online inchecken transavia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

online inchecken transavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 19:42

Ik vlieg volgende week met transavia en zag dat ik online kan inchecken.
Heeft iemand hier ervaring mee en betekent dit dan dat ik niet 2,5 uur van te voren op schiphol hoef te staan maar op tijd ben als ik er een uur van te voren ofzo ben?
Misschien kunnen jullie me helpen Bloos

Ntlie_

Re: online inchecken transavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:04

Ik vloog in april ook met Transavia, ook geprobeerd online in te checken maar dat ging om een een of andere reden niet.. Zelfs naar transavia zelf gebeld, maar ik geloof dat er toen zoiets uitkwam dat je alleen online kan inchecken met lijnvluchten en niet met charters.. En aangezien transavia bijna alleen maar charters heeft..

Maar ik zou het nog eens navragen bij het reisbureau o.i.d. (of transavia gewoon bellen), misschien heb ik toen iets fout gedaan. Clown

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:05

Dan ga ik het maar even checken maar ik vlieg met een lijnvlucht volgens mij dus dan moet het wel kunnen maar ga wel even checken haha! Thnx

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:58

Heeft er niets mee te maken je kunt tegenwoordig ook met charter online inchecken. Ga ajb op tijd weg.
Wij hadden ook al ingechecket en waren er ruim op tijd (2 uur) en hebben toch nog onze vlucht gemist (was toen wel zomervakantie)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:59

Ik heb van de zomer 24 uur van te voren ingecheckt via internet op een vlucht naar Barcelona Haha!
Werkete echt perfect. Op schiphol konden we zo doorlopen naar de gate (hadden alleen handbagage) dan hoef je er inprinciepe te zijn op je boarding tijd.
Heb je wel bagage dan raad ik je aan om wel van te voren in te checken maar om ook op tijd naar schiphol te gaan om je bagage in te leveren, hier staan namelijk wel rijen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 09:40

Ik zorg er voor de zekerheid wel voor dat ik er op tijd ben haha geen zin om mn vlucht te missen, bedankt voor de tips!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:46

Haagsemeid schreef:
Heeft er niets mee te maken je kunt tegenwoordig ook met charter online inchecken. Ga ajb op tijd weg.
Wij hadden ook al ingechecket en waren er ruim op tijd (2 uur) en hebben toch nog onze vlucht gemist (was toen wel zomervakantie)

wow hoe krijg je dat voor elkaar!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:30

bonney4evver schreef:
Haagsemeid schreef:

wow hoe krijg je dat voor elkaar!

Wat denk je van enorme rijen voor de bagage-afgifte?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:11

Inderdaad, ze konden het niet aan. De band is er ondertussen ook nog even mee gestopt.
We hebben toen een vlucht later kunnen nemen. Transavia gaf de fout zelf toe.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:17

Mijn ouders zijn gistermorgen vertrokken met Transavia, en konden vanaf 24 uur van tevoren inchecken.
Hun instapkaart hebben ze thuis uitgeprint met daarop een soort streepjescode, maar dan in blokjes Haha!
Ze zijn anderhalf uur voor vertrek op schiphol aangekomen en hoefden niet in de lange rij voor de bagage, maar op een aparte plek konden ze hun koffer afgeven.
Deze is gelijk met hun veilig op de bestemming aangekomen Haha!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:51

Ik kon bij Transavia niet online inchecken. We hebben toen nog met Transavia gebeld, maar het was niet mogelijk. Een aantal reisorganisaties hebben over online inchecken afspraken gemaakt met Transavia en de reisorganisatie waar wij mee gingen (ferio) had dat volgens Transavia niet gedaan. Dat was de reden die ze toen aan de telefoon gaven.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:08

Wij hadden van de zomer wel online ingecheckt bij Transavia, hoefden alleen nog onze bagage in te checken en door de douane te lopen. Het voordeel van online inchecken is imo dat je zelf je plaats in het vliegtuig kunt uitzoeken (kan ook aan de balie op de luchthaven, maar als je achteraan in de rij staat, zijn veel plekken natuurlijk al bezet).

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:31

Ik heb online ingecheckt en kon op schiphol binnen tien min. mijn bagaga inleveren. Was voor de zekerheid maar vroeg gegaan en was dus uiteindelijk veel te vroeg maar liever te vroeg dan te laat. Denk dat alles bij elkaar, tot ik bij de gate was, zo een half uurtje heeft geduurd, bagage inleveren, security check en klaar:)
Bedankt allemaal voor de adviezen!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:50

Ik doe het ook altijd, en vlieg elke maand met transavia. Nog nooit problemen gehad, maar je moet er wel zeker
een uur vantevoren zijn. Laatste keer was ik 3 kwartier van te voren, waren ze al aan het boarden en moest ik toch nog haasten. Maar ik heb ook nooit ruimbagage mee, alleen handbagage. Met ruimbagage zou ik iets meer dan een uur van te voren er zijn.

Edit: ik vlieg ook weer volgende week. YTS, waar ga jij heen? Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 10:24

Ik ben net terug:P ben een week naar Italie geweest heerlijk naar mn zin gehad!