Vrijwilligerswerk Corfu, Griekenland, Wie wil mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Vrijwilligerswerk Corfu, Griekenland, Wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 23:14

Hoi allemaal,

Vanmiddag was ik op de Ezelsociëteit in Zeist. Ontzettend leuk ontvangen en kreeg een nieuwsbrief mee.
Daarin stond een oproepje van de ezelopvang van Corfu: www.corfu-donkeys.com die altijd een extra hulp kunnen gebruiken in de opvang.

Nu kan ik tot 22 september mijn school opschorten en wil er eigenlijk heel graag een weekje helpen Haha!

Zijn hier op Bokt nog mensen die mee willen daarheen? Vind het alleen wel behoorlijk spannend...
Alle kosten zijn voor jezelf uiteraard en er is nog niets echt vast geregeld, dat mag je gezellig samen met mij doen.

Mogelijkheid om vlakbij een heel huisje te huren voor 70 euro en scooter/auto voor vervoer.

Vragen, roep maar Haha!

DaanCats

Re: Vrijwilligerswerk Corfu, Griekenland, Wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:13

Het lijkt me best wel leuk maar tsja het is vrijwilligerswerk dat vind ik begrijpelijk..
Maar ook de ticket zijn voor eigen kosten?

Plus ook nog eens het huisje?
(is de prijs trouwens voor een dag/week?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:29

Hey leuk ook mijn idee haha, veel plezier en succes ermee
Als dat adres niets wordt heb ik er nog wel een voor je.
Ik ga ook naar Griekenland, best spannend alleen. Vanaf aankomende maandag tot vrijdag en ik ga naar deze stal om te wat te helpen:
http://www.tassokrishorses.com/

Gisteren mijn ticket geboekt, dus Griekenland here i come! Lachen
Als nog iemand zin heeft om ook daar heen te gaan.. altijd leuk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:37

Danielle005 schreef:
Het lijkt me best wel leuk maar tsja het is vrijwilligerswerk dat vind ik begrijpelijk..
Maar ook de ticket zijn voor eigen kosten?

Plus ook nog eens het huisje?
(is de prijs trouwens voor een dag/week?

Alles is uiteraard voor je eigen rekening. Als ze al geld hadden voor een ticket, dan gaat dat naar de ezels om ze uit Griekenland naar Nederland en de UK te sturen.
Huisje is voor een week, als je dan met meerdere bent dan heb je natuurlijk het voordeel van het splitten van de rekening.
Ik ben nog aan het uitzoeken of treinen goedkoper is. Duurt wel langer, maar als dat de helft van de prijs scheelt doe ik dat liever.

Wat leuk MeMar! Mag ik vragen, hoeveel ben jij kwijt aan een ticket?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:40

Ik heb een mailtje terug gekregen van de eigenaar, Judy Quinn:

Citaat:
Dear Rianne,
I would be delighted if you and a possible colleague could come soon. There is always so much to do. I also think it would be good experience for you as we have many 'unusual' problems with donkeys here, you will see a lot that you may not see in a life time working in Holland. The vets here have no experience with equines and I also have to telephone a vet in Belgium when I have problems I don't know what to do about.
I can get you cheap accommodation in Liapades where many students and volunteers have stayed. It has kitchen, bathroom and 2 bedrooms and a lounge. The price is 50 euros a week for one person and 65 euros for two persons a week. You will not get cheaper. However it is 20 mins scooter ride away from the shelter so you will need to hire a scooter or car. A scooter is about 8-9 euros a day.
You can travel by train and ferry but this takes 2 days so 4 days will be travelling. I know the flights are expensive from Holland. Vera suggests you travel from Dusseldorf airport. There is only one airport on Corfu so you cant fly to the wrong place. I can collect you from airport, take you to accommodation and scooter/car hire place. We have 2 Animal Care students here at the moment, they are Dutch too, so it will be company for you and you can help in their training too if you wished. They are very nice, dedicated girls.
I do hope you can come, if there is anything else I can help you with please let me know,
Judy

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:43

Wat een leuk idee! Zoek nog wat te doen in de herstvakantie, dus dan zou dit misschien wel wat wezen Haha! Lees nog even mee met dit topic om te zien wat de ervaringen, etc. zijn.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:43

@rianneh, ik heb nu vrij laat geboekt, en ik ben 340 kwijt, maarja hoef verder niets te betalen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:10

Dat is fijn, scheelt een hoop kosten Lachen

Ik kom nu wel op een behoorlijk hoog bedrag uit. Wat ik niet erg vind om uit te geven, maar nu helaas nog niet heb Boos! Misschien dus dat het hele project naar de zomer wordt verplaatst, maar ga dan ook minstens 3 weken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:53

RianneH schreef:
Dat is fijn, scheelt een hoop kosten Lachen

Ik kom nu wel op een behoorlijk hoog bedrag uit. Wat ik niet erg vind om uit te geven, maar nu helaas nog niet heb Boos! Misschien dus dat het hele project naar de zomer wordt verplaatst, maar ga dan ook minstens 3 weken Knipoog

Als je in oktober kan, dan kan je al voor 79 euro vliegen met air berlin vanaf dusseldorf (moet je wel snel boeken, nog maar 9 plaatsen Haha! )

Hou er trouwens rekening mee dat de charters stoppen in oktober, kijk daar goed mee uit als je verkeerd gokt kan je zo een paar duizend euro kwijt zjin voor een lijnvlucht Nagelbijten / Gniffelen