Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:51

Om een lang verhaal kort te maken: ik HAAT onze kat.

En voor wie de langere versie wel wil lezen }> :
Een kleine 2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een kater geadopteerd. Het arme beestje was mishandeld geweest, en dat merkte je ergens wel in zijn associale gedrag. Verder was hij ontzettend flink hoor, zindelijk e.d., dus het is niet zo dat we last hadden ofzo van hem. Hij is gewoon niet echt zo'n knuffeldier.

Een maand of 4 later namen we er een babykatje van 6 weken oud bij, uit een nestje van een vriendin. Nala was toen al zo goed als zindelijk. Alleen is 'zo goed als' ondertussen niet meer genoeg voor mij. In ons vorige appartement had ze (meestal) een vast plekje, en dat gebruikte ze graag ook. Ondertussen ging ze wel gewoon in de kattenbak hoor, mevrouwtje heeft gewoon graag afwisseling :P Jammer genoeg werd dat appartement verkocht, en zijn we naar een huis moeten verhuizen. Daar ging ze gewoon verder met haar onzindelijkheid, om het dan maar even zo te noemen, al hadden we er daar minder zicht op. Uiteindelijk bleek dat huis praktisch onbewoonbaar te zijn (lees: -12° in de winter binnenshuis :brr:) dus zijn we wéér moeten verhuizen. Nu (sinds 3 maanden) wonen we op een appartementje, en ja hoor, ook hier zeikt ze de hele boel onder.

Ze heeft in ons oude huis bv op mijn handtas geplast. Eentje van Esprit, een kerstcadeau van mijn moeder. Je kunt je al voorstellen hoe kwaad ik was ~~}> En nu plast ze dus constant in huis. Let wel, het moet lekker zacht zijn hoor. De wasmand, klerenkast en de handdoeken in de badkamer zijn haar favorieten.

En gisteren was wat mij betreft de druppel. Pakweg een maand geleden heb ik van mijn vriend een hele leuke handtas gekregen. Toen we hier gisteren vertrokken, dacht ik plas te ruiken. Helaas ruik ik niet geweldig goed, dus stap ik uiteindelijk de deur uit. Met een ondergezeken handtas, zo bleek later. Ik ben poetsdame aan huis, en mijn werkmap met AL de adressen van mijn klanten, al mijn dienstencheques, ... zaten in die handtas, alsook mijn portemonnee en schrijfblok (van Me to You, zo ontzettend schattig!). Ik heb natuurlijk alles, behalve gelukkig mijn portemonnee (cadeautje van mijn moeder!) moeten weg gooien.

Ik ging volledig over de rooie. Ik heb uren tegen m'n vriend staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat de kat moet gaan. Ik heb dit al meerdere keren geroepen, maar nu ben ik het echt zat. Het ergste van al? Toen ik deze middag thuis kwam van mijn werk, had die tr*t gewoon vrolijk op m'n andere handtas geplast. Juist ja.

Nu is het zo, dat we er sinds een kleine maand een hondje bij hebben. Geweldig dier, komt perfect overeen met onze kater. Die 2 negeren elkaar zo een beetje, en dat gaat goed. Nala echter maakt onze Zara compleet gek; ze staart haar de hele dag aan, met dr haren omhoog en een zwiepende staart. Nu ja, ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull. Dus er mag echt niks fout gaan tussen die 2, als Zara 1x knapt, is Nala dood. En tja.. Dat ziet m'n vriend natuurlijk niet zo zitten O:)

En dan het grootste probleem.. Ik ben een hondenmens, mijn vriend is een kattenmens. Die wilt de kat absoluut niet weg doen. We hebben het er al vaker over gehad, omdat je die beesten gewoon ontzettend hard ruikt, ook al verversen we de kattenbak elke dag. Gek vind ik het niet, vermits Nala overal haar plas laat lopen.

Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.

Ik wil dat beest gewoon weg. Ik ben al lang voorbij het punt dat ik dat zielig vind, een huisdier weg doen. Volgens mij neem je een huisdier voor je plezier, en dat is er bij mij al lang af. Mijn vriend zou nog eerder onze kater weg doen dan Nala, omdat Simba niet zo gauw komt knuffelen. Nou, ik heb liever een associale zindelijke kat, dan een opdringerige die overal maar loopt ze zeiken. De hele dag loop ik te vloeken op dat beest. Ze heeft nota bene 2 weken geleden een drol gedraaid op een hemd van mijn vriend! Ze doet niet alleen in huis, als ze de kans krijgt steelt ze eten van je bord/uit de pot. Wanneer de potten staan af te koelen om de ijskast in te gaan bv.

