Op vakantie naar egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Op vakantie naar egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:32

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie, maar zien door de bomen het bos niet meer.

We willen niet te ver van het centrum afzitten (moet lopend te doen zijn) maar er ook niet midden in.
UItgaan hoeft niet persee, lekker aan het strand kunnen liggen wel.
Ook wat excursies zouden leuk zijn.

wie heeft ervaringen?

Ntlie_

Re: Op vakantie naar egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:34

Ik denk dat je dit topic beter in BI zou kunnen plaatsen.. Lachen
Verder zijn daar ook heel wat Egypte topics, dus even zoeken doet wonderen!

Zelf ben ik in Sharm el Sheikh geweest en ga in oktober nog eens, het is ontzettend goed bevallen! Haha!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:51

Ben zelf 2 maal 8 dagen in Egypte geweest, 1 maal in Hurghada en 1 maal Sharm El Sheikh. Als je dicht bij het centrum wil zitten zou ik je adviseren naar Sharm El Sheikh te gaan en dan naar Na'ama Bay.

Zelf zaten wij er een stukje (ongeveer 20 minuten) vandaan op een resort en zijn 1 keer naar het centrum geweest. Je kon reserveren voor het busje wat iedere avond er naartoe ging, maar je kon natuurlijk ook met de taxi gaan. Bij die hotels/resorts in Egypte heb je eigenlijk alles al bij de hand, dus hoef je ook niet zo nodig de deur uit. Behalve dan voor excursies natuurlijk. Wij zijn 1 dag naar Caïro geweest om naar de piramiden e.d. te kijken en dat was echt de moeite waard ondanks dat je een uur of 6 in de bus zat. Ook hebben we de quadsafari daar gedaan, maar die viel erg tegen.

In Hurghada hebben we de excursie naar Luxor gedaan, onder begeleiding met heel veel bussen achter elkaar er naar toe. Bij de Karnak Tempels geweest, over de Nijl gevaren met een bootje en nog het een en ander bekeken. Was ook een uur of 5 in de bus. In Hurghada hebben we ook nog een excursie gedaan naar Giftun Island om te snorkelen, geweldig mooi strand daar en heerlijk om te snorkelen.Quadsafari hebben we ook nog gedaan met bezoek aan de bedoeïen en dat was daar wel de moeite waard.

Heb zelf weer plannen om naar Taba in Egypte te gaan volgend jaar april, ben best wel een beetje verliefd op Egypte hoor! Alvast heel veel plezier en heb je vragen, dan kun je natuurlijk altijd pb-en. (sorry voor mijn lange verhaal hoor!)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 01:05

[LZP] > [BI]

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:42

Als je bij een centrum wil zitten is Taba geen optie. Taba heeft totaal geen centrum en bestaat uit niet meer dan 2 hotels en een paar huisjes. Taba Heights is al meer een dorp te noemen met enkele winkeltjes en een hotel of 8.
Wel is het een prima uitvalsbasis om naar Israel en Jordanie te gaan en om te duiken.

Hurghada is meer een toeristenstad. Hier heb je echt een centrum (met zelfs een mac.) en vele winkeltjes. Vanaf hurghada kan je prima naar Luxor, de Nijl, Cairo en de piramides en nog genoeg andere dingen. Verder is bij Hurghada, Sharm el Naga een prachtig snorkel en duikplaatsje om een dagje te gaan snorkelen.

Verder vond ik wel dat de mensen in Taba echt vele malen aardiger waren dan in Hurghada. Ik Taba voelde ik me tien keer prettiger buiten het hotel.

Bij vragen p.b. maar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:51

Ik ben zelf naar Sharm el Sheikh geweest in April (met Ntlie_ Clown ) en ik Oktober gaan wij weer (zelfde hotel etc)
Het is daar echt aan te raden! We hadden 2 strandjes, maar je kon het niet echt een strand noemen, was gewoon een stuk uit een rots geblazen Clown Maar je kon er wel mooi zwemmen!
We zaten best dicht bij het centrum.
Dit jaar gaan we ook een dagje naar Caïro!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:59

Ik ben 2 weken lang in Hurghada geweest!

En ik raad het daar iedereen aan. Lovers
We hadden een ontzetten leuk zwembad, met daar aan een trap naar beneden en je stond in
het heerlijke zand! Ideaal, zeker als je kleinere kinderen hebt, zo ben je altijd dicht bij elkaar.
Er waren bij het zwembad ook glijbanen aanwezig en allemaal verschillende activiteiten.

