Hond eet Carnibest, wat nu op vakantie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Hond eet Carnibest, wat nu op vakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:32

In juni gaan wij 10 dagen op wandelvakantie waarbij de bagage wordt nagebracht van hotel naar hotel, dat gaat niet goed met mijn diepvriesvoer voor de hond denk ik. Kent iemand een goed voer waarin geen rijst of granen zitten die niet in de diepvries hoeven en wat geen brokvorm is. Renske bv heeft gestoomd voer maar daar zit als ik het goed gezien heb bruine rijst in verwerkt.
Ik heb al gekeken bij Butchers natural en dan de Gastronomia versie , volgens mij zit daar geen rijst in maar helemaal uitsluiten kan ik het niet want de volledige ingredienten worden niet vermeld op de verpakking of op de website.
Alvast bedankt voor het mee denken.

NAIWHL

Re: Hond eet Carnibest, wat nu op vakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:40

Is het heel erg dat de hond voor 10 dagen een brok krijgt?

Onze hond krijgt normaal gesproken Lotgering, maar zo nu en dan als het niet mogelijk is gaat hij wel even over op brokken. Ik heb er geen last van ondervonden mbt de hond :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:41

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:44

Ze eet geen brokken Naiwhl vandaar de vleesversie. Als ze brokken zou eten dan zou het inderdaad een stuk makkelijker zijn. En omdat ze elke dag mee moet lopen wil ik wel graag dat ze voldoende voer binnen krijgt die dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:48

Dan zou ik al beginnen met 1 x per dag carnibest te voeren en 1x per dag brokken.
Ik voer in de ochtend carnibest en in de avond Magnussen.
Daarmee ondervang ik jouw probleem want op vakantie kan ik dan gewoon brokken voeren.

Edit: waarom eet ze helemaal geen brokken? Of begrijp ik dat verkeerd?
Magnussen is een andere soort brok die wel bij carnibest gevoerd kan worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:49

Oke :)

Ik ga wel even met je meegooglen

Ik lees over nature dieet, dat zou buiten de koelkast kunnen
Maar geen idee wat daar precies in zit.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:55

Je hebt van die worsten (bijv. Rodi maar nog heel veel meer) die je buiten de koeling kunt bewaren.

Mijn honden staan ook op Carnibest/Smuldier en wil ze niet op brokken hebben.
Op vakantie krijgen ze kip uit de supermarkt en als nood geef ik ze wel is zo'n worst.
Kijk eens op http://webwinkel.caroba.nl/dierbenodigd ... worst.html daar staan veel verschillende worsten.

Het is lang niet zo goed als vers voer, maar wij eten ook wel eens mc Donalds.
Brokken zou ik persoonlijk niet doen, want de hond is het niet gewend en gaat ook nog eens flinke afstanden afleggen, kan me voorstellen dat het niet lekker voelt in z'n maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:58

Je zou voor die 10 dagen ook kunnen barfen.
Die houdbare worsten vind ik dus niets, dwz mijn honden kregen er enorme diarree van.
Welk voer je ook kiest probeer het wel van te voren uit dan weet je of de hond er tegen kan.
Magnussen is overigens een gebakken natuurbrok.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:59

runner kan ook buiten diepvries bewaren.

Gestoomd is net als blikvlees mijn honden raken er vreselijk van aan de diaree.

Is het niet mogelijk dat jullie elke dag langs een supermarkt wandelen? Kan je gewoon gehakt en kippenpootjes e.d. kopen.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:03

Ik ben inderdaad ook geen voorstander van die worsten.
Gebruik ze ook heel sporadisch en dan maar 1 maaltijd.
Ik heb het altijd als reserve in de kast liggen, vergeet soms wel is vlees uit de vriezer te halen.

Als de mogelijkheid er is zou ik zeker gaan barfen, dat komt het meest overeen met cb, gewoon na of onder de wandeling langs een supermarkt voor een kipkarbonade/gehakt of iets dergelijks.

Ook misschien vis uit blik, en ik weet niet hoe het zit als vlees vacuüm verpakt word??
Misschien kan het dan buiten de vriezer (denk t niet..)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 22:20

Hubbabubba over dat vacuum verpakt had ik ook al na zitten denken, zou dat bestaan ?
Ze kan niet goed brok eten, heeft niet zulke beste tanden. We lopen elke dag ongeveer 25 km via de binnenwegen van Luxemburg en ik weet niet of we dan langs supermarkten lopen maar die optie had ik ook overwogen alleen welk vlees kan ik dan het beste geven gedurende 8 dagen ? Geef ik dan rauwe biefstuk en/of kip ?
Ik ga ook eens op Runner kijken en op Caroba.
Via google had ik gezocht op : "blikvoer zonder rijst en granen " maar daar kwam ik niet verder mee.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:30

Dat zou ie evn aan je slager moeten vragen of dat kan.
Qua ruimte in je rugzak zou ik dan even voor die 10 dagen gaan voor gemalen kippenvlees (al dan niet met bot) gehakt, misschien 1 of 2 lappen pens en hart, lever en nieren.
Dit is allemaal redelijk plat te vacumeren, maar overleg het even met je slager.

