Yes, New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Yes, New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 23:44

Omdat ik in juni geslaagd ben neemt m'n moeder me mee naar New York. (Vorig jaar ben ik na m'n examens voor m'n slagen naar Londen geweest met mams, maar toen bleek ik gezakt te zijn. Huilen van het lachen)

Dus nu vroeg ik mij af wat we écht écht écht moeten zien daarzo. Omdat de dollarkoers nu zo laag ligt gaan we natuurlijk voornamelijk shoppen, maar m'n moeder wil ook wel wat dingen zien (ouders he?). Statue of Liberty en Broadway staan natuurlijk sowieso op de planning, maar verder?

We gaan als het goed is vijf volle dagen, zonder reizen erbij geteld.

Hoe lang is het vliegen? Ik heb het niet zo op vliegen.

Doei!

Jinte

Re: Yes, New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:17

Naar New York is ongeveer 8 uurtjes vliegen.
Wat ik zelf erg leuk vind in New York is Central Park.
Ook Empire State Building is erg leuk, maar druk. Wij zijn in 2005 ESB op geweest en afgelopen op Rockefeller Centre. Persoonlijk vond ik 't op Rockefeller Centre mooier. Het was ruimer en rustiger, dus je kon meer op je gemak rondkijken en foto's maken.

Brooklyn Bridge vind ik ook een aanrader! Zelf niet helemaal overheen gelopen, maar ongeveer tot de helft. Ground Zero is momenteel niet zo bijzonder (stond eerst WTC) want daar zijn ze nu weer aan het bouwen.
Dit zijn toch wel de dingen wat ik zelf leuk vond in New York en 't was 't ook echt waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:20

Heen vloog ik er 8 uur op, en terug 6 uur (vanaf amsterdam uiteraard) Het is overigens erg aan te raden om onder aan new york, met een boot te gaan varen. (god, het komt er even niet helemaal lekker uit) Dan kun je ook die brug zien en kom je dicht in de buurt van het vrijheidsbeeld. Erg leuk om te winkellen zijn in de buurt van China Town daar (ben even vergeten hoe het daar heet)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:22

Empire State Building is heel mooi als je er tijdens zonsondergang bent.
Central Park is echt een aanrader en wat ik altijd probeer te doen is naar een sportwedstrijd te gaan. Afhankelijk van het seizoen honkbal of basketbal dat is altijd weer een geweldig belevenis.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:30

We gaan halverwege oktober. Lachen En waar kunnen we verder nog een beetje lekker shoppen?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:12

Zoals Nini_roosje zegt is in de buurt van China Town een grote "winkelwijk". Ook ik weet de naam er niet van, ik zal het straks even navragen bij mijn ouders.
Ook zit er een hele grote Macy's waar je al heerlijk kunt shoppen. Ik zou er zo een hele dag rond kunnen hangen!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 00:23

shop, shop in New York?..... (is er geen plekje vrij in je koffer? Haha! ).

5th avenue.... Abercrombie & Fitch superstore...... zeker heen gaan, de lekkere mannen lopen daar de hele dag rond te paraderen, als je de kleren niks vind heb je in ieder geval wat leuks gezien! Soho district, kun je ook goed shoppen.

Ook leuk: M&M world, zoveel mmies heb je nog nooit bij elkaar gezien! En dan zeker de 'must see' bezienswaardigheden. Liberty Island, Ground 0 etc etc.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 01:14

Wat ik erg mooi vond in New York was
Ground Zero: Erg indrukwekkend.
Statue of Liberty: Natuurlijk! Is echt een Must See!!
Over Wallstreet wandelen is ook erg leuk.. De grote stier ook kijkje waard..
Times Square: Ook zeer indrukwekkend.. Met de lichten, billboards e.d. Misschien een musical die je nog wil zien?? Ook vooral doen!! (moet je wel goed Engels kunnen verstaan natuurlijk Knipoog )
Ellis Island: Vond ik ook erg mooi!! (Kan je met een soort veerpond naar toe geloof iets van 10 of 12 dollar dat het was)
En vooral naar Macy's gaan!! Ik weet niet waar je landt??
Ik ben bij het winkelcentrum vlakbij JFK Airport geweest, met een gigantische Macy's! Verder nog onwijs leuke winkels!! (O.a Victoria's Secret, Gucci enz, maar ook onwijs goedkope winkels met leuke mode! )

Wil je nog bekende gebouwen e.d zien??

