stedentrip met kerst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stedentrip met kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:40

omdat mijn vriendje zo lief is, wil ik hem met kerst trakteren op 3-4 daagjes weg naar een leuke (romantische) stad.

maar.. waar ga je dan (buiten Nederland, in Europa) heen?

parijs, londen, belgië vallen in ieder geval af..

welke ervaringen heb jij met andere steden rond die tijd en welke stad is een echte aanrader? (en eventueel welk hotel en wat leuk is om te doen?)

alvast bedankt! Haha!

Suor

Re: stedentrip met kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:48

Duitse steden zijn erg leuk rond kerst ivm kerstmarkten! Vorig jaar ben ik in Essen geweest (echt een aanrader!) en ook Dusseldorf en Oberhausen zijn erg leuk. Als je met de auto gaat kan je misschien twee steden combineren (dat hebben mijn ouders een keer gedaan)? En anders ben je er ook zo met de trein.

Dit jaar ga ik rond kerst waarschijnlijk naar Berlijn.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:51

Ik ga ook naar Berlijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:54

ik heb gister al zitten rondspeuren en leuek aanbieding naar Edinburgh gevonden en we wilden allebei nog graag naar Schotland, dus ik denk dat ik dat ga doen.

Praag, Boedapest of Moskou leek me ook wel leuk Lachen

Duitsland hou ik ook in mijn achterhoofd Ja
Ik moet nog even tot oktober wachten tot huis is verkocht. Hopen dat er dan nog genoeg leuke aanbiedingen zijn Ja

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:16

Wenen, Wenen, Wenen!!!
*sorry, daar ben ik weer met mijn Wenen promotie praatje* Schijnheilig

Maar is gewoon echt een mooie stad. Véél te zien, veel te doen, alleen maar mooie gebouwen, een stad die goed beloopbaar is maar óók met de metro heerlijk af te reizen is.

Wat er dan te zien is? Wat dacht je van Schloss Schonbrunn, bekend van Sisi! Binnen Schloss Schonbrunn ligt de oudste dierentuin van Europa, je hebt er een dag voor nodig wil je op je gemakje alles gezien hebben van de beestebende! Haha! Geen must see verder, want dierentuinen zat op de wereld Knipoog Maar wel een leuk feitje over Schloss Schonbrunn Haha! Een paleis waarbij je mond open valt, een tuin die nog indrukwekkender is en in de winter kun je lekker 'schaatsen met je schoenen' op de vijver die er ligt (best een leuk idee, als je Schloss Schonbrunn alleen van de zomer kent Knipoog ). De binnenstad van Wenen is ook absoluut de moeite waard: loop over de Kartnerstrasse (leuke shopstraat!) die begint bij de Staatsoper (mooi!), langs hotel Sacher (bekend van de sachertorte Vingers aflikken ) richting de Stephansdom, verder naar de Hofburg waar onder andere de spaanse rijschool ligt. Vervolgens kun je nog verder lopen naar Mariatheresienplatz, weer zo'n leuk pleintje. Dáárachter ligt dan weer het museumquartier (vond ik geen zak aan), maar mijn oom en tante vonden het wel weer leuk *LOL* Dan heb ik je nog niet eens langs de Ring zelf gestuurd (die om de binnenstad heen loopt, zeg maar de grote weg) waar ook mooie gebouwen en dure hotels omheen liggen!

Buiten het centrum, maar ook toerist-verantwoord Vork is het Hundertwasserhaus, iets wat je aan Wenen linkt! Verder nog de (toeristische) Prater, waar eigenlijk geen hol aan is omdat het een vies, verlaten in slechte staat kermis is Nagelbijten / Gniffelen Maar als je er 5 maanden woont, zeker de moeite waard om even een rondje in de Prater mee te draaien Knipoog Het blijft een oud reuzerad die bestaat uit een bouwvakkerskeet waar je dus in moet gaan staan Vork

Ohh, en mijn favoriet, de Naschmarkt, de bekendste markt van Wenen. Supergezellig om rond te neuzen, te snuffelen en te proeven. Alleen op zaterdagochtend geopend. Verder is er nog het Stadtpark, de Karlskirche, Belvedere (een tweede Schonbrunn, maar kan er natuurlijk niet aan tippen. Mooi op zijn eigen manier Ja ) ennn... de Mariahilfestrasse. Dé winkelstraat van Wenen Cool Haha! Pling

En verder lekker aan de warme chocomel in óf de starbucks (er liggen er minstens 5 in Wenen Cool Pling Vingers aflikken ) en anders chocomel en een warme apfelstrudel in een typisch Weense tentje! Laat je gewoon verrassen en ontdek het op je eigen manier want het is gewoon een veelzijdige stad!

Ach, je zult je er vast niet vervelen.

Oh.. en voor de lekkerste cocktails & een gaaf avondje uit ga je naar de Bermudadreieck waar de Roter Engel ligt Cool Pling Party!!

Moskou klinkt wel gaaf voor een stedentrip Cool , maar of er 'kerstsfeer' is geen idee. Voor Moskou zou ik buiten de kerstperiode om gaan. Praag zal zeker kerstsfeer hebben, maar dan zou ik eerder naar Edingbourgh gaan Ja

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:18

London is eigenlijk wel de plek om Kerst/ Oude en nieuw te vieren. De Britten zijn dol op dat feest en alles is dan versierd en in vol ornaat.
Maar Edinburgh is ook zeer de moeite waard, zeker die tijd van het jaar! Maar ook andere grote Britse steden kan ik je warm aanbevelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:23

Londen is super idd met kerst, maar daar ben ik al vaker met kerst geweest, dus nu eens wat anders Haha!

ja-nee Wenen klinkt errrg goed!
hmmm. je hebt me wel overtuigd die op nr 2 te zetten Haha!
dank je!