Zakynthos, Griekenland 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriesja

Zakynthos, Griekenland 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 00:50

Hallo allemaal,

Dit jaar zijn mijn vriend en ik 8 dagen naar Zakynthos geweest.
Het was de eerste keer dat wij samen gingen vliegen, zonder ouders of wat.
Dus ik moet toegeven dat ik wel een beetje gespannen was...

Maandag
Om het kort te houden; heb wel 5 keer over moeten geven voordat we in Griekenland geland waren...
Heenvlucht was een dráma dus voor mij.
Maaar eenmaal geland was alles weg en was ik helemaal okeej Lachen
We landden om een uur of kwart voor 9.
Met de bus naar het appartement. Daar moesten we wachten tot iedereen ingecheckt was.
Daarna lekker naar het strand gegaan (20 m van het appartement) en lekker liggen dobberen en zonnen en de kust een beetje verkend. Tegen een uur of 8 lekker gaan eten en over het strand gewandeld. Bij het appartement nog even wezen kaarten en lekker op tijd naar bed gegaan, we waren doodop!!

1: appartementencomplex vanaf het strand genomen
Afbeelding

2: zwembad van binnen genomen
Afbeelding

Dinsdag
Om 10 uur zou de Hostess een welkoms-gesprek houden over de excursies en auto huren e.d.
Dus wij ons op gegeven voor wat excursies en een auto huren. We hadden al wat mensen van onze leeftijd leren kennen en besloten om met 6 man een auto te huren voor vrijdag, scheelt weer kosten.
Daarna de andere kant van de kust gewandeld en bekeken. Wat een irritante proppers lopen daar zeg.
Nou daarna spullen opgehaald en naar het strand gegaan. Weer lekker liggen dobberen/zwemmen/zonnen... Wat een rust zeg Haha!
Daarna nog aan het zwembad gelegen. Rond uurtje of 8 weer gaan eten en daarna weer een strand wandeling gemaakt.

3: lekker dobberen Knipoog
Afbeelding
Woensdag
Vandaag vroeg op want we gaan een cruise maken naar het noorden van het eiland. Langs de blauwe grotten en het "shipwreck" waar het eiland zo bekend om is. Ook mochten we midden op zee bij de blauwe grotten zwemmen. Jemig wat is het water daar helder en blauw zeg!! 15 meter diep en je kan nog de bodem zien!! Nou we gingen ook langs het shipwreck waar we ook zouden gaan zwemmen maar de zee was te wild dus dat was te gevaarlijk. Dus toen weer terug naar huis.. Daar hebben we nog heerlijk aan het zwembad gezeten/gezwommen. Rond uurtje of 8 weer uit eten gegaan (heel vervelend hoor Tong uitsteken ) Daarna naar de hoofdstraat op zoek naar leuke souvenirs enzo. En weer ergens wat gedronken enzo. Ook met de anderen.

4: Scheepswrak vanaf zee
Afbeelding

5: Hoezo, paradijsje??
Afbeelding

Donderdag
Vandaag ook weer redelijk vroeg op om een cruise te maken naar het zuiden van het eiland. Langs andere blauwe grotten, schildpadden gebied. Nou weer op wat plaatsen gezwommen maar helaas geen schiildpadden gezien! Ook mocht je van die boot af springen (reling 6 meter boven het water) Dus stoere ik er vanaf gesprongen als enige meisje Haha! We hebben op de terugweg wel een groepje van 4 dolfijnen gezien. Helaas heel klein op de foto, maar we hebben ze gezien Haha! Tussendoor nog in een stadje aangelegd om te lunchen, was een erg leuk stadje.. Nou na terugkomst weer lekker gezwommen en 's avonds uit eten. Was erg gezellie en lekker. Daarna met een ander stelletje naar de hoofdstraat, even geshopt. Daarna wat wezen drinken weer en naar bedje toe.

