Vraagjes over... THE STATES!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Vraagjes over... THE STATES!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:29

Jeeeeeeeuj, ik ben helemaal BLIJ! Ik mag namelijk volgend jaar met een kluppie naar Orlando, alleen..... ik heb een paar kleine vraagjes: hoe lang zit je eigenlijk in het vliegtuig? En wie is daar ook geweest in Florida? Hoe duur is het daar allemaal?

Als iemand mij dat kan vertellen... Haha!

Ntlie_

Re: Vraagjes over... THE STATES!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:11

Hmm ik zat naar Denver zo'n 10 uur in het vliegtuig maar dat is wat westelijker dan Orlando.. Ik schat zo'n 8 uur. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:17

Je zit naar Florida idd zo'n 8 á 9 uur in het vliegtuig. Als de dollarkoers gunstig blijft is het kopen in de USA goedkoper. Maar vooralsnog is Orlando erg toeristisch dus zullen de prijzen wel hoger liggen Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:23

Ik ben al weer een paar jaar geleden in Florida geweest (niet al te lang, was op rondreis). Vond het een beetje een bejaardenstaat Nagelbijten / Gniffelen alhoewel er ook wel leuk gefeest werd. Wel erg warm en vooral benauwd. Zonnen en zwemmen is het leukste aan de westkant, dus niet in de Atlantische oceaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:11

Ik ben net 3 weken terug uit Orlando Tong uitsteken
Er wonen idd veel ouderen, maar het is er prachtig hoor,
en zonnig vooral Ja Wij zijn vooral naar de Disneyparken geweest
toen we daar waren.
Hoe duur t is hangt idd van af hoe de dollar staat.

Heb ook aan de Atlantische Oceaan gelegen en gezwommen en ik vond het
er heerlijk hoor Ja Is heel schoon en strand was ook schitterend!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:37

Zal inderdaad zo'n 8 uurtjes vliegen zijn. Florida is wel heel erg heet in de zomer dus hou daar rekening mee Lachen Wij kwamen afgelopen maand in Californië Amerikanen tegen uit Florida die gewoon elke zomer naar Californië gingen omdat het in hun eigen staat te heet was haha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:57

Ik ben vorig jaar 2 1/2 week in Orlando geweest.
Heenweg hebben we er iets langer dan 9 uur over gevlogen, terugweg iets korter dan 8 uur...

Door die vakantie is mijn hele ideaalbeeld van the States weg. Of in ieder geval van Florida... Het enige wat ik daar leuk vond waren de auto's en de shopping malls. Verder was het té heet, té achterhaald terwijl ik het idee had dat Amerika hét land was, de mensen waren té overvoed, té vriendelijk, té sloom... Alles net té.. Na een week ergerde ik me zo gigantisch dat ik echt op het punt stond om een vliegtuig naar huis te pakken... Orlando is gewoon echt mijn stad niet zeg maar Lachen. We zijn ook een dag via Juniper Springs naar Daytona geweest en weer via Silver Springs terug, dat was al wat beter. Tampa is wél leuk om heen te gaan... (mijn mening hoor Clown !)

Het is wel gigantisch toeristisch, dus vervelen zal je je denk ik niet... De attractieparken vond ik ook wat tegenvallen, het was gewoon oud. Als je in de planning had staan om toevallig naar Gatorland te gaan? Niet doen... Is zonde van je dag, het is niets meer dan een paar vierkante meters vol met krokodillen in elk formaat. Je kan er worstjes kopen om die beesten te voeren, maar die zijn al overvoerd dus heel het water ligt vol met worstjes Lachen. Ohja, en er waren 2 reuzenschildpadden!! Gestoord Niet doen dus Knipoog..
Cypress Gardens vond ik één van de leukste parken.

