Omdat hij in het asiel wisselend voer kreeg (wat ze aangeleverd krijgen, wordt gevoerd), hebben we in eerste instantie een zak geëxpandeerde brok gehaald (Hill's Science plan Topfit).
Zelf gaf ik vroeger altijd geperste brok van Prins aan de hond, maar ze raadden het af om dat te gaan voeren, omdat hij dat totaal niet gewend is en je een langzame overgang naar dit voer moet maken om maagkanteling te voorkomen. Aangezien hij in eerste instantie dus op proef is, besloten maar even aan de 'normale brok' te gaan dan.
Maar nu ben ik toch aan het rondkijken voor andere mogelijkheden, alleen..er is zoveel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Boris is nl. nogal schraal en mag wel wat kilootjes aankomen. Daarbij is hij erg energiek, dus hij verbruikt ook flink wat energie op een dag.
Vers vlees spreekt me wel aan om te voeren, maar ik heb 'geen zin' om uit te gaan rekenen hoeveel van dit en hoeveel van dat hij moet krijgen om aan alle voedingsstoffen te komen die hij nodig heeft. Een compleet pakket heeft dan ook de voorkeur, en dan zouden we evt. af en toe kippennekken, zalmkoppen etc. erbij kunnen geven.
Daarbij moet het wel betaalbaar blijven, maar ik vind het ook belangrijk dat hij kwalitatief goed voer krijgt.
Ik ben inmiddels op de hoogte van Smuldier, Lotgering, Barf en Farmfood. (en evt. Rodi pens), maar niet van de prijs/kwaliteit verhouding en hoe compleet deze voeders zijn)
Bovendien vraag ik me af of je al deze verschillende soorten door elkaar kunt geven, of dat je je het beste aan 1 bepaald merk kunt houden.
Anderzijds vind ik brokken voeren ideaal, vanwege het gebruiksgemak voor ons. Geëxpandeerde brok ben ik gaan fan van, ze voelen vies en vettig en het ruikt ook niet echt aantrekkelijk. Zelf heb ik goede ervaringen met Prins en ik kwam ook nog uit op de site van Farmfood en dat zag er ook goed uit. Zeker omdat ik las dat je ook brok en vlees gecombineerd kunt geven.
Wat mij betreft is een combi van brok en vers vlees ideaal, 's ochtends brok ('s ochtends is spitsuur in huis, brok = makkelijk en snel. Daarbij geloof ik dat ik de lucht van rauw vlees 's ochtend niet prettig ga vinden). 's Avonds dan vers vlees.
Maar in hoeverre is dit ideaal voor de hond?
Tips, adviezen en ervaringen zijn meer dan welkom, omdat ik wat hondenvoer betreft nog echt een nitwit ben.
)
) 
... Hoe weet je wanneer ze komen? Ik heb ook zalmkoppen en kippenekken besteld. Ben benieuwd!