[Londen] Activiteiten voor op 1 dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Londen] Activiteiten voor op 1 dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:28

- Geen idee of het hier goed staat, maar dit leek me nog de beste plek, aangezien het om een 'vakantie' gaat. -

Mijn vader wordt 27 september 50. Hij weet absoluut geen dingen die hij wil voor zijn verjaardag, en hij geeft er eigenlijk dus ook niet zoveel om. Maar omdat het toch een speciale leeftijd is, lijkt het mij wel leuk om er een keer iets bijzonders van te maken!
Nu ga ik over een paar weken met mijn vader een paar daagjes naar Londen. Nu dacht ik eraan om dan 1 dagje helemaal te 'organiseren/plannen' vol dingen, en die ik dan zou betalen.
Dingen als:
- ergens lekker hapje eten
- voorstelling bezoeken
- naar bekende gebouwen/musea
Ik weet nu verder zelf eigenlijk niet zoveel om echt een dagje mee vol te maken. Het moet wel een beetje betaalbaar blijven!
Dus, mochten jullie leuke dingen weten, aanraders of wat dan ook.. ik hoor het graag.

(En heeft iemand eventueel ook nog een ideetje hoe ik hem dit op zijn verjaardag het leukst kan brengen? Ik dacht er zelf aan iets leuks in Photoshop in elkaar te flansen, maar meer weet ik ook niet haha.)

brudoe

Re: [Londen] Activiteiten voor op 1 dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:30

Even een stipje. Ik ga 17 oktober 3 dagen naar Londen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:19

Al eens in Londen geweest? Anders zou ik zo'n hop on - hop off ticket kopen van de Big Bus Company. Er lopen 3 verschillende lijnen door de stad heen, en je kunt een stuk met de boot. Zo kom je langs de belangrijkste bezienswaardigheden, uiteraard in een echte Engelse bus Cool.
Daarbij kun je via de oortjes luisteren naar de uitleg. Het voordeel van zo'n kaartje is dat ie 24 uur geldig is, maar dat je dus ook in- en uit kunt stappen wanneer jij dat wilt. Dus als jij ergens even wat wilt bekijken, bijvoorbeeld de Tower of London, dan kan dat gewoon! En even later stap je gewoon weer op de bus. Heel handig Ja

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:09

Science museum in London vind ik een bezoek wel waard (toegang is gratis), zie http://www.sciencemuseum.org.uk/ . Zo'n hop on hop off ticket is idd ook erg handig, imo een leuke manier om in weinig tijd toch wat meer van London te zien Lachen . Eten zou ik in een heuse Engelse pub doen; daar kan je vaak hartstikke goed eten voor weinig. Wij zijn in augustus in London geweest en hebben dusdanig genoten van onze meat pie "The Coal Hole" (91-92 Strand, metro station Charing Cross of Embankment) dat we daar nog een keer naar toe terug zijn gegaan, wat mij betreft dus een aanrader Ja . ( http://www.londonaletrail.co.uk/ nummertje 5 in het gedeelte theatreland Lachen )

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:01

Ik sluit me (als Anglofiel zijnde Clown ) aan bij Annash en Vikki Ja

Dingen die ik persoonlijk zeer kan waarderen aan Londen:
- De gratis musea (National Portrait Gallery -> kijk hoe Beckham ligt te slapen, hoe Judi Dench full throttle naar je kijkt, maar ook hoe de Tudors er in hun tijd uitzagen Lachen; British Museum -> waar je alles kunt vinden over de natuurwetenschappen, maar ook een keur aan archeologische juweeltjes; the Museum of London -> Londen van nul tot nu)
- Hyde Park e.o.; zo rustgevend, mooi en respectvol onderhouden... En ik ben er anderhalve maand geleden ten huwelijk gevraagd; ook niet onbelangrijk Lovers
- Iets echt Londens, als een bezoek aan de Tower (Yeoman warder die je een rondleiding geeft, ook geinig om een keer mee te maken), een klim op St. Paul`s Cathedral, als je tijd hebt: een bezoekje aan één van de spetterende musicals of juist toneelklassiekers als The Mousetrap
- Op iedere hoek van de straat Ben & Jerry`s Haha! Vingers aflikken
- Betaalbare eettentjes zover het oog reikt, al is zo`n Pub idd wel een aanrader voor het 'authentieke' gevoel Lachen

Heel veel plezier Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:38

Ga ook mee met bovenstaande. Knipoog

Zelf moest ik ook alles in één dag zien. Wij zijn met de metro naar verschillende plekken gegaan in plaats van met de bus omdat ik ook dingen wilde zien waar de bus niet direct kwam.

De parken zijn idd ook aanrader. Heerlijk om op het einde van de dag te lopen. Ik was er in oktober, en Hyde Park heeft toch een bijzonder sfeertje, met al die oranje groene bomen. Lachen

Een drankje nuttigen in een Londonse pub is ook erg leuk. Ja

Verder is alles al wel gezegd. Londen is een heel gave stad.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:18

een rondleiding door buckingham palace is ook erg gaaf! Ik ben naar de state rooms geweest. Super indrukwekkend, maar dan moet je natuurlijk wel geinteresseerd zijn in gebouwen.

En als je savonds nog geen opvulling hebt. Langs de theems lopen. De parliaments zijn dan mooi verlicht Lachen