Meivakantie turkije, waarheen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meivakantie turkije, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:15

Samen met een vriendin wil ik in de meivakantie naar Turkije.

8 dagen.

Het liefst all in. gewoon lekker 8 dagen helemaal niks doen als zwemmen, eten en boekjes lezen Haha!

Nu zijn we beide student en mag het wel wat kosten. Maar geen 750 euro oid.

Wie heeft er leuke/goede tips? Plaatsen wat absoluut niks is of wat juist een aanrader is?

Ouwe

Re: Meivakantie turkije, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:24

Ik kan Marmaris aanraden. Zuid-Egeïsche kust. Wij zaten in appartementen Verona: http://zon.sunweb.nl/turkije/zuid-egeische_kust/marmaris/appartementen_verona.htm?objectIndex=3. Het zijn appartementen, maar zeker aan te raden. Het zwembad is inmiddels verbouwd en is vrij groot. Het zijn schone appartementen met zeer vriendelijk personeel.
Daarnaast zijn de appartementen schoon en het is eten goed te doen. De appartementen liggen niet binnen het toeristengedeelte, maar ligt wel aan een redelijk drukke weg. Daar hebben wij echter geen last van gehad.
Qua prijs is het goed te doen, ook Marmaris zelf. Als je uit eten gaat zou ik wel even goed kijken waar en niet op de boulevard gaan eten. Als je toch zin hebt om wat leuks te doen kun je altijd een excursie ter plekke boeken natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Ouwe op 18-09-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:26

ik kan je link niet aanklikken. krijg ik een foutmelding?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:28

Vaag. Ik heb hem aangepast, lukt het nu wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:33

ja!

ziet er erg leuk uit!

was het bij jullie all in. Want in principe hoeft dat natuurlijk niet bij een appartement.
Ik heb overigens nog nooit all in gedaan. Is eigenlijk tegen mijn principes maar misschien toch wel een keertje errug lekker!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:46

He Yvon! Vriendje vertelde al dat iemand zei dat ik Turkije expert was! Jij dus hahaha!

All in is wel lekker; en mooi meegenomen; scheelt in prijs vaak weinig met logies ofzo!
Marmaris moet je gewoon naartoe gaan hoor!
En als je all in wil, dan heb ik wel wat goede hotels. Ja Je hebt grote resorts waar je t terrein niet eens af hoeft of gewoon kleinere hotels. (is leuker denk ik zelf)
Grand Cettia is een erg goed hotel, Pineta deLuxe ook (club is ook leuk maar daar is t niet zo luxe Knipoog ) en hotel Green Nature schijnt heel erg goed te zijn tegenwoordig.

1 ding wil ik je zeggen; luister niet naar hotel-reviews. Mensen hebben namelijk altijd wat te zeiken! Ik heb echt de raarste verhalen over hotels gelezen die gewoon niet kloppen.

Ohja als je toch niet all in wilt maar wel in een goed hotel; kijk dan eens voor Grand Azur. Daar is de mogelijkheid voor all in aanwezig, maar ook logies/ontbijt etc. En dat is toch wel de top in Marmaris!

Overigens kan je t heel goedkoop maken hoor. Wij zijn in juni voor 8 dagen geweest all in, voor 380 euro per persoon incl vlucht! Dus valt héél erg mee! (3,5 jaar geleden zelfde hotel in juli > 800 euro per persoon!)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:17

Ik ben in mei naar Pineta Club geweest, kosten me 400 euro voor 2 weken, waar de mei-vakantie dus ook in viel.
Aankomende dinsdag ga ik weer, nu voor 3 weken. Weekje later ga ik richting Green Nature, aangezien mijn ouders daar zitten.

Pineta Deluxe, vind ik minder, aangezien Club gewoon een tuin heeft en Deluxe niet...
Inderdaad niet luisteren naar de hotel-reviews.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:01

Tis wat je verstaat onder tuin. Deluxe heeft toch een terras & zwembad enzo. Knipoog Cettia heeft ook geen 'tuin'. Maar heb je dat echt nodig?
Tis dat ik graag terug wilde naar Club omdat ik daar zat toen ik Levent leerde kennen, Deluxe is wel een stuk beter... De kamers op club zijn gewoon een ramp vind ik persoonlijk. Bloos Nu trek ik me daar weinig van aan, zo voor een keertje, en je slaapt er toch alleen maar. Maar normaal gesproken kies ik nooit voor zulke hotels en ik dénk dat Vonneke ook in deluxe beter op haar plek is. Al is Club wel vééél gezelliger! Dat wel.

Maarja t is de vraag wat Yvon verwacht van dr slaapplaats. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:05

schoon en goed af te sluiten Tong uitsteken

als het er maar een beetje relaxed vind ik het prima.

liever fijn zwembad en beetje lekker eten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:03

Zwembad hebben ze overal. Haha!

Wat iig al een afrader is kwa zwembad is Kervansaray. Dan weet ej dat vast. Haha! Daar heeft mijn vriend gewerkt en daar was de bestrating om t zwembad heen echt bagger slecht, zovaak mensen voeten open enzo..

