Apart slapende honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Apart slapende honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 18:06

Hoi allemaal,

Ok een wat vreemde titel, maar ik zal het uitleggen.
Er is een kleine kans dat we binnenkort een herplaats pup krijgen, welke gewend is in een bench te slapen. Onze ouwe lobbes echter, slaapt gewoon op zijn kleed naast de bank, of eigenlijk, een van de vier kleden die hij heeft.
Maar hoe moet dat met de eventuele nieuweling, die juist niet gewend is los te slapen? We kunnen onze opoe niet meer in een bench stoppen, vind ik.

Maar misschien raakt de kleine gestressed als onze oude hond wel losloopt? Hoe doen jullie dit?

dierenfan

Re: Apart slapende honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:13

de oude hond zijn gewoonten laten houden en dus los laten en de pup in de bench doen. Voor de veiligheid van de pup (hij kan niet in stroomkabels e.d. gaan hangen). Voor de rust van je oudje dat de pup niet steeds laat klieren en voor de rust van de pup zelf.

Gewoon vanaf dag 1 leren dat hij alleen uit de bench mag als hij rustig is en niet als hij piept en gilt (in het begin als hij piept omdat hij uit moet uiteraard wel eruit halen om uit te laten je merkt heel snel wanneer hij piept om te zeuren en wanneer omdat hij nodig moet).

Ik doe het met elke nieuwe pup of herplaatser zo. Mijn al aanwezige hond mag zijn manieren houden en dus los blijven liggen en de nieuwe hond of pup gaat in de bench. Geen gemier zo. Ik leer ze ook overigens zelfstandig te zijn. Dus ik zet gerust de bench in een andere ruimte als waar de andere hond slaapt. Mijn honden vinden alles oke omdat ze niet beter weten. Als er 1 ziek is dan gaat die bij mij op de slaapkamer en de andere gaat gewoon in de bijkeuken.

Echter ik kan dus ook heel makkelijk met 1 gaan wandelen en de andere thuis laten. Dit is even doorzetten in het begin maar ze wennen er zo aan. VOoral rustig gedrag belonen en zeik gedrag negeren (dus ook niet naar de hond kijken o.i.d. echt negeren. Je kan wel rustig in dezelfde ruimte gaan staan of zitten o.i.d. maar pas de hond aandacht geven als deze rustig is).

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:19

Nee hoor, vinden ze over het algemeen geen probleem.

Mijn reutje kan niet alleen los lopen. Die vreet alles wat maar naar eten ruikt. En heeft veel allergieën, dus hij loopt niet los als er niemand is(als is het maar even de was doen).
Mijn teefje blijft gewoon los.
Geeft nooit problemen.

Toen mijn teefje nog een pup was bleef zij alleen beneden in de bench, en ging de reu mee naar boven.
Nu slapen ze allebei op bed, maar soms blijft er ook wel eens 1 beneden.
Geeft nooit problemen.

Heb ze toen mijn teefje nog klein was zeer regelmatig apart mee genomen, zodat ik ze ook apart kan meenemen.

Als de pup gewend is aan de bench, dan zou ik hem daar zeker de eerste weken in laten.
Je kan ook het deurtje open laten zodat hij zelf kan kiezen.
Maar het is zijn veilige plek, die zou ik hem niet ontnemen in het begin.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:00

In dit geval gaat het eventueel om een pup van een half jaar, die al aan de bench gewend is. Dus daar verwacht ik het probleem niet zo. Het is idd wel fijn dat onze opoe dan ook gelijk aan zijn rust toekomt, had ik nog niet eens bedacht ;-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:58

Nee hoor, dat maakt helemaal niet uit. Pup denkt echt niet: oh, en hij mag wel loslopen, wat oneerlijk.

Daarbij zal opoe 's nachts de tent niet afbreken of stiekem feestjes bouwen. Dus denk dat puppemans gewoon rustig door kan slapen ;)

Nee hoor, gewoon beiden lekker laten hoe ze het gewend zijn en niet te moeilijk over doen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:17

Mijn teefje is gewend om op de bank te slapen in de huiskamer als wij weg zijn. Nu hebben we sinds 3 maanden een pup erbij en die kan nog niet in de woonkamer los, dus beiden in de gang als we weg zijn. Teefje in een mand en pup in een bench die openblijft. Als we thuiskomen komt de teef uit de bench en de pup uit de mand :+ .

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:21

Het hondje van mijn schoonzusje slaapt hier regelmatig en ligt dan in een bench terwijl onze eigen (volwassen) hond gewoon 'los' slaapt, is vanaf het begin zo gegaan en gaat prima :j

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:28

Mijn hondjes liggen altijd samen in de gang als wij weg zijn of 's nachts (omdat mijn reu alles kapot maakte toen hij nog alleen was). Toen mijn teefje nog niet geholpen was haalde ik ze uit elkaar als ze loops was, gaf ondanks het feit dat ze twee handen op 1 buik zijn, nooit problemen.
Nu ligt mijn reu soms buiten als we weg zijn en mij teefje binnen, het is maar net wat ze willen haha.