Poespoes was zó overstuur dat ze haar ontlasting liet lopen en me probeerde open te klauwen en ik heb haar in de krabpaal gezet, de andere katten de kamer uitgejaagd en ik ben haar van dichtbij gaan bekijken; niet zo prettig.
Ze was goed aan het bloeden, maar ik kon niet zo goed zien waar het nou precies vandaan kwam, dus als een speer naar de dierenarts; haar oogbol is geperforeerd, haar onderste ooglid en de traanbuis zijn beschadigd (ze bloedde dus op 3 plekken, ook uit haar neus).
Ze heeft een spuit antibiotica + pijnstilling gekregen, haar oog is gedruppeld en nu moeten wij gedurende 5 dagen 3-5x daags haar oog druppelen (doen we steevast 5x) en 2x per dag antibiotica geven (ja... dat is geen grapje bij een kat
). Dit is puur om ontsteking tegen te gaan, want bij een ontsteking moet het oog eruit (en ja, doe je dat nog bij een 15 jarige kat met allerlei kwaaltjes?).Wie heeft zoiets meegemaakt en kan me een beetje geruststellen?
Als ze blind wordt aan dat oog, dan overleeft ze het wel, daar went ze wel aan, maar een operatie wordt een ander verhaal (mijn vriend denkt dat ze niet meer uit de narcose komt ivm chronische bronchitis en hartruis).