Voor mij is de keuze dus al lang gemaakt. Die kat gaat weg. Alleen.. Hoe overtuig ik mijn vriend? Die blijft haar maar goed praten, die blijft maar zeggen dat het onze eigen schuld is. Terwijl Nala er niks mee in zit een metertje omhoog te moeten klauteren, om dan haar blaas te ledigen op mijn handtas.

Ergens vind ik het natuurlijk wel erg voor m'n vriend hoor. Die is heel erg gehecht aan de katten; vooral aan Nala. Maar ik wil dr hier niet meer, ik ben haar echt beu. Ze blijft gewoon haar zinnetje doen, ze blijft plassen waar ze maar wil. Als ze dat gewoon op de vloer doet, is dat al storend, maar ik wordt echt he-le-maal gestoord als ze wéér op onze spullen plast. En nee, ik ben écht niet van plan om ALLES in kasten e.d. te steken, da's toch niet normaal? Ik bedoel, ligt het dan echt aan mij, en moet ik het maar accepteren dat ze op m'n spullen plast als die hier gewoon ergens liggen? Nee toch.. En straffen haalt ook niks uit, we hebben al van alles geprobeert. En daar heb ik gewoon ook geen zin meer in, ik verdraag dit al een dik jaar, en nu ben ik het helemaal zat. Buiten met dat beest!

mika11

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:54

Heel vaak komt onzindelijkheid bij een kat door medische problemen.
Bijvoorbeeld blaasgruis/ontsteking e.d.
Heb je haar al eens door een dierenarts laten onderzoeken, of ze wel helemaal gezond is?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:55

Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:56

Een kat is niet zo maar onzindelijk...
Nee het is niet normaal dat je alles maar 'hoog gaat leggen'.. Je moet achter de oorzaak komen!
Het medische uitsluiten. Kan ze niet tegen spanningen (dier, mens) veranderingen in huis (nieuwe dieren, veel bezoek) etc..
En ik denk dat die kat zelfs gelukkiger kan worden (en dus zindelijk) in een ander huis..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:57

Ik snap dat je het beu bent, maar heb je alle opties al geprobeerd?
Hoeveel kattenbakken heb je staan? Sommige katten plassen liever op een andere bak als waar ze op poepen. Misschien heeft het soort grit er ook mee te maken.
Verder zou ik haar ook laten onderzoeken door een dierenarts, misschien mankeert haar iets waardoor ze niet goed zindelijk is.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:58

pff ik zou toch echt die kat er al lang uit gegooid hebben :o
dan maar vette stress met vriend lief maar als poeslief jalours is kan ze dus mooi oprotten
om het maar even zo te zeggen :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:58

:') ik kan me je frustratie goed voorstellen, want het meurt echt een uur in de wind kattenzeik :r
kan uit je verhaal alleen niet halen wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen.
je kan proberen om haar opnieuw zindelijk te maken door haar tijdelijk op te sluiten in een kleine ruimte, en dan zo klein dat ze een plek heeft om te slapen, en de kattenbak. daarnaast wordt je er denk ik erg opgeruimd van, als je geen zachte dingen laat slingeren heeft ze ook minder kans om er op te gaan zitten, dus, tassen aan haakjes, kleding in wasmand met deksel of in de kast, slaapkamerdeur dicht als je er niet bent en ik zou persoonlijk ook de kat in 1 kamer opsluiten als je er zelf niet bij bent.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:59

dat is een ellende!
ik persoonlijk zou haar na laten kijken door een dierenarts , dat ze geen blaasgruis of ontsteking of wat dan ook heeft.
maar eerlijk is eerlijk ; als ze medisch in orde is, en het gedrag (gepies) gaat door , dan zou ze er bij mij ook uitgaan.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:59

Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

:j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:00

Jeetje zeg, ik zie wel dat jij van katten houdt.. jeumig. :=

Ik denk dat er misschien medische problemen zijn bij de kat.
Blaasontsteking, gruis, wie zal het zeggen? De dierenarts misschien?
Zoek uit WAAROM dat het beestje overal piest.

Vind je wel behoorlijk hoog van de toren blazen, als ik die kat was had ik niet alleen over je handtas gepiest..
Nu ze ineens niet naar wens is, moet ie maar weg?
Zo zijn we niet getrouwd zou ik zeggen, als ik je vriend was.

Je zegt wel dat jullie een 2 jaar geleden een kater hebben geadopteerd. Vervolgens zeg je dat jullie een katje erbij hebben genomen, en dan heb je het over Nala.
Is Nala de kater of de poes? En gaat het dus om de kat die als laatst of als eerst kwam?