Pineta Club heeft wel een lekker zwembad met dus idd een grote tuin eromheen, waar je lekker relaxed kunt liggen. Maar zoals ik al zei de kamers vind ik echt een ramp. Matrassen zijn hard (en ja dit was de 2e x en de 2e x met rugpijn) en op de 1 of andere manier heb ik altijd een kamer helemaal bovenin met dus een schuin dak. Clown Hoevaak ik daar mijn hoofd wel niet gestoten heb....
Maar t eten vond ik opzich wel goed en ik ben een moeilijke eter.

Pineta de Luxe heb ik nooit gegeten maar neem aan dat t eten daar goed is. Hotel ziet er iig een stuk netter en schoner uit als Club. En is gewoon wat luxer, ook in faciliteiten.

Maar een echte aanrader voor niet al teveel geld vind ik toch Grand Cettia.. Dat is het hotel waar ik gewerkt heb en de kamers zijn echt super, echt heeeeel netjes en luxe, en wat een bedden... Haha! Verder is het zwembad redelijk klein maar rond deze tijd zal je daar weinig last van hebben. Eten was toen ik dr werkte echt ontzettend goed !!! Dus zal nu ook nog wel zo zijn. Haha!

Ohja wat ook een erg goed hotel is is het Cosmopolitan hotel. Ja Maar daar heb ik weinig ervaring mee verder, maar ben er wel eens binnen geweest en echt heel netjes en schoon. Grote tuin enzo. En redelijk dichtbij het oude centrum. (barstreet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:06

ok, dus hotel Grand Cettia in marmaris is een goede tip?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 07:32

Ik vind van wel! Maar er zijn ook mensen die het niets vonden. Maar dat houd je bij elk hotel.
T verschil is dat ik helemaal precies weet hoe t werkt bij Cettia. De Keuken is heel erg schoon, eten is vers, dus dat is heel belangrijk en dat zie je absoluut niet in elk hotel.
Personeel is van zichzelf heel vriendelijk! Zijn ze dit niet dan zijn ze of rond deze tijd gewoon heeeeel erg moe of ze hebben net een scheldsessie gehad. Clown
Zwembad is niet te klein in mijn ogen maar het is niet groot, en daar klaagden in het hoogseizoen wel wat mensen over. Maar in het naseizoen is het hartstikke rustig!

OH! Ik lees nu dat je in de mei vakantie wil gaan.
Dan heb je gewoon nog vriendelijk personeel en absoluut genoeg plaats bij het zwembad.
Als ik er niet gewerkt had, koos ik absoluut voor Grand Cettia boven alles... Na mijn smaak is er maar één hotel beter; Grand Azur. Maar dat zul je ook zien in de prijs én in de mede-gasten. Cettia is kwa gasten en entertainment gezelliger. Grand Azur ligt pal aan het strand en heeft meer faciliteiten. (tennisbaan enzo)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:41

Pal aan het strand, vind ik in Marmaris dus echt niks, maarja kan voor een ander dus wel zijn.
Dat komt puur, omdat er tussen het strand en het hotel nog een weg zit, waar de mede toeristen en ook de Turken lopen, ze kijken dan zo bij je naar binnen als jij bij het zwembad ligt.
Daarom vond ik het hotel (Ephesia) aan het strand in Kusadasi veel lekkerder, dat lag echt direct aan het strand

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:25

Als je zwembad meteen aan het strand ligt is dat idd vervelend. Maar bij Grand Azur is dat een vreeeeselijk grote tuin. Dat zwembad zie je niet vanaf de boulevard.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:05

Heb dit keer ook een x-aantal dagen Deluxe mee gemaakt, de kamers zijn zeker beter, maar ik miste daar gewoon de tuin en de groote, want zo groot is Deluxe niet.
Ben zo af en toe nog even wezen spieken, aangezien ik wel een bandje voor Deluxe had (overboeking wegens Ramadan ...). Laatste dag werd het pas leuk, aangezien toen het animatieteam van Club die kant op moest en we daar dus mee konden doen met alles. (zelfs nog een animator van Excelsior die daar liep, liep in mei in club)

Maar als ik Deluxe moet vergelijken met Green Nature, zou ik eerlijk gezegt naar Green Nature gaan, dan wel Spa&Resort boeken. Dat is groot en de kamers zijn het zelfde als op Deluxe ongeveer. Vond het wel mooi, paar nadeeltjes waren dat het zwembad water daar ijs en ijs koud was (als ik dan een review lees dat het water in Club koud was ...) en ze daar spul in gooien wat dus echt vies is. Personeel vond ik ook minder, maar dat was een moment opnamen, ik heb het in Club gewoon goed getroffen, omdat ik (bijna) iedereen kende en zij mij ook!

Mijn ouders zaten Green Nature, 12 dagen voor iets van 600 euro per persoon. Geboekt via Tourmax.nl (hoor je slechte verhalen over, maar ze hadden geen problemen) en een geweldige aardige mannelijke hoster Hakan! Die mij zelfs warm ontving toen wij hun op stonden te wachten op de dag dat ze aankwamen!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:06

Nathalie schreef:
Als je zwembad meteen aan het strand ligt is dat idd vervelend. Maar bij Grand Azur is dat een vreeeeselijk grote tuin. Dat zwembad zie je niet vanaf de boulevard.

Nee die zie je niet, maar daar betaal je dan ook aardig voor denk ik?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:32

Valt best mee. Het is een vrij prijzig hotel. Maar het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Knipoog Voor een dubbeltje op de 1e rang willen dat kan niet altijd.