Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 08:58

1 van mijn honden heeft sinds zij met Giardia besmet is geweest, zeer gevoelige darmen die geen enkele brok meer verdragen. Ik geef sinds een klein jaar vers vlees, sinds een aantal maanden Smuldier en dat gaat zeer goed gelukkig. Geen diarreeklachten meer en een blije hond!
Nu gaan onze honden altijd mee op vakantie en loop ik nu dus tegen een probleempje aan....onmogelijk om voor 3 weken diepvriesvoer mee te nemen!
Ik denk dus zelf aan vers vlees in blik, maar ben best een beetje huiverig om over te stappen. In een ander topic noemde iemand het merk Rocco, vers vlees in blik. Ik heb daar naar gekeken en deze heeft ook een sensitivelijn en is ook nog betaalbaar met 2 honden.
Ik gebruik nu 800 gram per dag, gelukkig is de ruimte in de auto niet echt een probleem en kan ik een paar treetjes blik wel kwijt. Rocco is er in blikken van 800 gram en ik zou er dan 21 mee moeten nemen.
Heeft iemand anders nog tips of ervaring met Rocco?

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:00

Vers is toch ook in gestoomde varianten?

Waar ga je heen oo vakantie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15980
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:01

DatBenIkNou schreef:
1 van mijn honden heeft sinds zij met Giardia besmet is geweest, zeer gevoelige darmen die geen enkele brok meer verdragen. Ik geef sinds een klein jaar vers vlees, sinds een aantal maanden Smuldier en dat gaat zeer goed gelukkig. Geen diarreeklachten meer en een blije hond!
Nu gaan onze honden altijd mee op vakantie en loop ik nu dus tegen een probleempje aan....onmogelijk om voor 3 weken diepvriesvoer mee te nemen!
Ik denk dus zelf aan vers vlees in blik, maar ben best een beetje huiverig om over te stappen. In een ander topic noemde iemand het merk Rocco, vers vlees in blik. Ik heb daar naar gekeken en deze heeft ook een sensitivelijn en is ook nog betaalbaar met 2 honden.
Ik gebruik nu 800 gram per dag, gelukkig is de ruimte in de auto niet echt een probleem en kan ik een paar treetjes blik wel kwijt. Rocco is er in blikken van 800 gram en ik zou er dan 21 mee moeten nemen.
Heeft iemand anders nog tips of ervaring met Rocco?

Ik zou eerst eens kijken wat voor hondenvoer ze daar verkopen. Misschien sleep je wel voor niets met voer.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:10

Waar ga je heen en hoeveel eet je hond?

Je zou bv op barfplaats kunnen informeren hoe het met de mogelijkheden is om kvv te kopen.
Maar misschien zou je ook voorzichtig kunnen barfen, wat ik deed in Tsjechie was een kip kopen en die gaf ik, rundergehakt kopen, eitje geven, in Frankrijk kun je nog altijd tripe kopen ( pens).
Je zou op barfplaats eens kunnen informeren naar rundbeensnippers, dit is kaal bot versnipperd, dit zou je beetje kunnen geven, als je een gehaktdagje hebt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:16

Er zijn ook gevriesdroogde voeders, ben heel even de merknamen kwijt maar ik heb pas een proefverpakking besteld om te testen (puur of ze het eten)
Die is er in een rund en km versie

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:16

Wij gaan naar Zuid Frankrijk en heb niet zo'n zin om daar uitgebreid op zoek te gaan eigenlijk. Wil het mijzelf een beetje makkelijk maken, meenemen is qua ruimte geen probleem.
Ik ben niet van het Barfen maar van KVV. Zoals ik schreef, eten zij nu samen 800 gram vers vlees per dag.

Mizora

Berichten: 18154
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:18

Rocco is prima, zelf vond ik Lukullus mooier spul (minder stinken), maar de honden deden het goed op beide.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:20

Snelle Google gedaan , K9 Natural had ik een proefverpakking van, die werd goed gegeten

Orijen heeft ook freeze Dried versies Tegenwoordig en ziwipeaks.

Alledrie de merken hebben verschillende versies. Is zoals ik het snel zag KVV idee maar dan gedroogd

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:20

Ga er naar kijken, dank je!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:26

Als het kn qua diersoorten is het ook leuker sjouwen dan blikken denk ik :P

speurneusc

Berichten: 5443
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:31

je hebt ook vers vlees in plastic rollen en die zijn heel lang houdbaar, vacuum verpakken bij bv een slager is ook een optie daarin blijft het ook heel lang goed.