Ik vind je erg theatraal doen.. 'IK beslis dat die kat weg moet, vind het wel erg voor mijn vriend maarja.. '

Neem je verantwoordelijkheid, dit risico loop je als je dieren aanschaft.
Ik zou het beestje eerst eens medisch laten nakijken.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:02

Wat hebben jullie zelf al gedaan om dit probleem op te lossen?! Is ze medisch wel in orde? hoeveel kattenbakken heb je staan? En wat dacht je van stress? zo vaak verhuizen in korte tijd kan voor een kat behoorlijk stressvol zijn.

Overigens erger ik me een beetje aan de manier waarop je een en ander omschrijft. :x Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het heel vervelend is om een onzindelijke kat te hebben. Maar het dier wordt hier een beetje als een wegwerpartikel voorgesteld, wat je zonder pardon weg kunt doen. Als je dieren in huis haalt gaan er spullen kapot en worden er dingen vies. Natuurlijk is dit niet wat je je vooraf had voorgesteld toen je die kat nam, maar kom op zeg, het is een handtas :roll:
Het excuus van honden/kattenmens vind ik ook niet helemaal opgaan, je hebt er immers samen met je vriend voor gekozen om deze kat er bij te nemen.

Adamootje

Het is echt niet zo dat ze denkt: "Laat ik eens haar tas onder plassen!" Heeft misschien met incontinentie te maken, of anders dominantie. Desnoods kun je haar laten steriliseren (als dit nog niet gebeurd is). Meestal komen die problemen dan ook minder voor.

Hoe oud is de poes? Incontinentie komt ook met ouderdom, hé?! :j

Kat hoeft écht niet persé weg vind ik. Je kunt het toch gewoon laten onderzoeken? Je vriend doet jou toch ook niet weg als je incontinent bent? :x

tip: Laat je handtassen niet overal slingeren. Je hond kan hem ook aan flarden scheuren of er in poepen! Dat heb je eenmaal met dieren!!!!!
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 05-09-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Pfff, waarom zijn jullie in hemelsnaam aan beesten begonnen?
Je weet toch dat dit kan gebeuren, dieren kunnen ziek worden en ja katten kunnen dit gaan doen. (door bijv. gezondheidsredenen)
Had je van te voren rekening mee kunnen houden en anders geen dieren moeten nemen.

Vraag me ook ten zeerste af hoe het met jullie hond gaat aflopen.

Neem dan een goudvis.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:04

Een huisdier houd je niet alleen voor je plezier, daar ga jij de fout in.
In de eerste plaats verdient dat beestje een goed leven, wat jij er van vind komt tweede.

Volgens mij word dit weer een reltopic, daar zijn er al meerdere uit TS haar hand gecreeërd overigens...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:05

Heb je haar al eens medisch laten controleren?

en wat voor kattenbak grind heb je ? ik heb ook over gestapt omdat de katten bak te veel stonk, inmiddels ruik ik ze niet meer....

en daarnaast wellicht een medich probleem? ze doen het niet voor de lol...

Mijn poezel pist ook ik huis, ik weet hoe je je voelt. bij mij is het geen medisch probleem maar gewoon en kwestie van frustratie... Ze is jaloers op alles en iedereen die meer aandacht krijgt dan zei. Dit betekend dat alle spullen van de hond en de konijnen worden onder gepist....... Geloof me, kijk eerst voor een medisch probleem.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:07

malih schreef:

en wat voor kattenbak grind heb je ? ik heb ook over gestapt omdat de katten bak te veel stonk, inmiddels ruik ik ze niet meer....

Mijn poezel pist ook ik huis, ik weet hoe je je voelt. bij mij is het geen medisch probleem maar gewoon en kwestie van frustratie... Ze is jaloers op alles en iedereen die meer aandacht krijgt dan zei. Dit betekend dat alle spullen van de hond en de konijnen worden onder gepist....... Geloof me, kijk eerst voor een medisch probleem.

Heb ook een kat gekend die zich zogenaamd achtergesteld voelde en als je voor een paar uurtjes weg was poepte en plaste hij op je post, haha! zo...IN YOUR FACE _O-
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 05-09-11 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:07

Katten kunnen ook uit wraak plassen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:08

uiltje001 schreef:
Katten kunnen ook uit wraak plassen.

dan is het voor de TS te hopen dat de kat dit topic niet leest ~~}>

SilverStorm

je hebt het wel heel treffend geschreven hoor moet ik zeggen. een 'feest' der herkenning.

