Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:22

Ik woon in een vrijstaand huis met meerdere mensen (studentenhuis) de bewoner (B) achter mij had 2 katten. 2 dames, inmiddels gesteriliseerd, waarvan er 1 al sinds januari niet meer gespot is. De andere een lapje zie ik wel regelmatig. B ging verhuzien en mocht zijn katten niet meenemen, geen probleem, ze zouden naar een kennis/familielid gaan. Op de dag dat B vertrok kwam lapje thuis, baasje zn kamer helemaal leeg, geen spulletjes meer voor lapje en geen vage kennis die haar kwam ophalen en haar mee zou nemen naar haar nieuwe huis.

Ik was best boos, want die gozer nam sowieso geen verantwoordelijkheid voor zijn hele leven, dus waarom wel voor die katten. Mn huisbaas bemoeide zich er verder niet mee.
Nou ja beestje kwam nog af en toe even langs, maar ik zag haar niet echt meer. (vond het zo sneu want het waren precies hele koude dagen)

Er kwam een nieuwe huisgenoot, S, hij zou wel voor de katten zorgen. was geen probleem.
Zo af en toe kwam lapje weer aanwaaien. Aangezien het etensbakje gewoonweg ranzig staat te staan in de achtertuin besloot ik haar even binnen te halen en nat vlees te geven. Deze week komt ze weer elke dag koekeloeren. Heb haar dus net weer binnen gehaald en eten gegeven (had S de open blikjes uit de koelkast gehaald :? ) ze wilde dit keer echter naar haar oude kamer terug. Dus ik klop aan, S doet open en katlief rent naar binnen.

Dus ik zeg, heb haar net eten gegeven en ze wilde perse bij jou naar binnen. Nou dat wilde hij eigenlijk helemaal niet. Gewoon het bakje buiten elke keer weer volstouwen met voer ging nog, maar dat beest binnen laten en in zijn kamer, nee dat wil hij niet. Blikjes had hij eruit gehaald omdat het stonk : x

Sorry: JIJ wilde de verantwoordelijkheid voor dit dier nemen, neem het dan.
As usual doet mijn huisbaas niks, ikzelf heb al een kat in een te kleine kamer dus een 2de gaat hem niet worden en van mn andere huisgenoten hoeft het beestje ook niks te verwachten.

Ik heb toen de kamer leegstond al een keer de dierenambulance gebeld, ik moest haar maar naar het asiel brengen. Maar dan denk ik weer terug aan m eigen kat en hoe moeilijk ze daar toendertijd meededen en hij was slechts 8 a 9 weken oud. Lapje is (bijna) 2.

Ik ben ook bang dat ik voor deze kat ws wel moet betalen als ik haar bij het asiel afgeef en ja misshien egoistisch, maar mn eigen kat, mijn paarden en ik moeten ook eten. En die gaan toch echt even voor.

Het probleem is ook dat ik lapje niet kan opsluiten in mn eigen kamer voor lange tijd mocht ik evt een nieuw baasje gevonden hebben. Ik kan ook niet voorspellen wanneer ze komt, dus wie weet raad. Wat kan ik doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:44

Wat een lastige situatie, als mensen nu eens hun verantwoordelijkheid nemen :n

Op het moment beginnen de dierenasiels en marktplaats helemaal vol te lopen met ongewenste kittens/nesten en poezen die gedumpt worden.
Ik denk niet dat je op die manier een goed plekje voor haar kan vinden maar misschien dat een boerderij de poes wil nemen vooral aangezien ze gesterillisserd is en ze niet bang hoeven te zijn voor nesten. Zou de eigenaren van de stal van je ponys geen interesse hebben?

dierenfan

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:07

jij hoeft niet te betalen voor dat katje. Dat katje heeft geen eigenaar. Ik zou bellen naar de dierenambulance dat jullie veel overlast hebben van een katje waarvan de eigenaar vertrokken is met de noorderzon en dat de kat nu zwerf kat is. Zwerfkatten moeten ze ophalen.
Willen ze niet dan zou ik naar de gemeente bellen. Het is een zwerfkat hoe je het ook bekijkt want de eigenaar is er niet meer. De gemeente moet voor zijn zwerfdieren zorgen dus zo moet er een oplossing komen. Zou gewoon op mijn strepen staan. Dat katje zou naar het asiel gaan waar het goed verzorgt wordt en de grootste kansen heeft binnenkort weer gezellig bij iemand in huis te wonen.