Wat een leuke verrassing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Wat een leuke verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 18:43

Zitten we rustig op de bank :O ,word er plots op het raam geklopt! :?
Ik spring op en zie dat er een man voor de deur staat met iets in zn handen :? .Ik opende de deur en wat zag ik????? :wow:
Ik zag een doorweekt zielig rood hoopje met een verwarde blik,de man had het beestje op straat zien zitten,in de goot en was gestopt omdat hij bang was dat het arme dier dood gereden zou worden.
Omdat wij al veel dieren hebben dacht hij dat het beestje misschien bij ons vandaan kwam.(ja duhh alsof ik een kitten buiten laat lopen := hahaha)

Tja uiteraard smolt ik terplekke <3 en vroeg de man wat hij ermee ging doen,gezien het diertje niet bij ons vandaan kwam.Ja dat wist hij niet,maar hij wou hem wel meenemen.
OOOWWWWWWW maar hij mag wel bij ons blijven hoor <<) <3 !!!!!!!!(mijn man liep al zuchtend weg hahahaa)
Dus kreeg ik die kleine rooie opdonder in mn armen geduwd <3 ,de man zette zijn reis weer voort en wij naar binnen om het diertje nog eens grondig te bekijken. :):)

Het is een onwijs leuk kereltje :D ,heel opgewekt en speels,nog een beetje bang voor de hondjes maar dat went wel.Eten en drinken gaat prima en op het bakkie gaan heeft ie ook al gedaan. +:)+
Zo zie je maar,zo zit je op de bank tv te kijken en plots moet je een kattenbaby verwelkomen. *\o/* *\o/*

Wij zijn er blij mee! :)) <3 :D

Dit is em! <3

Afbeelding

Kimbers

Re: Wat een leuke verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:45

Misschien is nu iemand zijn huisdier kwijt.. Zou wel even melding gaan maken dat je een kitten hebt gevonden.
In ieder geval heel fijn, mocht hij geen eigenaar hebben, nu wel een baasje heeft met een hart voor dieren!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:48

Oh, wat een schatje, je zou bijna hopen dat hij idd geen thuis heeft en je 'm lekker kunt houden <3

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:49

Super dat je hem zo goed op vangt , controleer inderdaad wel even of er nu niet iemand heel verdrietig is omdat zijn kitten weg is.

Hij ziet er wel enorm leuk uit!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:52

Wat en droppie, als ie zich zo makkelijk laat pakken zullen jullie vast niet de eerste mensen zijn die hij ziet. Het kan best dat ie nog geen chip heeft omdat ie nog zo jong is maar ik zou m' wel even melden bij amivedi!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:52

Leuk katje :)
Misschien kun je wel beter dierenasiel/amevedi bellen voor het geval iemand het katje als vermist heeft opgegeven.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 05:56

wat een verrassing!
leuk diertje :D
nu maar hopen dat je hem kan houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 05:57

Idd, netjes even Amivedi bellen, het plaatselijke dierenasiel en de dierenarts melden dat je hem gevonden hebt en ook even op marktplaats zetten of bij de plaatselijke buurtsuper. Wie weet zoekt nu iemand zijn kleine katje. Je kunt hem niet zomaar in huis nemen :) Misschien heeft hij wel een chip? Even laten controleren dus.

Maar wel fijn dat je hem iig tijdelijk opvangt!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:36

Heb al rondgevraagd en gekeken maar nergens is ie vermist. :n
Hier zitten (helaas) heel veel zwerfkatten -O- ,waaronder veel poezen met nestjes,de mensen blijven de katten voeren met als gevolg dat er nóg meer katten bijkomen. |o
Kattenstichting heeft al veel weggevangen maar de katten blijven komen en gaan onder meer door het voeren.
Mocht zich écht de eigenaar gaan melden(als ie een volledige beschrijving kan geven end.) wat ik niet verwacht dan gaat ie natuurlijk terug maar tot nu toe geen haai die er naar kraait.

Wat Amivedi betreft daar kan ik alleen maar om lachen >;) !!!!Wij hebben ooit een hond van de autobaan gevist,arme dier liep in paniek de autobaan op en neer en wist zich geen raad.We hadden toen echt stad en land afgebeld waaronder Amivedi,weet je wat die zeiden????Ze wensten ons veel geluk en succes met de hond maar hun deden er verder niks mee. :oo
Arme dier was waarschijnlijk ook gedumpt,heeft nog 8 jaar bij ons geleefd.Was toevallig ook een rooie := hihihi

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:41

Sorry hoor, maar bij amivedi kun je online opgeven dat je een dier gevonden hebt.
Je hebt dat dier sinds gisteren, heb je alles al afgebeld?
Je komt nu over alsof je er weinig moeite voor doet!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:43

Zou hem ook even laten checken op chip.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:47

Dit katje is nog geen 12 weken,is broodmager en heeft totaal geen bespiering!
Waar zouden ze die chip in moeten duwen als ik vragen mag?
Daarbij zou je de chip dan moeten voelen,mijn andere katten zijn gechipt en die chip voel je zelfs ondanks de speklaag en spieren.
Nee dit is echt een verdwaald zwervertje hoor.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:54

Dus dat het dier niet gechipt is, geeft jou het recht om zo'n dier te houden en er geen moeite voor te doen om even hier en daar te melden dat je zo'n dier gevonden hebt?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:00

Mijn ervaring is ook dat er slecht wordt gereageerd door diverse instanties.... MAAR het minst wat je kunt doen is op MP een advertentie zetten, het op internet verspreiden en eventueel een poster maken met daarop een foto en dat in de buurt rondhangen (met een nieuw mailadresje ervoor... anders blijf je van die maffe mensen houden)..