Op het strand kon je ook kameel rijden, dus daar hoefde je ook geen lange reis voor te maken.
Ook kon je als je een beetje over het strand liep een boottoch huren. Op een mooie boot waar eten
en drinken waren voorzien voor een bepaald bedrag de hele dag lekker varen en duiken/snorkelen.
Dat is je zéker weten aan te raden.. Bloos! Dat is zo mooi! Die vissen zijn prachtig.

Ook kan je een Jeep savari doen! Dit is allemaal te regelen bij het strand, ook de moeite waard.. Wij hebben
het ook gedaan; Fantastisch!

Naar het centrum kom je snel genoeg dmv een taxi. (Kost een drol, en persoonlijk vind ik een taxi in het
buitenland altijd wel leuk en toeristie's. Clown )

Meer informatie kan je altijd via pm krijgen. Lachen

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:02

Hoi hoi,

Je heb sharm el sheikh dat is azie egypte en dit deel van egypte is afgesloten voor de 'echte' egyptenaren. Alleen de egyptenaren die werken in sharm el sheikh worden hier toegelaten. Wat als voordeel heeft dat je hier alleen op pad kunt. Dus lekker hup in de taxi en op stap.

In het afrikaanse deel van egypte is dit een ander verhaal. Het kan zelfs zijn dat je onder politie begeleiding alleen van het resort af kan.

Wij vonden dat dus niets en hebben gekozen voor sharm el sheikh en dat was super! goed hotel: millenium Oyun hotel. Is een nieuw hotel super goede service ligt aan de zee. Met een zwembad erbij.
Je zit 10 minuten van Na áma bay binnen 15 minuten ben je bij the old market.

Wij zijn zelf wel naar cairo geweest hier doe je 7 uur over.
Ook zit je vlak bij verschillende reservaten waar je heerlijk kan snorkelen en duiken. Bijv. Ras mohamed ongeveer een uurtje rijden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:03

Het is een beetje waar je van houdt. Ik vind El Gouna heerlijk om te zitten het is er rustig maar je hebt wel winkels en wat restaurantjes maar je wordt er niet op iedere hoek van de straat lastig gevallen of je iets wil kopen.
En door de manier waarop het gemaakt is heb je eigenlijk altijd wel een hotel dat aan het water ligt.

Edit: link toegevoegd.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 19:41

We hebben inmiddels geboekt bij een hotel in Sharm el sheikh.
Eerst had ze ons een hotel laten zien, waar we even over wouden nadenken, een dag later was die al volgeboekt Nagelbijten / Gniffelen
Hadden we zelf een leuk hotel gevonden, maar die kon het reisburo alleen halfpension boeken, terwijl die via inet wel all in kon.
Deze maar niet gedaan, omdat ik nog al een mier ben met eten Tong uitsteken
En toen kwam ze met een aanbieding en die hebben we maar direkt genomen Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:52

In welk hotel zit je?

Leuk dat je naar Sharm el Sheikh gaat Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:53

seren schreef:
In het afrikaanse deel van egypte is dit een ander verhaal. Het kan zelfs zijn dat je onder politie begeleiding alleen van het resort af kan.

Huh? Waar is dat dan? Ik heb namelijk een rondreis door Egypte gemaakt in 17 dagen. We zijn overal geweest, Caïro, Alexandrië, Luxor, Aswan, vervolgens zijn we de woestijn in gegaan. Dat was nog wel even een gedoe, meerdere malen moeten stoppen en dan werd er weer vanalles in een boekje geschreven en moesten we 2 uur wachten. Maar uiteindelijk via de oases weer omhoog gereisd. Daarna nog een aantal dagen aan de Rode Zee geweest.
Maar op 1 klein stukje na (tussen Aswan en Luxor) hebben we nergens politiebegeleiding gehad.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:08

Ntlie_ schreef:
In welk hotel zit je?

Leuk dat je naar Sharm el Sheikh gaat Haha!

In het Three corners kiroseiz hotel

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:12

als je graag aan het strand zit moet je wel zorgen dat je in elk geval een hotel hebt die aan de zee zit. De hotels hebben een mooi strand en daarom heen vond ik het nogal vies, en veel stenen enzo.
Ik ben in hurghada geweest, luxor en aswan. (rondreis) erg leuk.
hurghada heeft ook wel een leuk centrum, maar uitgaan zou ik zelf niet durven in egypte buiten het hotel.
wij zaten in het sunrise hotel hurghada.