6: Net voor mijn stoere sprong vanaf de boot
Afbeelding

7: mijn sprong Haha!
Afbeelding

8: heerlijke gyrosplate
Afbeelding

Vrijdag
Vandaag eerst om 8 uur naar het haventje want tsja, op het schildpaddeneiland moet je toch wel een zeeschildpad hebben gezien. Ons was verteld dat daar elke ochtend als de vissers aanleggen in het haventje 1 schildpad daarheen komt om de visjes en kwalletjes die overboord gaan op te eten. En ja hoor, daar aangekomen, na even zoeken zagen wij hem. Wat een beest zeg!! SUPER gaaf en groot!!! Na heel wat foto's te hebben geschoten zijn we weer terug gelopen naar het appartement omdat de man van Budget de auto zou komen brengen. We hadden een autootje gehuurd voor 6 man (minibusje) maar die was kapot dus kregen we voor dezelfde prijs 2 auto's. Een skoda Octavia en een Skoda Fabia. We zijn eerst naar Zakynthos-stad gereden, daar 2 uur gelopen. Daarna naar Banana-beach gereden. Het mooiste strand van Zakynthos!! Wit strand, felblauw water en golverig dus ideaal voor watersporten. Daar 1,5 uur gezwommen/gezond. Daarna naar Gerekas gereden, het strand waar schilpadnesten liggen en wat beschermd is en waar je dus maximaal 3 uur mag liggen. maar we zijn er alleen wezen kijken, foto's gemaakt en weer gegaan. Daar even gelunched... heerlijk een Gyros sandwich Haha!
Daarna terug richting Zakynthos-stad. Daar gingen de 2 meiden terug naar Laganas (plaats waar ons appartement was) en dat andere stelletje ging met ons mee richting het shipwreck (andere kant van het eiland).
Wat een tocht zeg... Door bergen en hellingen, niet te geloven. En uitzichten die we hadden!! Nou na verkeerd gereden te zijn en dergelijke hebben we het gevonden. Wat een uitzicht daar. Daar kan je dus vanaf een soort balkonnetje een foto maken van het scheepswrak wat daar op een ministrandje tussen de bergen in ligt.. Dat moet je gezien hebben als je naar dat eiland bent geweest!! Nou om kwart over 6 waren we daar, maar om 8 uur zouden we BBQ hebben bij het appartement, was dus krapjes. Nou wij op weg naar Laganas. Geen 20 minuten later zien we ineens een rookwolken e.d. maar zagen nog niet waar het vandaan kwam. Dus Joyce zegt heel droog; woooow sensatie, sneeeeel bocht ooooooom.... Ja hoor bosbrand voor ons!!! Wij domme NL'ers stappen uit om foto's te maken. Brandweer mannen fluiten dat we naar binnen moeten. Nou staan w88 maar werd alleen maar erger, maar op gegeven moment kwam er van de andere kant een auto langs dus wij; "okeej we gaan erlangs, straks kunnen we niet meer terug, dan zijn we echt de sjaak" Dus we mochten er langs en reden heeul snel door... Jemig zeg we hebben echt doodsangsten uit gestaan!!!Gelijk thuis gebeld, van mocht het op de NL'se tv komen dan zijn wij veilig!!!!
Nou nu de terugweg vinden... Zo lekker aangegeven daar in Griekenland. Reden we nog bijna een hond dood die ineens overstak toen we 60 reden... Zeer fijn Knipoog
Nou rond kwart over 8 kwamen we éindelijk aan bij de BBQ... Lekker gegeten en met z'n 4tjes even relaxt nagepraat en elkaar beetje gesteund. Nou na het eten nog even gewandeld en weer vroeg naar bed.