Stel dat het jouw dier was die ontsnapt was, je kon hem niet vangen/vinden, dan zou je het ook fijn vinden om hem terug te krijgen... Want hoe groot is de kans dat ze nu bij jou uitkomen als ze een kat missen?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:00

Heel fijn dat je dit katje nu ontvangt! Nog fijner zou het zijn als je ook even de moeite neemt om m bij Amivedi aan te melden.
Zoals je zelf al zegt, jij zou een kitten nooit naar buiten laten gaan.. Wellicht denkt de eigenaar van dit katje er wel net zo over? En is het beestje in een onbewaakt moment, of door een kindje wat niet goed nadacht, naar buiten geglipt en was hij/zij al een paar dagen buiten en daarom zo mager? Als er zoiets gebeurd is, zijn zij nu misschien wel heel verdrietig..
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kat weg loopt, gevonden wordt en daar vervolgens gehouden wordt, zonder bij Amivedi aangemeld te worden.
Ook ik heb een mindere ervaring met Amivedi, maar toch zou ik een gevonden dier altijd aanmelden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:03

funnyhorses schreef:
Dit katje is nog geen 12 weken,is broodmager en heeft totaal geen bespiering!
Waar zouden ze die chip in moeten duwen als ik vragen mag?
Daarbij zou je de chip dan moeten voelen,mijn andere katten zijn gechipt en die chip voel je zelfs ondanks de speklaag en spieren.
Nee dit is echt een verdwaald zwervertje hoor.

Je zoekt excuses om niet aan je 'plicht' van onderzoeken te voldoen en het katje zelf te houden.
Een chip voel je niet altijd zitten. Dat is onzin. Een mager katje van 12 weken kan wel degelijk gechipt zijn.
Dus hup, grote meid zijn en netjes naar de dierenarts om na te laten kijken, en dan meteen aanmelden bij Amivedi. Dat jij slechte ervaringen met hen hebt is niet belangrijk. Het is echter wel belangrijk dat -wanneer hij een eigenaar heeft- hij zsm weer terug is waar hij thuis hoort.

Hoe zou jij het vinden als de situatie andersom was, jij je katje kwijt was (misschien wel naar buiten geglipt, je weet het niet) en iemand vind hem en besluit hem zelf te houden? Zou jij dat eerlijk vinden? :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:13

Ja tuurlijk ik doe mijn plicht niet hahahaha
Nou ik heb geen zin in een rel topic dus ik wens jullie alle plezier toe met jullie vooroordelen.
Typisch Bokt weer!!! :evaw:

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:16

Het is toch niet meer dan normaal dat als je een dier van de straat mee naar binnen neemt je deze bij een 'vermiste en gevonden dieren instantie' opgeeft...?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:22

Wat een schatje zeg!! Leuk als je hem kunt houden :)

Ik zou hem even aanmelden bij Amivedi, dat is een kleine moeite en dan weet je iig zeker dat je niet per ongeluk iemand zn katje in huis hebt genomen.

Veel plezier met het kleine ding!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:28

funnyhorses schreef:
Ja tuurlijk ik doe mijn plicht niet hahahaha
Nou ik heb geen zin in een rel topic dus ik wens jullie alle plezier toe met jullie vooroordelen.
Typisch Bokt weer!!! :evaw:

je reactie kan ik zeer onvolwassen noemen.
Je doet inderdaad je plicht niet, je verplaatst je totaal niet in de gene die wellicht zn katje kwijt is.
Wat is de moeite om het dier bij instanties aan te melden?
De tijd dat je op bokt zit kun je ook spenderen aan het plegen van simpele telefoontjes

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:34

Wat een leuke verrassing !

Blijk je je katje kwijt te zijn, zit je zelf al dagen met een hoop verdriet en misschien wel huilende kindertjes, heb je de moed al opgegeven en in gedachten het diertje al de meest verschrikkelijke dingen zien meemaken, blijkt 'ie gewoon al die tijd bij een " aardige mevrouw " thuis verstopt te zitten !

Gewoon aangeven dat diertje: bij de politie, Amivedit, de dierenambulance, de plaatselijke dierenarts ... ik heb ook geen hoge pet op van dergelijke instanties, maar je moet er zelf wel alles aan doen om het diertje bij zijn eventuele eigenaar terug te bezorgen :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:39

:oo dit topic!!

Mn broek zakt er van af.

Wat een asomensen bestaan er toch.... ben er telkens weer even stil van. :x

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:40

Amivedi, dierenklinieken, asiels en global petalert.
Kleine moeite. Je doet nu allerlei aannames.. hij is mager, hij is niet gechipt etc.
Je hebt zelf zat dieren om je in de ander te moeten kunnen verplaatsen lijkt me? Dit heeft niks met rellen te maken, maar met mededogen voor een andere verontruste eigenaar! En wie weet krijg je gelijk en is er geen eigenaar; de beloning voor je gelijk zal dan liggen in het inderdaad mogen houden van dit kitten.. Prima toch?

Zou toch van de zotte zijn als iemand van bokt straks melding op internet moet gaan zetten omdat jij het diertje zou graag wil houden?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:44

En als je dan ZO zeker bent dat het diertje niet gechipt is en niet bij Amivedi staat, nou dan kun je toch juist die aktie ondernemen? Hoef je er ook niet bang voor te zijn dat het vermist is.

En waarom ga je zowiezo niet even langs de DA? Ook al is het dan niet om de chip te controleren maar misschien om een check up te doen? Inentingen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:53

Ik hoop als mijn katten per ongeluk naar buiten glippen dat iemand ze aanmeldt op MP, da, amivendi, chip leest.