Dressuurstallen in Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Dressuurstallen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:52

Volgend jaar wil ik na mijn examens voor onbepaalde tijd (minstens 5 maanden) in een ander land gaan werken. De Franse taal vind ik erg mooi en ik zou dan ook graag vloeiend Frans willen leren spreken. Ik kan Frans nu op vwo niveau maar ik spreek het niet vloeiend en ik denk dat je pas echt de taal leert spreken in een franstalig land. Het lijkt me dus geweldig om op een dressuurstal te gaan werken in Frankrijk of een ander franstalig land. Maar ik heb nu al behoorlijk lang op google gezocht en ik kan maar bar weinig vinden! Wel een aantal springstallen maar dat is niet wat ik zoek..

Wie o wie weet meer en kan mij helpen?

Groetjes,
Lyte

Karin

Re: Dressuurstallen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:56

Jouw bevindingen zijn niet verwonderlijk: in Frankrijk wordt relatief weinig aan dressuur gedaan. Ze doen daar meer aan springen, eventing en endurance.

Had je al eens gedacht aan het Franstalige deel van Canada? Hoewel het Frans dat daar gesproken wordt toch wel wat afwijkt van 'proper' Frans, maar het is natuurlijk wel een ervaring.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:55

Of het Franstalige gedeelte van Zwitserland.

Kijk eens op: http://www.yardandgroom.com, op deze manier zit ik nu in het Duitstalige gedeelte van Zwitserland (de bedoeling was ook mijn Frans bij te spijkeren Clown )

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:12

in frankrijk zijn ze niet zo dressuurderig, maar kijk iig even op google...