9: Lief turtle'tje Knipoog
Afbeelding

10: Banana beach
Afbeelding

11: Shipwreck van bovenaf ongeveer 700 meter (geschat)
Afbeelding

12: Bosbrandje... Vork
Afbeelding

13: Toen we van de brand weg reden:
Afbeelding

Zaterdag
Vandaag ernstig vroeg op want we gingen vandaag naar Olympia waar de olympische spelen ooit zijn begonnen. Moesten om half 7 klaar staan voor de bus.... Werden we naar Zakynthos stad gebracht. Daar met de Ferry naar het vaste land (1 uur,15 min varen) daar weer met de bus 50 min rijden en dan waren we in Olympia. Nou eerst het argeologisch gebied bezocht (met een duiste gids, leuk als 90% geen Duits kan Boos! ) Was wel interesant maar als je geen duits kon niet!!!!
Daarna naar het museum waar alle beelden e.d. staan die daar gevonden zijn en enigzins nog in tact zijn.
Daarna wat gelunched in het museumrestaurant, wat heerlijk was... Was niet de bedoeling want we zouden later ergens lunchen maar het was 40 graden en half 3 bijna dus ging bijna van mn graatje Knipoog Nou toch mee gegaan naar dat andere restaurant want verders was er toch niets... Zaten daar met 8 NL'ers die we daar leerden kennen en was wel gezellie. Iedereen had alleen wat te drinken, ik cappucino wat slootwater was!!! gadverdamme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar goed na 2 uur wachten weer naar de bus en terug naar de Ferry!! En weer die hele tocht terug!! Waren echt gesloopt. Om 19:30 waren we terug in het appartement. Daar eerst gedouched en daarna gelijk uit eten!!!! De 4 waarmee we de auto hadden gehuurd gingen stappen die avond en ik wilde wel erg graag mee, toch ff zien hoe dat daar is!! Mn vriend bleef op het terras van het appartement nog wat kletsen en wilde vroeg naar bed! Dus ik en die 4 en nog wat grieken op stap om half 1... Jemig wat een ervaring zeg tussen alle Engelsen die geen enkele eigen waarde hebben.....We hadden gewoon het gevoel dat iedereen ons aankeek omdat we "zoveel kleding" vergeleken bij hen aanhadden. Ik had een shirt met Spijkerrokje aan, nou ik voelde me gewoon overdressed Knipoog Walgelijke Griekse mannen!!!! Maar we hebben onszelf goed verdedigd whahahaha. Ook nog vechtpartij gezien, ging er té hard aan toe!!!! Knipoog
Nou rond 4 uur lag ik weer in bed, was wel lachen maar heeeeul apart Knipoog

14: Gedeelte Olympia
Afbeelding
Zondag
Nou onze laatste dag (HELAAS). Vandaag helemaal niets gepland!!!!!!!!!!! we werden rond een uur of 10 wakker. Lekkere verse broodjes gehaald bij de super tegenover. Eerst heerlijk ontbeten! Daarna lekker bij het zwembad gezeten... Rond uurtje of 1 wat gegeten bij het restaurant van het appartement. Daarna ff hoofdstraat op om voor de zekerheid wat geld te pinnen voor de terugweg. Daarna weer bij het zwembad gezeten!!! Rond uur of 6 nog laatste keer de zee ingeweest! We zouden deze avond met ons groepje van 6 uit eten gaan omdat het de laatste dag van mij en dominique was... Zij bleven alle 4 nog een week. Nou rond half 9 met z'n allen uit eten. Dat was zooooooooooo gzellig!!! Daarna naar het appartement gelopen en daar toetje gegeten en wat gedronken. Rond uur of 11 zijn we naar bed gegaan.

Maandag
Om half 8 zouden we worden opgehaald door de bus, naar het vliegveld. Rond 10 voor 10 zouden we vliegen maar we gingen ietsje eerder!! Heel fijn Knipoog De reis ging super en we waren om 12 uur NL'e tijd weer geland. Maar god wat baalden we dat we gaan 15 dagen hadden geboekt. Ik heb vreselijke heimwee en zou zooooooo graag weer terug willen. komen we hier in dit snertland met rot weer weer terug en dan denk je echt van gadver.... Misschien boeken we in November nog een weekje maar dat moeten we nog even aankijken.

15: Onze laatste zonsopgang die we zagen.... zó jammer he
Afbeelding

Ik heb echt een geweldige vakantie gehad!!! Helemaal gaaf gewoon!!!!! We hebben in totaal 866 foto's gemaakt maar ik hoop dat jullie een kleine impressie hebben van onze vakantie!!!!

Groetjes,

Patricia en Dominique
Afbeelding

SAKKIA

Re: Zakynthos, Griekenland 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:22

Je Patries wat een mooie foto's en een leuk verslagje hoor Ja
Ziet er super uit daarzo, moet ik even onthouden voor volgend jaar Haha!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:29

Wat een leuk verslag met mooie foto's! Wel enorm balen dat je zo ziek was op de heenreis zeg Boos!.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:05

