bulgarije zonnestrand of goudstrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnestrand of Goudstrand

Zonnestrand
9 (75%)
Goudstrand
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

ecyoj

bulgarije zonnestrand of goudstrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:02

In Bulgarije zijn twee kusten.

Zonnestrand en Goudstrand

Graag zou ik jullie meningen hierover willen aangezien ik er dit jaar heen wil.

Kel2004

Re: bulgarije zonnestrand of goudstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:47

Ik kom net terug uit Zonnestrand.

Echt een aanrader Ja

Mooi lang strand, mooi lange boulevard, goed eten (europese keuken gewoon) veel barretjes, een paar discotheken Ja
Top vakantie gehad!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:51

welk hotel zat je en waar geboekt als ik vragen mag

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:02

Ik ga ook voor Zonnestrand! Ik zat dan wel in een hotel wat dichter bij oud-Nessebar lag dan bij zonnestrand zelf, maar we zijn er een aantal keer geweest en 't is er ontzettend gezellig. Erg mooi strand, veel te doen (bv. bananending rijden, jetski, een bootje naar oud-Nessebar, leuke strandtenten), en de boulevard is ook erg gezellig. Kan me niet meer herinneren in welk hotel we toen precies zaten.

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:05

Ik ga ook voor Zonnestrand.
Mooi strand, Goed eten, een paar discotheken&barretjes.
Het was daar super

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:52

Zonnestrand Ja

Ik was er 11 t/m 18 augustus in Chaika beach hotel. Dat ligt precies in het midden van de boulevard.
Zoals hierboven al gezegd is, is het echt ontzettend gezellig. Overal winkeltjes, restaurantjes en hier en daar wat kermisatracties (lees: reuzenrad, bungeejump, rodeostier enz).

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:56

Ok keuze is gemaakt we gaan naar zonnestrand.
is het land echt zo goedkoop als ze zeggen?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:13

Jazeker Ja

Wij hadden ons hotel alleen met ontbijt (een aanrader ivm de lage prijzen!!)
Het avondeten was omgerekend gemiddeld 15 euro p.p. en dan heb ik het over voor-, hoofd- en nagerecht + een fles wijn.
Bij cocktailbars hadden ze vaak happy hour, dan kreeg je 2 cocktails voor de prijs van 1 (ong 10 lev, dus 5 euro voor 2 cocktails).

Ook zijn de kleren een stuk goedkoper, maar wel nep.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:17

Sunny beach, goudstrand is eigenlijk niet meer dan hotels en dan moet je overal toch nog voor naar sunny beach... in goudstrand heb je wel meer appartementen, die heb je in sunny beach amper. Wij zaten in Wela hotel, 4* en wel een aanrader!

edit: o, je hebt al gekozen. Goedzo Haha!

Is inderdaad echt goedkoop daar. Wij hadden alleen logies en ontbijt, gelukkig, want het eten daar verder was echt goedkoop en een stuk lekkerder dan hoe het buffet er in het restaurant uitzag Knipoog Wij waren met z'n tweeen voor het avondeten rond de €20,- kwijt steeds. En dan heb je drinken er bij, niet altijd een toetje.
En vooral bier is eeeeeeerg goedkoop. Altijd per halve liter en dan kostte het tussen de 0.40 en 1.50 lev! (en een lev is ongeveer €0.50) Haha!

Chaika beach was trouwens toch dat hele luxe blauwe hotel midden op de boulevard?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:12

dovish schreef:
Chaika beach was trouwens toch dat hele luxe blauwe hotel midden op de boulevard?

Ja

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:04

ow wow lekker zeg.
oja geld halen jeetje he dat vergeet ik helemaal door die euro.
wij hebben alleen logies.
nou ik heb er onwijs veel zin in. neem niet veel mee des te meer kan ik daar kopen hihi

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:10

ecyoj schreef:
ow wow lekker zeg.
oja geld halen jeetje he dat vergeet ik helemaal door die euro.