voor k je mijn verhaal doe:
is de kattebak wel schoon genoeg? naast het monster van hieronder (nee hoor, lieve kat achteraf) hadden we ook een tante die bepaalde waar ze haar bolus neerlegde en waar ze plaste, en als de bak niet schoon of licht of warm of weet ik wat genoeg was naar haar zin ging ze gewoon ergens anders zitten.vandaar dat wij voor madame drie bakken hadden.

maar goed.
Ook ik had een vriend met een lievelingskat(uit t asiel, mishandeld of iig weggehaald ergens met veebeslag) die al mijn spullen onderzeek. t maakte ook echt niet uit waar ik m'n spullen neerlegde. als er iets op de grond lag om wat voor reden dan ook(van tekenspullen tot kleding, wasgoed, post ed als het maar van mij was) dan zeek ie alles onder en als ik een tas had die een klein beetje openstond vond meneer het nodig om zich daarin te wurmen (met moeite, ik heb hele haarbossen uit ritsen moeten trekken, dubbel gesloopt)om de boel van binnenuit eens grondig te besjiersen. Beestje mocht mij duidelijk totaal niet.
heb toen een pookje gkocht met een soort borsteltje eraan om hem aan te halen, want dat mocht ik ook absoluut niet. alleen op verre afstand vond meneer het goed als ik hem aanhaalde, anders had ik de tanden en nagels al in m'n lijf en maakte hij zelfs kasten open om mijn spullen onder te zeiken.
tot op een dag de aandacht ophield, omdat we op vakantie gingen voor langere periode en meneer blijkbaar een moment van bezinning heeft gehad in die weken(goed verzorgd achtergelaten hoor, twee keer per dag bezoek van zijn tijdelijke personeel), want hij was zo blij dat we er weer waren dat hij helemaal vergeten was hoe erg hij mij haatte, en zo is ook het zeiken gestopt, nooit meer een drupje gevonden buiten de kattenbak.
wil het verhaal dat ik later een kat erbij nam, die dus precies dat bij mijn vriend deed. tot op de regelmatige glanzend verse bolus op het kussen aan toe (vlak voor het slapen gaan). beest zat nooit een cm naast de bak, maar die kerel mocht ie niet. hij heeft het 1 keer geflikt bij m'n ouders toen ik hier pas woonde, maar intussen hebben zij ook vrede gesloten en is er nooit meer zoiets gebeurt.

lang verhaal kort: drie katten met verschillende karakters die het om verschillende redenen gedaan hebben, maar van t poesje was t gewoon haar eigen zin, wat met drie propere kattenbakken her en der in t huis opgelost was, tot de twee (nietmeer)katers die dat gewoon uit pure woede en pestkopperij deden, wat na vrede sluiten overgegaan is.

k wens je heel veel sterkte en geduld en k hoop dat je er met je vriend op een goede manier over kunt praten. die combi heeft hier ook gewerkt.

edit: wraak! ja wraak!

kraakte

ja dat kan ook, misschien is ze jaloers op de aandacht die jij je vriend schenkt. wij hebben lang geleden ook een kat gehad, wanneer ze iets deed wat niet mocht en je jaagde haar bijvoorbeeld van het aanrecht ging ze uit nijd op bed zitten plassen....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:10

tso....die kat heeft ook een lekker leven :(
Dus...omdat jij een honden mens bent en geen katten mens moet jouw vriend zich dan maar aanpassen aan jouw wensen?
Lekkere verstandhouding :')
En dan koop je een pitbull in de hoop dat die die kat ff pakt, je mag trots zijn op jezelf hoor >;)
Jij moet wel een hele lieve vriend hebben dat hij dat allemaal pikt.

Mijn kat deed het ook maar daar ben ik mee naar een DA gegaan.
Geloof me....dat helpt echt :j
en een kat kan je niet straffen nee, daar maak je ze alleen maar schuw van.

Roosch

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:11

Waarom hebben jullie uberhaupt die kat opgevangen trouwens?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:13

Katten kunnen uit stress onzindelijk worden. En stress is er genoeg in jullie huishouden ;-( Doe maar gauw weg, misschien gaat je vriend wel met haar mee. Ben je daar ook vanaf.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:14

Ongelooflijk.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:15

Adamootje schreef:
malih schreef:

Heb ook een kat gekend die zich zogenaamd achtergesteld voelde en als je voor een paar uurtjes weg was poepte en plaste hij op je post, haha! zo...IN YOUR FACE _O-

Ik zweet het je, ik plak dat beest nog eens achter het behang...me arme hond heeft alleen nog rubber en afwas baar speelgoed...en slaapt nu op het laminaat...kussen pist ze ook onder...

en toch, als ze zo weer naast me in bed kruipt hou ik van der, ziels veel...