Wat te doen/zien in Londen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Wat te doen/zien in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 11:24

In oktober gaan wij met een aantal mensen van de manege een weekendje naar Londen. We zijn nu een lijst aan het maken met wat we willen zien en doen. Hebben jullie nog leuke originele ideeen?

vikki

Re: Wat te doen/zien in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:55

Ik ben net terug uit London en er waren helaas maar heel weinig dingen die ik leuk vond... Voordeel is wel dat ik al die dingen dus wel makkelijk kan melden... Haha! . De grote markt e.d. bij / in Camden Town (northern line) en Covent Garden (uhm...die donkerblauw metrolijn...de picadilly line?) vind ik beiden de moeite van een bezoekje waard evenals Harrods (metrostation Knightsbridge). Het enige andere waar wij van hebben genoten is van onze lunches in de pubs, vooral in The Coal Hole (metrostation embankment, het station uit naar rechts en dan is het na een aantal minuten lopen aan je rechterhand) hebben we heerlijke meatpies en fish&chips gegeten. Voor de rest vrees ik dat ze London aan mij voorbij mogen laten gaan... Nagelbijten / Gniffelen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:05

De Big Ben natuurlijk Knipoog

Is al een tijd terug dat ik ben geweest, dus de benaming weet ik niet allemaal. Maar hebben ze niet nog dat millenium rad staan (London Eye ofzo)? En The towerbridge is ook mooi. The Tower zelf ook (kasteel, waar geloof ik ook de juwelen/kroon van de koningin liggen). Picadilly circus heb ik ooit in een hotel gezeten, de drukte is heel erg niet Nederlands daar herinner ik me nog.

En uiteraard Harrods, niet om te shoppen maar daar moet je wel geweest zijn (en even naar het toilet Knipoog )

En vergeet niet een bustour in een dubbeldekker. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:13

Ik zou de London Eye echt niet ingaan. Toen ik er was stond er iig een rij van hier naar Tokyo en entree was 15 pond ofzo? Om zo door te lopen 25 pond. En dat om even in 'n ei te zitten. ROFL

En idd, bij Harrods even naar de wc gaan ja hahaha.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:23

[quote="En idd, bij Harrods even naar de wc gaan ja hahaha.[/quote]

Ik zal het voorstellen op de volgende vergadering Haha!
De meeste mensen zijn al eens in Londen geweest en die standaard dingen zijn wel leuk om een keer te zien, maar ik denk dat we daar zo weer klaar mee zijn.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:25

Ik vond Tate Modern een heel mooi museum!
Wat ook heel leuk was : London dungeon. Een soort van trip doorheen het duistere verleden van London. Ik vond het echt n aanrader, al jagen ze je daar wel de stuipen op het lijf Duivel
Verder gaan we af en toe wel ns n dagje shoppen in London...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:30

Als ik in Londen ben, dan moet ik gewoon altijd even naar Camden. Heerlijk deel van Londen. Er gaan geruchten dat Camden Market gesloopt gaat worden en dat de grond opgekocht wordt door projectontwikkelaars, maar tot nu toe nog niet gebeurd dus geniet er nog ff van. Vorig jaar was er wel een flinke brand die ook de stamkroeg van Amy Winehouse in de as heeft gelegd Clown maar de markt heeft weinig te lijden gehad. Ja, Camden is toch wel mijn favoriete stukje Londen. Ja

En ik vind het altijd lekker om door Hyde Park te lopen. Squirrels bekijken. Haha!

Dingen als de Tower Bridge heb ik lang geleden al eens met mijn moeder bekeken, daar ga ik echt niet meer naartoe. De London Eye trekt mij ook helemaal niet.

Winkelen kun je trouwens heel leuk op Oxford Street en in de omgeving van Soho. Ik heb zelf vrienden wonen in Enfield, dat is het noordelijkste randje van Londen maar toch maar een half uurtje van King's Cross en je zit daar voor Londense begrippen hartstikke buiten de stad, heuvels, groen, iedereen heeft er paarden... Ook een mooie omgeving om te wandelen Ja. Op King's Cross vind je trouwens Platform 9 3/4 van Harry Potter. Knipoog

Andere kant op, naar het zuiden, zit je zo in Brighton aan zee. Ook ontzettend mooi! Vanaf Gatwick een half uurtje met de trein, vanaf Victoria 50 minuten. Ook de moeite waard. Ja

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 09:31

Bedankt voor de tips!

London Dungeon staat al op het programma!
Camden lijkt me inderdaad ook heel erg leuk om rond te kijken. En Kings Cross.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:48

Wij gaan met school in Oktober 3 dagen naar Londen! ( Go jij! Go jij! )
Voornamelijk dingen bezoeken, dinsdag krijgen we er meer informatie over wat we allemaal gaan bezoeken, dus zal het hier wel neerzetten! Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:41

Ben benieuwd Casperrr