8nnemiek

Berichten: 43521
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:33

Mijn hond heeft na een flinke diarree aanval ook erg gevoelige darmen gekregen, en daarna ben ik overgestapt op NatureDiet en toen dat ineens slecht verkrijgbaar werd overgestapt op Rocco. Je kan proefpakketten kopen met van 6 verschillende smaken elk 1 blik, maar je hebt inderdaad ook een sensitive lijn. Mijn hond reageert er heel erg goed op. Er wordt niks aan toegevoegd en ik merk eigenlijk geen verschil met de kvv voordat ze daar diarree van kreeg. Die van mij krijgt dus wel de standaard Rocco, niet de sensitive.

Ik zou ook liever kiezen voor blikvoer dan dat je straks in Frankrijk iets voert wat bv in aanraking is geweest met varkensvlees, of iets wat te oud is. Geen idee of ze in Frankrijk ook speciaal kvv voor honden hebben in de supermarkt..

Zorry
Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:39

Tinlo (barfmenu) heeft sinds deze week speciale rollen om mee te nemen op vakantie.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:54

misschien is Renske een oplossing?

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:56

Bij Darf hebben ze nu naast kvv ook brok en blikvoeding: http://volvoeding.nl/nl/4-hond
Misschien is dat wat. Mijn honden vinden de brok iig lekker, ze krijgen 's morgens een handje en 's avonds kvv.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:17

Esther schreef:
Bij Darf hebben ze nu naast kvv ook brok en b!voeding: http://volvoeding.nl/nl/4-hond
Misschien is dat wat. Mijn honden vinden de brok iig lekker, ze krijgen 's morgens een handje en 's avonds kvv.

Dat ziet er ook goed uit! Maar 1% voeren van het lichaamsgewicht, dat is toch heel weinig? Zal toch zeler een typefout op die site zijn?

MyWishMax

Berichten: 25571
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:17

Ik heb voor mijn hond die alleen tegen vlees kan Carnivoer meegenomen. Zijn wel rollen, maar speciale voor onderweg (ik dacht dat het ook 2go heette oid? ) Enige jammer was de prijs icm met de hoeveelheid die hij eet (in zijn eentje 1,5 kilo haha) Veel KVV merken die rollen voor buiten de vriezer hadden, hadden graan of rijst toegevoegd, dat was best lastig zoeken naar iets zonder.

1% klinkt wel heel weinig idd?

Echwel

Berichten: 12522
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:33

Jarco glutenvrije rollen heb ze zelf ook mee

Taucha

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:59

Juist in zuid-Frankrijk is het erg makkelijk om aan goed en goedkoop vers vlees te komen. Meeste dorpen/steden hebben minstens 1x per week een markt en er zijn in alle dorpen/steden nog genoeg van die kleine slagerijtjes te vinden die precies hebben wat je zoekt en anders zorgen ze er wel voor als je laat weten dat je terug komt de komende weken. Voor hen is een klant echt nog een koning.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 08:29

Bedankt voor de tips!
Vooralsnog ga ik Volvoeding in blik proberen. Ziet er goed uit, is echt puur vlees,. MyWishMax dat zou ook voor jouw hond kunnen denk ik? Ik waag er nog een mailtje aan over die 1% want als dat zou is, dan is het zeer prijsgunstig. Bovendien zijn mijn honden beiden niet echt fantastische eters, en zou juist een hoogwaardige maar kleinere portie uitermate geschikt voor ze zijn.
(Vers vlees op een marktje halen in Frankrijk, vind ik echt geen doen op een camping)

8nnemiek

Berichten: 43521
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:38

Die van mij krijgt ook maar 1% van zijn lichaamsgewicht aan blikvoer per dag. Wel nog een hand brokjes erbij. Maar ik kan me voorstellen dat ze van wat droger blikvoer nog wat minder nodig hebben.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 08:42

Scheelt voor mij ook weer aan aantal blikken wat mee moet in de auto dan. Rocco valt toch af omdat daar toch pasta, rijst, noedels toegevoegd worden. Misschien stap ik wel helemaal over op Volvoeding, ziet er echt goed uit!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37438
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:50

Ik heb nu als blik erbij wolf of wild. Is absoluut graan vrij kun je misschien een naar kijken. Komt in 800 grams blikken en in veel smaken te krijgen

speurneusc

Berichten: 5443
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:54

als je de camping weet en er is een camp winkel moet je ze eerst ff bellen of ze smuldier in de vriezer hebben, de camping waar ik was in spanje benidorm had dat namelijk wel in de vriezer.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 08:58

karuna schreef:
Ik heb nu als blik erbij wolf of wild. Is absoluut graan vrij kun je misschien een naar kijken. Komt in 800 grams blikken en in veel smaken te krijgen



Welk merk bedoel je nu dan? Volvoeding of...?

Nee, de campingwinkel heeft dat soort dingen niet. Is heel basic.