Leuk verslag en mooie foto's *LOL*

Wij zijn er een aantal jaren geleden ook geweest... Wij logeerde in Agios Sostis.
Wij zijn toen wel bij het scheepswrak geweest. Het was wel een hele toer om daar te komen. we zakte behoorlijk weg in de kiezels van het strand, maar het was de moeite waard.
Het eten is daar heerlijk in de leuke gezellige restaurantjes. En wij zijn met een klein bootje met een glaze bodem de zee op geweest om schildpadden te kunnen bekijken. En dat is ook zeker gelukt...
i.p.v. een auto hebben wij een scooter gehuurd... is ook een hele belevenis op die smalle hobbelige en bergachtige weggetjes daar...
Wij zijn ook in Laganas, Zakynthos stad en Argasi geweest... Ook hebben we nog een soort herbegraving van een al eeuwen geleden overleden heilige gezien... was wel erg mooi om te zien. Ben alleen de naam kwijt Knipoog

oftewel... Zeker een aanrader..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:07

Super verslag en geweldige foto's Patries!! Ja

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:07

Ziet er heerlijk uit Patries! Volgend jaar drie weken? Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:10

Wat een paradijsje Patries! Zakynthos is ontzettend mooi! Waarschijnlijk ga ik er volgend jaar heen met mijn vriend Lachen.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:14

haha, leuk om te zien ^^ Mijn vriend en ik zijn dit jaat ook naar Zakynthos geweest en het was idd erg mooi Lachen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:24

Mooi daar he, ben er ook twee keer geweest en het is er erg mooi.
Toen wij er waren was er net die aardbeving.....(tje).
Vondt zelf Olympia beetje tegenvallen, dacht dat daar alles was maar we moeten dus nu ook
nog een keer naar Athene om de rest te zien.Wij hebben met een speedbootje schildpadden gezocht en gevonden
blijven mega dieren, was erg leuk.
Je kunt er mooie dingen zien en lekker uitrusten........

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:23

Olympia viel heeeeeel erg tegen. We gaan zelfs een klacht in dienen. We kregen een Duitse gids, nou sorry maar ik was een van de weinige die duits sprak...
Scooter werd niet meer verhuurd omdat de week voor ons een stelletje bijna het ravijn in gecrashed was omdat de scooter op het stuurslot sloeg toen ze links de bocht om gingen berg afwaarts. Dus Sudtours raadde zelfs af om een scooter te huren.

Volgend jaar gaan we zekers 2 weken minimaal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:10

Leuk je vakantieverslag Patries!!
Heb even meegewaand of ik ook daar op vakantie was.
Wat een mooie zee hebben ze daar toch....Zo mooi blauw.
Het is gewoon oneerlijk verdeeld Haha!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:14

leuk verslag en super foto's !
Ik ben er drie jaar geleden geweest en zou er graag nog eens heengaan. We hadden een super appartement wat meteen aan de zee grensde echt super Haha!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:33

Ja we zitten nu al te kijken of we in November ofzo nog een weekje gaan Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:35

Wat een mooie foto´s
Dit komt me heel bekend voor, wij zijn daar 5 jaar terug geweest
Krijg zin om er weer heen te gaan Cool
De stranden zijn daar zo prachtig!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:37

unamie schreef:
Wat een mooie foto´s
Dit komt me heel bekend voor, wij zijn daar 5 jaar terug geweest
Krijg zin om er weer heen te gaan Cool
De stranden zijn daar zo prachtig!

Ja vooral Banana beach is zooooo'n mooi strand

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:50

Ik ben geen vakantieganger, maar kom bijna in de verleiding om tegen mijn man te zeggen, zullen we ook een keer.
Wie weet, ik weet je te vinden voor het adres.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 22:52

tienus63 schreef:
Ik ben geen vakantieganger, maar kom bijna in de verleiding om tegen mijn man te zeggen, zullen we ook een keer.

Hahaha ja is goed hoor... Ik ben zelf niet echt een strandpersoon, maar hier had ik nog 3 weken kunnen zitten, echt waar

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:54

tienus63 schreef:

Daar zul je geen spijt van krijgen
En het is maar tweenhalf uur vliegen Cool

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:57

unamie schreef:
tienus63 schreef:

Daar zul je geen spijt van krijgen
En het is maar tweenhalf uur vliegen Cool

Daarom zeg ik, wie weet............... Knipoog

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:01

Nou het was ietsje langer vliegen maar idd met een poep en een scheet ben je dr Knipoog