*SPOED* Hotel overgeboekt?? Wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

*SPOED* Hotel overgeboekt?? Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:31

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een vakantie geboekt.
Hotel Royal wings
Super mooi hotel alles der op en der aan! *Zie link...
Mijn vriend zijn zus is daar heen geweest en kwam terug dat het een onwijs mooi hotel is en schoon en super foto's.
De rede dat ik daar heen wil is omdat je nu ook 100% zeker weet dat het gewoon is zo als op de site staat aangegeven.
Nu kregen wij een mail...
Dat onze kamer overgeboekt is dat er andere mensen in mijn hotel kamer zitten en dat hun wel een ander hotel voor ons hebben geboekt die wel mooier is. Scheve mond

Hmja moet ik hier mee....
Kunnen ze dit wel maken ik heb alles al betaalt!
Wel mooi 2100 euro wat ik heb uitgegeven(2 personen)
En nu sturen ze me gewoon weg!

Ik ging daar heen omdat ik de zekerheid had dat het ook echt netjes geregeld is en schoon.
Nu word ik naar een ander hotel gedumt waar van hun zeggen het is mooier luxe maar ja wie weet dat. Scheve mond
Ze kunnen zo veel zeggen...

Mijn stiefzusje is naar turkije geweest paar weken terug die had op de site net zo'n luxe hotel als wij ook 5 sterren.
Die kwam aan en alles was of niet in werking was kapot kon niet worden gebruikt vies ze had niet eens een slot op de deur van haar hotel kamer!

Nou ik pas daar voor ik boek niet voor jan *** dat hotel... Scheve mond

Ik heb zo iets ik boek Royal wings dan ga ik daar heen ook nu vraag ik me af kunnen ze dit maken?
Ik kan hier mee akkoord gaan... Scheve mond
Wat eigenlijk tegen mij principe in gaat en al helemaal tegen mijn gevoel. Scheve mond
Nu heb ik zo iets dit kan toch niet!
Als ik nou nee zeg moeten hun dan niet gewoon zorgen dat ik naar royal wings kan?
En is het mogenlijk je geld terug tevragen?

Op dit moment kan ik wel janken!
Ik heb het via internet geboekt ik kan niet naar een reisbureau anders had ik dit al lang gedaan. Verdrietig
Via Go Best hebben we dit gedaan...
Echt ik word niet goed!

Heeft iemand dit ook gehad ervaringen?
Hoe is het bij jullie gegaan konden jullie je geld terug krijgen?
Of zijn jullie gewoon na dat jullie hebben gezegt niet akkoord tezijn gegaan naar het Hotel geweest waar voor jullie geboekt hadden?
Baal hier zo van.
Liefst ga ik gewoon naar Royal wings...

Als ik daar niet heen kan wil ik echt me geld terug...
Me stief vader zegt ze bieden je wel een alternatief ik weet niet of ze jou wel je geld dan terug geven Verdrietig
Maar dit kunnen ze toch niet maken. Verdrietig

Gr Melis. Verdrietig

Utixo

Re: *SPOED* Hotel overgeboekt?? Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:33

Rustig...

Heb je uberhaupt het hotel al teruggemaild en de situatie voorgelegd?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:34

Nou dat is wel flink balen zeg, met name omdat je ook specifiek voor dat hotel gekozen hebt. Ik zou zo snel mogelijk aangeven dat je geen vervangend alternatief wilt, maar je geld terug wilt, of eventueel een vervangende datum...?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:38

Kan je niet gewoon gaan en er het beste van maken? Als blijkt dat het hotel veel slechter is kan je alsnog een klacht indienen en geld terug vragen. Jij hebt 2100 euro betaald en als dat andere hotel maar 1500 waard is, kan je volgens mij het verschil terug krijgen. Goed, een deur zonder slot is natuurlijk wel erg extreem maar, als de rest een beetje slechter is dan gepland zou ik daar geen probleem over maken. Er zijn natuurlijk wel grensen maar, hoeveel uur zit je nou op zo'n kamer?
Weet je naar welk hotel ze je sturen? Dan kan je op internet kijken hoe het er uit ziet of bij een reisburo informatie vragen.
Ik denk trouwens dat een reisburo je sowieso een hoop informatie kan geven wat betreft geld terug regelingen als je helemaal niet op vakantie gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:40

ik zou ook gewoon gaan, misschien is het nieuwe hotel wel nog veel beter Haha! Haha! en zo niet dan kan je een klacht indienen Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:43

In de horeca werkt het inderdaad zo dat je over geboekt kunt worden. Het hotel (of in dit geval de reisorganisatie) zal met een alternatief moeten komen wat minstens net zo goed is als het geboekte hotel.