Nogmaals, het is mijn mening maar Lachen. Hoop natuurlijk dat je een hele leuke vakantie hebt!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:17

Ik snap wat je bedoelt yvvv. Hoor wel vaker zo mensen over Florida Lachen Rondje zuidwest is echt een heel ander soort vakantie! Lachen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:42

Dan ben ik in ieder geval niet de enige die er negatief over denkt Lachen.
Ben inderdaad toch wel heel erg benieuwd hoe het ergens anders in de USA is, maar durf niet te boeken omdat ik gewoon zo bang ben dat het weer gigantisch tegen gaat vallen...
Ooit wil ik nog een keertje naar New York en naar een ranch... Ooit.. Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:24

Nationale parken schijnen erg mooi te zijn... Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:40

yvvv schreef:
Dan ben ik in ieder geval niet de enige die er negatief over denkt Lachen.
Ben inderdaad toch wel heel erg benieuwd hoe het ergens anders in de USA is, maar durf niet te boeken omdat ik gewoon zo bang ben dat het weer gigantisch tegen gaat vallen...
Ooit wil ik nog een keertje naar New York en naar een ranch... Ooit.. Knipoog

Wij waren op een barbeque bij Amerikanen in California (Lompoc, aan de US 101) en daar kwamen ook veel mensen uit Florida. Ze zeiden dat heel veel inwoners van Florida in de zomermaanden naar California gaan omdat het weer er ook veeel beter is enzo. Ze waren zelf niet zo heel erg positief over hun eigen staat Haha!

Op een ranch lijkt me ook wel heel erg gaaf!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:41

HorseyDude schreef:
Nationale parken schijnen erg mooi te zijn... Lachen

Die zijn prachtig!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:45

Ja, die ranch is altijd al een grote droom van me geweest, en had allang gebeurd moeten zijn! Maarja, dingen zoals je school niet afmaken en je ex leren kennen gooien echt wel roet in het eten! Maarja, ooit...

Heb je in de USA eigenlijk ook echt van die natuurparken zoals bijv. in Afrika? Echt met wild enzo? Bij die parken waar ik geweest ben (juniper en Silver Springs) waren het meer krokodillen, beren en dat soort dingen...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:26

Ja, daar kon ik ook nog uit kiezen of ik met een groepje het wilde westen wilde bezoeken! (+ overnachting op een ranch!) maar dat werd te prijzig voor me

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:21

Ik ben 2 keer in Florida geweest, in Kissimee, dat ligt vlabij Orlando. Wij vlogen met overstap op Washington. Was eerst 7 1/2 a 8 uur vliegen naar Washington en toen nog 3 a 4 uur naar, ik geloof, Orlando. Zoals eerder gezegd, zolang de dollarkoers zo gunstig blijft kun je daar heeeerlijk inkopen doen! Scheelt echt een heleboel geld!
Veel plezier alvast!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:22

Florida is best lekker maar niet in de zomer. Te warm en vochtig en vanaf augustus heb je het orkaanseizoen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:25

Mijn broer woont in Florida.
De Keys zijn geweldig en aan de kust heb je verschillende natuur parken, je moet het alleen even weten te vinden.
In Orlando heb je disney-world, ben daar zelf nooit geweest, maar volgens mijn broer schijnen dat 7 parken te zijn die je nooit in 1 dag kunt bewonderen.
Hihgway 19 staat bekend om de markten die je vaak ziet.

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:47

yvvv schreef:
Ja, die ranch is altijd al een grote droom van me geweest, en had allang gebeurd moeten zijn! Maarja, dingen zoals je school niet afmaken en je ex leren kennen gooien echt wel roet in het eten! Maarja, ooit...

Heb je in de USA eigenlijk ook echt van die natuurparken zoals bijv. in Afrika? Echt met wild enzo? Bij die parken waar ik geweest ben (juniper en Silver Springs) waren het meer krokodillen, beren en dat soort dingen...

Ik ben nooit in die parken geweest, maar Amerika heeft fantastische parken!!!
Mijn favorieten zijn Grand Ganyon, Bryce en met stip op 1 Yellostone. (westen en noordwesten)
Daar zul je echt niet teleurgesteld worden, of je moet niet van natuur houden natuurlijk Knipoog