Ik ben heel benieuwd of hier op bokt, Chinchilla houders zijn.
Zo ja , hoe bevalt het beestje?
Trouw (knuffelig?)?
Ik zit, zoals vast al te raden valt te denken om een Chinchilla aan te schaffen.
Of beter gezegd 2 want dat is een stuk gezelliger.
Waar moet ik vooral op letten? (meende gelezen te hebben dat ze vatbaar zijn voor schimmels)
Natuurlijk is dit niet een 'opvlieging' , maar zit er al een tijdje aan te denken.
En sinds ik gisteren weer bij een goede vriendin was , en haar Chins weer heb gezien,
begint het enorm te kriebelen.
Ik heb me een beetje ingelezen, dingen als een zandbadje speciaal voor Chins.
Een knaagblok en sowieso een houtblok (Dat laatste heeft die vriendin ook in haar kooi en daar zijn ze altijd ijverig mee bezig!)
Ook heeft zij plankjes van eetbaar hout.
Verder las ik dat er een soort schimmel poeder is , tegen schimmels dit kan ik in het Chinchilla zand doen , 1 eetlepeltje schijnt genoeg te zijn. En een half uur tot een uur erin laten staan dat zand badje dat is genoeg.
Geen gemengd Chinchilla voer , maar het liefst gewoon.
Ze klimmen niet maar klauteren.
Dat is ongeveer wat ik heb gelezen en gezien van die vriendin .
Ik ben heel benieuwd hoe jullie de beestjes verzorgen en tevreden houden.
Ik heb momenteel een fret die zo goed als verkocht is ,de kooi blijft waarschijnlijk hier, tot ik een hoge kooi krijg, want vind hoogte en breedte toch wel belangrijk als ik zie hoe de Chins van die vriendin heen en weer springen

De kooi van mijn fret is natuurlijk wel groot, maar ik hou van beetje overdrijven dus ga uiteindelijk zoek naar nog een grotere kooi!
Nou vooral de vraag dus, waar let ik op bij aankoop

Heb er 1tje gevonden met stamboom maar dat zegt natuurlijk lang niet alles.
Wel word de frettenkooi heel goed schoon gemaakt.