Uiteraard kan de gast het afwijzen, maar dan heeft het reisbureau/hotel wel aan haar verplichtingen voldaan.

Denk dat je weinig kunt beginnen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:44

Als je het aanbod accepteert denk ik niet dat je nog geld terugkrijgt, mocht het hotel idd veel slechter zijn..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:44

Ik vind dat het hotel het netjes heeft opgelost Ja Komt vaak zat voor dat je ze er pas ter plekke achter komen dat er is overgeboekt Nagelbijten / Gniffelen

Daarbij als jij weet dat het hotel netjes geregeld is dan kan je er van uit gaan dat ze ook wel een net hotel geregeld hebben. Dat gelijkwaardig is aan hun eigen hotel.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:52

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:02

In de meivakantie zou ik met mijn vader en moeder en zusje ook naar dat hotel gaan en ook wij waren overboekt..
heel veel waren toen overboekt..
ik weet niet welk hotel je als alternatief hebt gekregen?
wij hadden Royal Dragon aangeboden kregen. Dat was een hotel in Side van dezelfde eigenaar.. het was net open gegaan, en we wisten eerst niet of het wel goed was en alles al open en zo.
we zijn erg blij dat we toen gegaan zijn. Er waren andere mensen die ook al is naar RW waren gegaan en toen voor RD hadden geboekt. ze zeiden dat het hotel mooier was qua kamers enzo maar het eten was daar wel iets lekkerder meer variatie of zo.

we hebben zeker geen spijt gehad dat we naar daar waren overboekt.
volgens mij is dat zo gebeurd voor Royal Dragon vol te krijgen..

maar als je niet naar daar bent overboekt kun je dat misschien vragen of dat nog een optie is??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:47

Lisje, rustig aan.
Gewoon terug mailen en zeggen waarom je het niet wil, en over welk hotel zij het hebben.
Dat je eerst meer info over het Hotel wil hebben voordat je akkoord gaat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:51

rustig aan hé...

Het gebeurt zovaak dat hotels worden overboekt Knipoog Dat komt omdat ze altijd zo'n 30% overboeken, omdat er meestal 30% van de mensen afbellen, en ze dan toch de kamers volhebben Lachen Een enkele keer kan het dan zijn dat ze idd dubbel hebben. Dan word je idd overgeboekt naar een ander hotel. Dat is vrijwel nooit een slechter hotel, maar juist een veel beter en mooier hotel. Dus ik zou maar even afwachten wat je krijgt. Een klacht indienen kan later altijd nog Ja
Geld terug doen ze eigenlijk nooit.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:54

Wij hebben afgelopen vakantie naar IJsland ook zoiets dergelijks meegemaakt. Een kleine week voordat we zouden gaan hoorden we dat het hotel met de kerst dicht was en dat ze wel een ander hotel voor ons hadden. Ik heb toen de naam e.d. van het hotel gevraagd en ben eens gaan speuren op vakantiereiswijzer.nl en daar kwam dit hotel ook op zeer goed uit, dus hebben wij het aanbod geaccepteerd. Was een schitterend hotel en ik denk haast beter als het hotel wat we eerst geboekt hadden. Succes in ieder geval met je keuze, ik zou in ieder geval gewoon gaan, want meestal bieden ze je wel een vergelijkbaar of beter hotel aan hoor!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:54

Nouja heb gister red mijn vakantie zitten kijken met overboekingen etc Clown ik zou het na zien van dat programma met zoiets nooit meer accoord gaan :Y maar heeft dat hotel ook geen site? en je kan op internet ook referenties erover opzoeken?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:04

x_Mliss schreef:
Als ik daar niet heen kan wil ik echt me geld terug...
Me stief vader zegt ze bieden je wel een alternatief ik weet niet of ze jou wel je geld dan terug geven Verdrietig
Maar dit kunnen ze toch niet maken. Verdrietig

Gr Melis. Verdrietig

Sunweb is aangesloten bij de ANVR en hanteert dus hun voorwaarden. In art. 12 lid 2 en 3 staat dat ze dit inderdaad kunnen maken. Ze moeten dan minstens een gelijkwaardig alternatief bieden. Jij moet dan binnen 72 uur aangeven als je dat niet wilt, als het korter dan 10 dagen voor vertrek is dan moet je het zelfs binnen 24 uuraangeven. Dan krijg je je geld terug.

