wat doen met je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

wat doen met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:52

Wij hebben een flatcoated retriever, Chynta. Ze heeft al aardig wat dingen aangeleerd: Zitten, Pootje geven, springen, op achterpoten staan, frisbee vangen enz. Ik heb met mijn vader laatst een hindernis gemaakt met pvc buisjes als balken. Weten jullie misschien nog iets leuks dat ik met haar kan doen?

Misschien een beetje onduidelijk maar ik weet niet hoe ik dit anders moet vragen ;)

Iris82

Re: wat doen met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:12

Mag je misschien bij een hondenschool met haar?
Dan kunnen jullie echt samen gaan sporten! :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:16

Dat wil ik ook wel graag maar daar heb ik helaas geen tijd voor... alsnog bedankt :D

KimbeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:18

Gewoon lekker lange wandelingen maken, denk aan een mooi groot bos of de zee, of een strand.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:19

ja hoor kijk bij you tube (bijv.) maar eens doggy dance filmpjes kan je een hoop leuke trucjes uit halen. Echter blijf op de belasting van de heupen letten!!! Bijv. veel op achterpoten lopen is niet echt gezond en vergt veel van de hond doe dit alleen als je 100% zekerheid heb dat de heupen geheel in orde zijn en dan nog met mate doen.

Wat ik mijn hond ook aangeleerd heb zijn combinatie opdrachten. Heel leuk om te doen. Dus hier laten komen en dan halverwege staan/zitten/liggen moeten. Of hier komen en tijdens dat hij naar mij rent zijn apport weg gooien waar hij uiteraard niet om mag hij moet eerst naar mij komen. Of meerdere apporten weg leggen en op commando en met gebaar de juiste ophalen in de juiste volgorde. Ook kan je bijv. een brokje/bal/flos (waar hij gek op is) neer leggen. Ga eromheen eens volg werk doen en als beloning uiteindelijk laten halen. Of leer hem ernaartoe te lopen, terug te lopen, liggen/zitten/ poot op het voorwerp leggen enz.

Dit is allemaal heel moeilijk maar allemaal mogleijk. Mits maar rust rust en rust is bij de oefeningen. Raakt hond of jij gefrustreerd dan ophouden. Raakt hij in de war dan ook ophouden. Dit is niet in een week te leren. Mijn hond is 3.5 jaar en beheerst ook lang niet alles omdat ik niet intensief genoeg train. Dit komt weer doordat ik veel werk en gewoon de rust vaak niet heb. Ga ik me ergeren dan lukt niets meer en gaat hij ook over de zeik. Dit wil ik uiteraard niet dus wij doen alleen maar een paar leuke dingen en combineren dat en af en toe gaan we wat verder. Echt alleen op positieve manier train ik anders wil dit gewoon niet lukken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:20

Belady schreef:
Gewoon lekker lange wandelingen maken, denk aan een mooi groot bos of de zee, of een strand.

Idd ook een goed idee echter net als dat iedereen die een hond heeft niet wandelen leuk hoeft te vinden hoeft ook niet iedere hond wandelen leuk te vinden. Mijn honden vinden het heerlijk en ik ook. Maar echt een uitdaging is het niet. Wij hebben er genoeg aan maar af en toe trainen is ook erg leuk om te doen en sommigen vinden trainen leuker dan "suf" wandelen.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:21

mijn hond loopt niet echt op de achterpoten maar als ik Chynta hop zeg en mijn arm uitsteek staat ze even op haar achterpoten
Ik zal eens op youtube gaan kijken dankje

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:26

Jachttraining, een Flatcoated is bij uitstek geschikt voor de jacht en het is onwijs leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:44

Of inteligentie speelgoed? :)
Bij zooplus ofzo...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:53

ik fiets regelmatig met mijn hond naar een plas hier in de buurt. ben dan ong 20 min aan het fietsen en dan kan hij zich een half uur uitleven in het water en dan fiets ik weer 20 min terug. Ook wandel of fiets ik vaak met hem hier in de bossen langs ons huis, gooi dan vaak stokken of verstop de stokken en dan moet hij ze vinden. verder doe ik verstoppertje met hem, of verstop ik snoep wat hij dan moet vinden. Ik speel heel veel met ballen en flossen en hij kent naast de basiscommando's nog high five en zwaaien, dan zwaait hij met zijn pootjes echt super schattig!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:06

Hoe oud is je hond eigenlijk?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 19:58

ze is nu 7
ik zal eens kijken op zooplus