Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:40

Het verhaal:

Onze buurvrouw is psychotisch en heeft nog zo wel meer stoornissen..
Zo staat ze vaker 's nachts op onze ramen te bonzen, gooit ze het afval bij ons in de container en zo nog een paar van die fratsen.. Kan t mensje niks aan doen, ze kan soms redelijk vriendelijk zijn op haar manier, dus zeggen we er niks van.. (Dit is relevant voor mijn verhaal, vandaar dat ik dit erbij vertel.)

Maar wat is nu?

Sinds vorig jaar haalt ze elke keer als wij onze katten naar buiten doen, onze katten naar binnen..
Uiteraard vreselijk frustrerend, aangezien ze het bij ons goed hebben en we ze juist naar buiten doen om eens lekker de pootjes te strekken..

Nu hebben wij haar hier al een aantal keren netjes op gewezen dat dit niet de bedoeling is..
Ook hebben haar aangeboden een kat voor haar te kopen, met toebehoren en al, zodat ze niet zo alleen zou zijn.. Maar nee, dat wil ze niet, omdat ze die verantwoording niet aankan zegt ze.. (Tot zover wel eerlijk)

Maar toch BLIJFT ze elke keer onze katten naar binnen halen..
Sterker nog, ze gooit briefjes bij ons naar binnen wanneer we de katten niet naar buiten mogen laten, omdat zij er dan niet is om ze op te vangen.. }:0
Nu vraag ik je.......

Vanmorgen is de bom dus gebarsten..
Mijn vriend zet de katten buiten en nog geen minuut later (we hebben om het muurtje gespiekt) is ze met kattenbrokjes aan het rammelen om de katten naar binnen te krijgen..
Weer netjes gevraagd of zij ze naar buiten wilde doen, omdat het niet de bedoeling was dat ze daar naar binnen gingen, deed ze voo de neus van mijn vriend de deur dicht..
Mijn vriend is daarop dus echt woest geworden en heeft haar (niet vriendelijk, ik weet het, maar het was de bekende druppel) uitgescholden voor alles wat vies was..
Het heeft nog ruim een uur geduurd voordat we onze katten terug hadden..
Aangezien we hier geen trek meer in hebben, vroegen wij ons eens af of bokt raad wist..

Binnen houden is geen optie, aangezien we ze 2 jaar geleden hebben overgenomen van iemand die ze ook vaker buiten heeft gelaten (kattenluik)..

Dus wie weet raad, wij weten het echt niet meer..

Ojajoh

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:43

In je eigen tuin houden.....
Wil je misschien niet maar is toch de beste en simpelste oplossing

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:43

oei, lastige situatie!
Woont ze zelfstandig of krijgt ze ook begeleiding op de een of andere manier?

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:44

Ja, inderdaad zoals Ojajoh zegt, tuin misschien met gaas afschermen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:44

politie bellen iedere keer dat ze dat doet
en katten in eigen tuin houden

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:44

Sorry, dat ben ik vergeten erbij te zetten.. Dat gaat niet.. Onze tuinen zijn verbonen met een paadje waar we geen poort in mogen zetten.. Dit had iets te maken met het erfgoedrecht, aangezien wij haar pad moeten gebruiken om aan de straat te komen..

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:45

Ojajoh schreef:
In je eigen tuin houden.....
Wil je misschien niet maar is toch de beste en simpelste oplossing

Een kat in eigen tuin houden is helaas bijna onmogelijk....
En als de buurvrouw ze uit hun eigen tuin lokt wordt het ook lastig.
Misschien kun je de wijkagent eens vragen om met haar te gaan praten? Ze bedoelt het duidelijk goed maar daar hebben jullie niks aan natuurlijk. Het zou wel heel erg zijn als je je huisdier nog niet eens in de tuin mag laten!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:45

opisop_shop schreef:
oei, lastige situatie!
Woont ze zelfstandig of krijgt ze ook begeleiding op de een of andere manier?

Ze woont zelfstandig, wil geen begeleiding..
Is al bekend bij politie als onruststookster..
Wij hebben haar altijd gewoon gelaten, dan had je er het minste last van.. Maar dit is te gek..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:47

jammer dat je haar niet kunt beschuldigen van catnapping _O-
hahah sorry, flauw grapje ;)
Maar ik zou toch eens de wijkagent bellen om te vragen of hij hierin iets kan betekenen.

Is een stroom-afrastering (zo'n ondergrondse) geen optie?
Wel sneu voor de katten aangezien ze met eten worden gelokt, en voor jullie portemonnee ook niet zo'n fijn grapje want die dingen zijn wel duur in aanschaf en zeker aangezien het meerdere katten betreft.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:48

Hmm lastig, politie bellen zou ik niet doen. Aan je verhaal te horen is zij zich niet bewust van de gevolgen en jullie redenen komen niet door.

Blijkbaar let ze erg goed op wanneer jullie ze naar buiten doen, heeft ze ook zo'n goed zicht op de voorkant? Anders ze daar naar buiten laten als dat een optie is.