Uit de supermarkt gewoon lekker makkelijk doen.
Rauwe kip inderdaad (weet niet of je je hond wel eens kippenpoten geeft? Anders even laten wennen want ze moeten het bot wel goed kraken met hun kiezen.)
Anders rundergehakt, kipfilet, vis.
Als je mazzel hebt verkoopt zo'n supermarkt ook wel pakjes diepvries dierenvoer.
Biefstuk kan natuurlijk ook, maar beetje kostbaar als je dat 2x per dag gaat geven.

Ik heb mijn honden ook wel eens sardientjes uit blik gegeven, tonijn op water uit blik.
Beetje creatief denken, misschien sperziebonen uit blik als ze dat lust?

Dan geef misschien deze 10 dagen niet een compleet menu wbt vitamines, maar op vakantie eten wij ook niet altijd gezond en je hond gaat dit ook wel overleven.

Broodje met (rauw) ei gaat er ook meestal wel in.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:42

je kan bij de zooplus blikken kopen,animonda gran carno heet dat ,dat is 100% vlees ..

ik geef het hier ook weleens aan de honden en ze vinden het heerlijk :j

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:47

Ropa heeft worsten in de vriezer die je buiten de vriezer ik geloof 2 weken bewaard kunnen blijven. Het vlees is dus niet vers zoals in de andere varianten van ropa, maar ik denk gestoomd. Weet niet de preciese ingredienten, maar wellicht voor jouw de moeite waard om uit pluizen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:21

Hier krijgen ze alleen maar Rodi worsten, doen ze het allebei heel goed op. Dus wat mij betreft het proberen waard.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:34

Ik zou ook rodi worsten meenemen. en als je bij een supermarkt komt dan kan je alsnog evt. nog los "vers" vlees of diepvriesvlees kopen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:34

Hmmm ik kom al een heel stuk verder, helaas zit er in Runner, Ropadog en Rodi ofwel granen ofwel rijst dus dat is niet de juiste maar op de site van Zooplus kom ik een heel stuk verder, volgens mij zit er in die Animonda gran corno die Kimmie adviseerde inderdaad geen graan en geen rijst, ik zag ook nog iets van Rinti die volgens mij ook zonder rijst en granen werkte dus ik denk dat het gaat lukken op vakantie. Hartstikke bedankt alvast. Als iemand nog een blikvoer of worst kent wat echt 100% zeker zonder rijst of granen is hoor ik het graag want ik ben toch een tikje bang dat er ergens stiekem toch granen of rijst inzit en dan begint alle huidellende weer van voren af aan. ;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:59

dan moet je wel de rinti 100% vlees nemen want in de andere versies zitten wel rijst of granen ( of aardappel)

die grand carno zit echt niets in,ik zou persoonlijk wat van die blikken nemen en wat gaan barfen,valt altijd wel ergens een kippetje te scoren ( of poten of vleugels) en rundergehakt,of rundvlees,of konijn,en bij c1000 en jumbo ook wel smuldier in de vleeskompleet zitten geen gluten :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:15

Ecostyle heeft ook kuipen gestoomd vlees maar geen idee of dat is wat je zoekt. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:23

maar een paar van die blikken wegen er natuurlijk wel in, hoeveel moet je dan wel niet meenemen en hoe??

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 00:33

kimmie261 schreef:
dan moet je wel de rinti 100% vlees nemen want in de andere versies zitten wel rijst of granen ( of aardappel)

die grand carno zit echt niets in,ik zou persoonlijk wat van die blikken nemen en wat gaan barfen,valt altijd wel ergens een kippetje te scoren ( of poten of vleugels) en rundergehakt,of rundvlees,of konijn,en bij c1000 en jumbo ook wel smuldier in de vleeskompleet zitten geen gluten :)

Kennen ze in het buitenland ook een C1000 :D
Ik denk dat ik inderdaad voor die grand Carno gaan dan, die kan gewoon mee in de koffers vervoerd worden en dan krijgt ze smorgens een flinke hap voer, komen we dan onderweg een slager tegen krijgt ze rauwe biefstuk en anders savonds weer blikvoer.
Probleem opgelost , bedankt allemaal maar weer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:42

Ga eens bij de dierenarts kijken wat deze aan oa Hills, Trovet of Royal Canin heeft staan. Hier zitten voedingen bij waar ze weinig van nodig hebben en lang houdbaar zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:51

ik zou het houden op barfen en dus bij de plaatselijke slagerij wat gehakt en kip halen :)
een slagerij heeft denk ik wel ieder dorp :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:52

oww haha ik had limburg gelezen ipv luxemburg... :o?

nee daar zullen ze geen c1000 hebben :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:46

Wij hebben blik voor erbij, is wel compleet voer, en graan en rijst vrij. Deze blikken bevatten 635 gram vlees per blik, en buiten de koeling open met een goede zak eromheen kun je ze 24 uur goed houden zijn we achter gekomen. Ze hebben het in verschillende vleesversies. Wij hebben met rendier omdat ze dat hier het lekkerste vinden. Het is naast zooplus bij meer webwinkels te verkrijgen.

Edit even de inhoudsopgave vsn onze blikken erbij gezet: vlees van kip, rund varken rendier, natriumchloride en calciumcarbonaat. En een kudde vitamines. De omschrijving van de inhoud is versobert vanwege wetgeving, wat ik me kan herrinneren is het kippennek, varkenskeel, rundervlees en pens en rendiervlees. Is redelijk geurvrij van zichzelf.