Laat je niks horen dan gaan ze ervan uit dat je akkoord bent met het alternatief.

Sunweb heeft een naam te verliezen dus je kunt best ervan uitgaan dat het wel goed is. Mocht je ter plekke toch vinden dat het tegenvalt, ga dan meteen ter plekke naar de hostess om te klagen, dan kunnen ze nog proberen je problemen op te lossen. Wacht je tot je weer thuis bent, dan heb je geen poot meer om op te staan.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:35

Ik heb het via internet geboekt ik kan niet naar een reisbureau anders had ik dit al lang gedaan.
Via Go Best hebben we dit gedaan...

Ze heeft dus bij GoBest geboekt (alleen de link is van Sunweb), weet niet hoe het daar vermeld staat.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:31

Nou ik heb er met mijn vriend over gepraat want ik had uit kwaatheid al gezegt dat ik absoluut niet naar een ander hotel ging.
Maar heb het nu gezien en het is wel super luxe en mooi.
Maar ja ergens schreewd er een kwaat stemmetje keihard NEEEEEE in mij maar ja ik wil toch ook wel op vakantie ik kan wel
janken dat wel maar goed.
Nu twijfeld vriendlief weer....
Als wij het niet accepteren krijgen wij wel ons geld gelukkig terug dus dat is wel een fijn gevoel om teweten.
Dus wat het nu gaat worden weet ik nog niet. Clown
Donderdag beslissen we vrijdag moeten we reageren of we akkoord gaan ja of nee...
Dus ik laat het jullie weten in iedergeval super bedankt allemaal!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:40

wat is het hotel wat jullie als alternatief hebben gekregen?
ik had eerst zelfs gehoord dat ze je een beter hotel moeten aanbieden als het wordt overboekt.. maar met Royal Wings is dat lastig want dat is al 5 sterren natuurlijk..

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:45

Inderdaad eerst even om foto's van het nieuwe hotel vragen...spit ook even op internet voor recensies van andere mensen! Daar kijken wij ook altijd naar als wij op vakantie gaan, als de meeste positief zijn en er wordt niet geklaagd over dingen die jij juist belangrijk vind zoals de kamer, hygiene of de faciliteiten is het wel de moeite waard lijkt me.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:46

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:47

Op internet staat Royal wings mer een dikke 9,5.

Hotel Delphin diva met een 8...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:47

tja als ik zag dat het even mooi en luxe was, of zelfs nog mooier, dan had ik het wel geweten, dan was ik lekker met vriendlief in het zand gaan zitten op een dekentje.
Lekker weg, en wat maakt het hotel eigenlijk waar je in zit, waarschijnlijk breng je daar alleen de nacht door en eventueel een aantal uurtjes per dag.
Veel succes met beslissen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:48

Wij gingen dit jaar naar Mallorca, Hot Appart Marina Plaza Son Rigo.. Toen we daar aankwamen bleek het allemaal overboekt te zijn, in de winter was er een computerstoring dus alles was dubbel geboekt. We waren onwijs woedend, wouden 100 % naar een goed hotel, alle taxikosten hebben we laten vergoeden, en 80 euro aan eten en drinken in het hotel laten betalen voor dit probleem.
Wij waren er 8 dagen, we moesten 2 nachten naar een ander hotel. Son Rigo was tevens een Appartement, dus een hotel heb je helemaal niks..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:50

Na het zien van de foto's snap ik uberhaupt niet dat je KAN twijfelen.
Sorry vind het een beetje dom maar goed wie ben ik.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:55

Hmm hotel Royal Wings is een superhotel! Ik zou er geen genoegen mee hebben om nu een ander hotel te kiezen. Ik had het geld terug geëist. En daar heb je recht op! Het is de schuld van het reisbureau/hotel dat het fout is gegaan en laat jezelf daar niet de dupe van worden. Dan kan je geld terug vragen en een ander hotel uitzoeken in Antayla (aanrader: Miracle Resort). Ik zou mij niet laten afschepen door een ander (goedkoper) hotel die je niet eens zelf mag kiezen.