Vakantie Gambia? Wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Vakantie Gambia? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:40

Mijn vriend en ik willen in december op vakantie naar een weerszekere bestemming, maar niet mega duur. Nu leek Gambia ons wel wat. Wie is daar geweest en kan ons tips geven? Het is natuurlijk wat anders dan zomaar Spanje ofzo, dus ben benieuwd naar de meningen. Waar moeten we opletten? Kun je wel wat excursies doen? Waar ben je geweest?

Hoop op veel reacties!

Vanny_

Re: Vakantie Gambia? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:10

Ik ben er van 8 tot 15 augustus geweest, heb een super tijd gehad! Het was de eerste keer in Gambia, vond het eerst best spannend omdat je allemaal dingen leest en hoort enzo maar je moet het echt zelf gezien hebben. Wij zaten in Bakau.

Er is veel keuze aan excursies. Wij hadden via een Nederlands stel een Gambiaanse gids die zij weer via via hebben gevonden (bijv. op internet). In Gambia hebben ze ook 'Official Tourist Guides (OTG)' maar dan ben je wel duurder uit, en die hebben vaak veel meer toeristen die ze rondleiden dus meestal hebben ze minder enthousiasme en interesse.
Naast echte toeristische dingen (zoals een apenpark zijn we heen geweest en een krokodillenmeer) is het ook echt een aanrader om in het binnenland langs de dorpjes te rijden om een indruk te krijgen hoe die mensen daar leven enzo, vond dat heel indrukwekkend. Wij hadden toen lolly's uitgedeeld (we reden met een gids in een open jeep langs dorpjes) aan kinderen. Meestal komen toeristen daar niet, dus die mensen zijn al blij als ze je zien en al helemaal als je snoep meeneemt Lachen.
We hadden een hele goede gids, evt. mag je pb'en voor contactgegevens. Maar als je bijv. een alleen een park bezoekt hoef je niet per se een gids te hebben, al bieden ze dat ter plekke wel vaak aan (om geld te verdienen natuurlijk).

Verder zijn de mensen daar heel vriendelijk, soms wat opdringerig. Hustlers & bumpsters heb je niet veel last van als je gewoon blijft lachen en een praatje maakt, maar geef wel duidelijk grenzen aan als je wil dat ze je met rust laten. Reageer je terughoudend & onvriendelijk heb je kans dat je juist meer last van ze krijgt. Eten zou ik ook alleen in druk bezochte restaurants doen en geen rauwe salades en ijsblokjes nemen.

Alleen heb je er niet echt 'mooie' plekken zeg maar, het is er ook redelijk vlak zoals hier hebben ze geen bergen.. je hebt er ook geen grote wilde dieren (wel kleine diersoorten & vogels). Maar ik zou het persoonlijk niet gemist willen hebben.

*edit: Als ze vragen hoeveelste keer het is dat je in Gambia bent, zeggen dat je er al jaren komt Knipoog. En niet zeggen in welk hotel je zit of je (achter)naam.