Lastig verhaal zeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:49

kun je ze niet savonds naar buiten laten zodat ze het niet doorheeft, of is dat niet veilig voor jullie katten?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:49

Overdag binnen en als ze 's nachts slaapt de katten lekker naar buiten?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:49

@ opisop_shop:

Het betreft 3 katten..
Ik heb over jouw optie nageedacht, vooral omdat vrienden van ons dit ook gebruiken en het voor hun perfect werkt, maar nu komt de maar.....

Onze katten laten zich door alles en iedereen benaderen..
Ik WEET dat als ze niet uit zichzelf komen, dat ze ze op komt halen en dan vind ik het niet fair tegenover mijn katten dat ze een optater krijgen elke keer als zij ze komt halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:50

Dit risico loop je nou eenmaal als je ze los laat lopen. Tuin katdicht maken, of een kattenren bouwen lijkt me het handigst.

Tuin afzetten gaat niet zie ik nu. Dan een kattenren bouwen. Er zijn er hier op Bokt meer de er eentje hebben. Is op zich niet heel complex.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:51

@MarliesV: Ze woont op het hoekhuis, dus voor achter en zijkant zicht.. Nadeel he :P
Ze zouden 's nachts naar buiten kunnen, maar heb ze dan het liefst bij me in bedje liggen (vriendje is internationaal chauffeur, dus door de week niet thuis.. En dan ligt er niks warms in mijn bedje:P)

Zeur ben ik he??

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:52

Sonja schreef:
Dit risico loop je nou eenmaal als je ze los laat lopen. Tuin katdicht maken, of een kattenren bouwen lijkt me het handigst.

Tuin afzetten gaat niet zie ik nu. Dan een kattenren bouwen. Er zijn er hier op Bokt meer de er eentje hebben. Is op zich niet heel complex.

Ook hier is aan gedacht, maar wij hebben een balkon met een trap de tuin in.. Dat gaat dus helaas ook niet werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:54

Er hoeft geen leeuwensluis naar je ren te lopen ;) Je kunt ze er aan wennen dat je ze dragend of aan het riempje naar de ren brengt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:56

Tja, dat zou echt mijn laatste optie zijn, is toch belachelijk dat je je katten niet lekker vrij kan laten lopen omdat buurvrouw haar handen niet thuis kan houden.. Kun je geen aangifte doen ofzo? Blijkbaar kun je op een andere manier niet tot haar doordringen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:56

nine1987 schreef:
@ opisop_shop:

Het betreft 3 katten..
Ik heb over jouw optie nageedacht, vooral omdat vrienden van ons dit ook gebruiken en het voor hun perfect werkt, maar nu komt de maar.....

Onze katten laten zich door alles en iedereen benaderen..
Ik WEET dat als ze niet uit zichzelf komen, dat ze ze op komt halen en dan vind ik het niet fair tegenover mijn katten dat ze een optater krijgen elke keer als zij ze komt halen..

Dan hebben ze waarschijnlijk snel genoeg door dat als zij ze ophaalt dat ze dan een optater krijgen, grote kans dat ze zich dan niet meer door haar laten vangen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:57

dat zou best kunnen inderdaad, dat ze die link gaan leggen.
Toch eerst een ren bouwen dan maar?
maak anders even een situatieschets dan kunnen we meedenken?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:00

ben ik nou zo onredelijk of ? je gaat je toch niet aanpassen aan iemand die dat ook niet voor jou doet? laat het haar maar eens duidelijk worden dat het gewoon onacceptabel is wat we doet! ik zou de wijk agent bellen, moet toch niet gekker worden dat jij een hoop centen moet gaan uitgeven voor iemand anders? ook al heeft ze een beperking, ze kan normaal praten. . dus ook gewoon luisteren

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:00

Wonen jullie in huurwoningen van een woningbouwvereniging of een woningcoorporatie?
Veel van die organisaties hebben tegenwoordig medewerkers in dienst die zich bezigheden met oa buurtbeheer en leefbaarheid. En die kennis hebben van de sociale kaart. Misschien kunnen zij jullie helpen.
Lastig hoor, als er niet in redelijkheid een oplossing tussen buren mogelijk is omdat er sprake is van een psychische beperking. Veel succes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:05

Nee, particuler gehuurd.. Bovenwoning boven kapperszaak.. Balkon aan de achterzijde met trap die leidt naar een grote tuin.. Aan de rechterzijde het pad wat naar haar tuin leidt..

En er lopen meer dan genoeg katten vanuit de wijk door onze en door haar tuin, maar zemoet de onze altijd hebben..

Ik voel wel wat voor die electroniche afrastering, maar het is wel wat Buffelo zegt.. Moet ik me nu echt gaan aanpassen aan haar?
We hebben haar zelfs haar eigen katje met toebehoren en alles aangeboden..

(en dit bedoel ik niet gemeen he :) )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:09

ik zie wel vaker op bovenwoningen/flats mensen die een trappetje vanaf het balkon naar beneden hebben gemaakt, katten zijn erg goede klimmers natuurlijk. Misschien valt het niet op als ze zelf in en uit kunnen? Of kun je een ren maken met een trappetje in kippengaas er naar toe?
Of zou dat niet mogen?
En anders het balkon katveilig maken zodat ze daar naar buiten kunnen ipv een ren beneden in de tuin?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:11

Ja, het balkon met kippengaas dichtmaken kan ook nog.
Dat heb ik ook gedaan, toen ik nog in een flat woonde.