Brooklyn Bridge: Is ook super!! Vooral 's avonds als je er onder staat..
St. Patricks Cathedral: Is ook erg mooi gebouw om te zien..
Waldorf Astoria: Duurste hotel ter wereld. Van buiten niet zo mooi, maar van binnen... Pffew..
Trumph Tower: Wel grappig om "gewoon" te zien.. Zo duur hahaha..
Empire State Building: Of course!!
New York Yankee Stadium: Ontzettend groot! Vond ik leuk om te zien..

Pff kan wel eeuwen doorgaan hahaha. New York is gewoon zo ontzettend mooi!!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:22

En als je bij Ground Zero bent.. een rondleiding is echt zeker de moeite waard.
Onze gids was zelf haar man verloren, hij was brandweerman en was op 11 september daar aan het werk. Dus als je er dan toch bent.. is het heel ' mooi' om verhalen te horen , en te horen hoe sommige gebouwen weer zijn herbouwd, waar je dan zelf ook loop.
Afbeelding

Afbeelding
Ground Zero.

Afbeelding

en oh ja, de circle line boot tour is ook zeker aan te raden Lachen

Afbeelding

Zo. Heb je een beetje een idee Lachen

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:24

Soho district is zeker een aarader! De kleding is daar niet duur, en toch veel is "merk"!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:26

Tsja, gewoon de touristische dingen zijn leuk! Empire state building, ground zero, central park, statue of liberty, times square! En verder, gewoon lekker rondlopen, sfeer proeven, winkelen Haha! In new york is altijd wel wat te beleven! (ben er zelf een aantal jaar geleden geweest)

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:31

Wij gaan over anderhalve week ook naar NY. Wij hebben een Big Apple Greeter geregeld. Dat is een gids die woont en werkt in New York en die je een dag mee op stap neemt om alle hotspots te verkennen en plekken waar je normaal als tourist niet snel komt. Hier is meer info te vinden; http://bigapplegreeter.org/ Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:43

Bedankt, jullie allemaal! Hier heb ik echt wat aan. Haha! We gaan echt voornamelijk om te shoppen, dus nog meer shopplekken? Hyper!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:56

Ik meen dat er in New York ook een soort van Hoog Catharijne is maar dan 10 keer zo groot. Ik ga eens even navragen hier thuis hoe dat ook alweer heet.

edit: sorry dat was in West Virginia wat ik bedoelde Bloos

Ik ben in 1998 in New York geweest. En broadway is zeker de moeite waard, in die tijd ben ik nog in de Twin Towers geweest maar goed ik denk dat de Ground Zero ook zeker de moeite is om heen te gaan, Epire State Building is heel gaaf om naar de 100-zoveelste etage te gaan en dan naar beneden kijkend en alleen maar "The Yellow Cabs" te zien *LOL* . Statue of Lady Liberty.

Long Island is ook de moeite waard. Een soort van museum over de immigranten en dat soort dingen. Heel interessant.
Laatst bijgewerkt door Margon op 14-09-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:10

En als je echt van het shoppen bent dan kun je met de bus een dagje naar de outlet gaan. Erg de moeite waard.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:22

Katja schreef:
En als je echt van het shoppen bent dan kun je met de bus een dagje naar de outlet gaan. Erg de moeite waard.

'De outlet'? Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:30

Een outlet is misschien beter geformuleerd. Woodbury Common zit niet heel ver buiten New York en je kunt er met de bus heen. Dan krijg je ook nog een heleboel extra kortingsbonnen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:21

De Strawberry Fiels in het Central Park. Vond ik prachtig . En natuurlijk The Lady, het gezicht van New York. Is echt indrukwekkend!!
De botanische tuin was ook heel erg mooi maar dat zal in october wel niet zo bijster interessant meer zijn.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:41

Century 21, vlakbij Ground zero, daar heb je allemaal merkkleding voor heel weinig en 3 verdiepingen... Haha!

Verder Rockefeller Center, heb je een heel mooi uitzicht over New York. Je kan ook met de ferry richting Staten Island gaan ( is gratis) dan zie je de skyline van New York, heel gaaf, vooral 's nachts.

Central Park is mooi en ik het ook een tour gehad door het Yankee Stadium, ook ontzettend leuke ervaring. Een musical op Broadway is ook gaaf, ik ben naar Chicago geweest toen en verder China Town, Little London enzo. Het is gewoon super gaaf in New York.

Ik vloog trouwens maar 6 uur geloof ik.