Het is een werkvergunning (Visum bestaat niet), deze kost 450 euro voor een jaar, daarvoor moet je naar het Turkse Consulaat, maar dan moet je nog bij de politie een aanvraag doen voor een verblijfsvergunning voor een jaar.
Je "toeristen"visum verlengen en dan werken kan ook nadelen met zich mee brengen, aangezien je dan zwart werkt. Voor de hotels is dat geen probleem, maar wat als je ziek wordt, je zit met je ziektenkosten, alles hier in Nederland loopt ook door en daarbij is het veel en veel minder dan dat je hier verdient (neem aan dat je richting animatie wilt), voor een 21 jarige verdien je hier +/- 200 euro per week, dat haal je daar er nog niet uit in een maand en in Turkije zijn de omstandigheden vele male zwaarder, omdat als je zwart werkt (wat bij animatie alleen maar wordt gedaan en dus op je toeristenvisum werkt) ook zomaar de deur uit gezet kan worden en dan sta je op straat.
Ook al geken waar je wilt gaan werken, waar je gaat verblijven?
9 van de 10 keer zeggen ze ja is goed kom maar, maar puntje bij paaltje staat er een ander voor je neus die zegt ik heb niks gezegt.
Daarbij, als je zwart werkt en je wordt gepakt, mag je 5 jaar Turkije niet in.
Ik weet dat Nathalie op haar toeristenvisum werkte en woonde in Turkije, aangezien zo'n werkvergunning al 450 euro kost.
Maar ik zou er nogmaals goed overna denken, nu heb je alleen je zomervakantie mee gemaakt wat leuk is en wanneer je zelf kan bepalen om mee te doen, maar zodra je om 10 uur s'ochtends begint en dan tussen de middag even vrij af hebt, om daarna te oefenen voor de shows en dan ook nog s'avonds mee uit te gaan, om een uur of 4/5 in je bed te belanden ...
Denk er maar heel goed overna, ga het liefst een vakantie van 2 weken in Oktober boeken en dan dag in dag uit mee doen met de spellentjes/dansen/uitgaan ... En beslis dan nog eens 
Oh nog even een edit;
Heb je daar iemand zitten, die je best wel leuk vind?
Want dan kan je het ook wel vergeten, personeel mag namelijk niks met elkaar hebben, dat zijn de meeste regels bij de hotels. Je kan het wel via een Nederlandse organisatie proberen om in Turkije te komen, maar die willen dat je vloeiend, Nederlands, Engels en nog een extra taal ala Spaans, Turks erbij!