Daar pinnen is goedkoper dan geld wisselen, daar zijn we wel achter gekomen! En ook niet wisselen op het vliegveld, dat leek onshandig, maar dat heeft ons wel wat eurotjes gekocht. In de buurt van de boulevard zijn genoeg pinautomaten bij banken en dan krijg je er een bonnetje waar ook op staat hoeveel je in euro's hebt gepind Haha!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 09:21

ok dan gaan we mooi pinnen dus. bedankt voor de tip. collega zij het ook al later. nog twee weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:52

wij gaan ook naar het zonnestrand we vertrekken 25 sept en we zitten in het majestic hotel 5*. gaan we dan nog bokkers tegenkomen? Haha!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:12

Leuk dat dit topic er nu is!
Ik zit er over te denken met de vriendengroep van hier volgend jaar zomer naar Bulgarije te gaan, om t helemaal goedkoop te houden willen we er zelf heen rijden met 2 autos en dan op n camping of in een appartement voor 2 weken Lachen
Als ik hier zo de verhalen lees word het als we naar Bulgarije gaan wss ook zonnestrand!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:00

Leuk AB! denk alleen dat vliegen en all-in gaan bijna net zo duur is als met de auto met de benzineprijzen van tegenwoordig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:47

dat denk ik ook ja Haha!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:20

Share schreef:
wij gaan ook naar het zonnestrand we vertrekken 25 sept en we zitten in het majestic hotel 5*. gaan we dan nog bokkers tegenkomen? Haha!

hey wat leuk dat hotel ken ik stelletje wat we ontmoet hadden zat daar dus. echt super mooi
suc6 met het weer want ik heb totaal 2,5 dag op het strand gelegen en dan was het nog fris.

oja die bulgaren wasen ook sago joh. hostes zij al ja het einde van het seizoen nadert en ze zijn het zat,
de excursies waren ook flink ingekort qua dagen waardoor wij er geen hebben kunnen doen want of de straten stonden blank van de regen of het was mooi weer dat je zij en nu het strand op, we zijn wel naar nessebar geweest heen met bootje en terug eerste deel trein en dan vanaf het eerste hotel die hoge toren lopen naar het hotel.

we zaten eerst in hotel glarus nou dat was het 100x niks. het scheen een hotel te wezen waar in het hoogseizoen veel jongeren zaten en aangezien het nieuwe hotel in aanbouw was werd er niks meer aangedaan. sommige hadden schimmel tot aan het plafond. beneden in de lobby was het warm en vol met muggen ook stonk het naar riool. het ontbijt was echt niet te eten.
gelukkig konden we naar een ander hotel majestic of belleveu alleen moesten we bij majestic wachten tot zaterdag en te veel bijbetalen (ook stom want mensen van een andere reisorganisatie niet???) en bellevue konden we zo in en niet eens zo gek veel betalen en dat was echt een net hotel.

maar ik vind het echt een gebied waar je in het hoogseizoen moet zijn met een stel vrienden. ik vond er zo aan het einde van het seizoen niks aan.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:22

_AB_ schreef:
Ik zit er over te denken met de vriendengroep van hier volgend jaar zomer naar Bulgarije te gaan, om t helemaal goedkoop te houden willen we er zelf heen rijden met 2 autos en dan op n camping of in een appartement voor 2 weken Lachen
Als ik hier zo de verhalen lees word het als we naar Bulgarije gaan wss ook zonnestrand!

auto is flink af te raden. de borden staan alleen in het bulgaars aangegeven dus je moet echt de weg weten. en als er wat gebeurd pech of je wordt aangehouden reken maar dat je als nler flink gepakt wordt.

heb daar ook geen camping gezien

en zo duur is het vliegen niet omgerekend naar auto kosten dat je dan kwijt bent

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:09

ecyoj schreef:
_AB_ schreef:

auto is flink af te raden. de borden staan alleen in het bulgaars aangegeven dus je moet echt de weg weten. en als er wat gebeurd pech of je wordt aangehouden reken maar dat je als nler flink gepakt wordt.

