen 100 euro...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:52

lieniminnie schreef:

fijn dat het tweede bezoek goedkoper was.. ik ben blij met mijn verzekering kan ik je vertellen :))

Bedoel je mijn bezoek aan de dierenarts? Dit was het 1e en enige bezoek.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:04

100 euro lichter door zo'n onnozel geintje? Je bent afgezet! Die poot hoefde toch alleen maar schoon worden gemaakt? Beetje CAF zalf er in en klaar!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:08

geef je huistijger maar een goeie knuffel van mij en sterkte met hem.
@langcara de meeste abcessen die ik gezien heb worden niet behandelend met caf zalf en misschien is 100 euro wat meer dan verwacht maar denk dat als ik het hoor dat ze met spoed gegaan is er ook een spoedconsult gerekend is en die zijn duurder

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:12

nynke55 schreef:
lieniminnie schreef:

Bedoel je mijn bezoek aan de dierenarts? Dit was het 1e en enige bezoek.

ho, sorry ik las niet goed.. :')

TS, wat hebben ze allemaal gedaan dan?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 23:02

Het is zowieso de duurste kliniek hier in de omgeving, maar omdat ik zelf niet kon/mocht zien waar het zat EN omdat het bloed eruit gutste, heb ik hem naar de dichts bijzijnde kliniek gebracht.
Het was inderdaad een spoedconsult, werd me vooraf verteld dat het ietsje duurder zou zijn maar niet extreem.
Hij heeft 2 injectie's gehad, antibiotica+ontstekingsremmer+pijnstiller, en nog een beetje metacam voor thuis.
Hij had wel wat verhoging, en tja in de portemonnee is het niet grappig...Maar je doet toch wat het eerst in je opkomt.
Ik moet het in de gaten houden dat hij het zelf goed schoon blijft houden, en dat hij goed blijft eten maar daar hoef ik me geen zorgen over te maken, vreet als een bootwerker haha.

Hij heeft uiteraard wel een kuipje natvoer gekregen, als troost :)