Met de auto moet normaal wel meevallen hoor... Het heeft zo ook zijn charmes Haha!.
Ik ben deze zomer naar Roemenië geweest, met een minibusje, met negen jonge meiden daarin. Roemenië is toch een heel soortgelijk land als Bulgarije (in zake corruptie politie, slechte staat van wegen), en ik zou het achteraf gezien zelfs niet overwegen om met het vliegtuig te gaan.

De weg moet je gewoon op voorhand goed uitstippelen, neerschrijven en zorgen dat je een goede kaart bij de hand hebt. Gewoon ook zorgen dat je je overal aan de aangegeven snelheden houdt en zorgen dat je het nodige 'corruptiegeld' bij de hand hebt (ALS je tegengehouden wordt door politie, steek ze een briefje van 20€ in de hand, en normaal ben je dan van de miserie af). Als ze echt papieren of veel geld vragen, dan leg je ze maar met hand en tand uit dat je meewilt naar het politiebureau, de kans is dan groot dat je gewoon met valse agenten te maken hebt... Als ze dat weigeren, gewoon doorrijden, naar het eerstvolgende politiekantoor gaan (melding maken, of je excuseren als het wél echte agenten waren). Als je ergens je auto achterlaat, altijd je papieren van de auto meenemen én je handkastje in de auto laten openstaan (zo moeten eventuele dieven je raam al niet inslaan om dan te merken dat er toch geen autopapieren in de auto liggen).
Ook niet snachts rijden in zo'n landen, de kans dat je koeien/paard en kar zonder verlichting op straat tegen komt, is groot, én gevaarlijk.

Wat je met de auto tegenkomt in die landen is echt niet te schatten.. De charmes van het land (uitgestrekte zonnenbloemvelden, kuddes paarden die overal los lopen en vaak zelfs gewoon op straat staan/liggen, kleine dorpjes waar de tijd honderd jaar heeft stilgestaan,...) zie je vaak niet als je met het vliegtuig richting hoofdstad vliegt, en je dan meteen naar het toeristische gedeelte gaat..

Het is natuurlijk eigen keuze, wat je zelf belangrijk vind in zo 'n reis... Maar ik zou het meteen met de auto doen! (en als geruststeller: in Roemenië zijn we, ondanks de uuuuren en uuuren die we daar met de auto rondgereden hebben, ondanks de behoorlijk nieuwe/grote/blinkende mercedesbus, vol vrouwen, geen enkele keer door de politie tegengehouden.. )

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:01

wij gingen met het vliegtuig omdat vriendlief vrachtwagen chauffeur is en al in bulgarije was geweest en in ze vakantie niet weer zo ver wou rijden. en inderdaad hij reed daar snacht en dacht wat zie ik nou klein lichtje met schimmen. was het een paard en wagen met hooi en die man gebruikte zn aansteker. maar inderdaad als je wat van het land wil zien in het wel leuk.
maar t werd vooral afgeraden omdat er ook veel niet officieele buro;'s waren net zoals de wisselkatoren. wissel aub alleen bij de gene van crown. maar dat zal je hostes ook wel vertellen en er is een bank waar je gewoon kan pinnen dat hebben wij vooral gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:19

ik ben net terug.. ik heb het totaal niet naar me zin gehad.. ook de excursies sukten verschrikkelijk. het enige waar ik nog een glimlach uit haalde waren mijn 3 'nieuwe vrienden' 3 straat honden. ohhhhh ik had ze alle 3 mee naar huis willen nemen...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 21:52

Share schreef:
ik ben net terug.. ik heb het totaal niet naar me zin gehad.. ook de excursies sukten verschrikkelijk. het enige waar ik nog een glimlach uit haalde waren mijn 3 'nieuwe vrienden' 3 straat honden. ohhhhh ik had ze alle 3 mee naar huis willen nemen...

ja had er ook een paar gezien. 1tje liep zelfs lekker tussen de badgasten op het strand rond. en de katjes bij la banana maar die waren de laatste dagen al weer verdwenen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:17

Jammer Share, hoezo is het zo in de soep gelopen?