op reis met backpack

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

op reis met backpack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:27

30 oktober ga ik een maand richting Australië en Nieuw Zeeland.
met 1 flinke rugzak... waar eigenlijk niet zoveel inpast als je ook matje en slaapzak etc etc kwijt moet.

zijn hier mensen die mij tips kunnen geven qua:
efficient inpakken
welke kleding jij meenam en hoeveel van alles
wat je achteraf graag wel had meegenomen of wat je net zo goed thuis had kunnen laten
en andere handige dingen die je graag wilt delen Haha!

ben al bezig met qua toiletspulletjes alles in de minivariant te verzamelen enzo en mn vriend koopt zich suf aan handige gadgets en hebbedingetjes ondertussen Haha! maar goed.. ervaring van anderen is altijd handig!

thx!

_Michelle_

Re: op reis met backpack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:54

Matje en slaapzak aan de buitenkant binden, heb je in je rugzak al meer plek Knipoog Geloof dat ik eens heb gelezen dat je de zware dingen het beste op 2/3 in je rugzak kan doen en dan zoveel mogelijk tegen je rug aan. Verder dingen die je niet als eerste nodig hebt onderop doen, tenzij je je backpack aan de voorkant open kan ritsen dan maakt het niet zoveel uit. Ziplock zakjes zijn erg handig voor ondergoed, sokken en alle toiletspullen, blijft het tenminste netjes bij elkaar Lachen
Ik was vorige zomer 6,5 week in Thailand en Maleisie. Toen had ik 2 lange dunne broeken, 1 vest, 3 of 4 driekwartbroeken en truitjes weet ik niet hoeveel ik er mee had. Heb toen gewoon truitjes op bed gelegt waarvan ik dacht ze nodig te hebben en die pastten eigenlijk allemaal in mn backpack. Ik had 1 paar gympen aan gedaan en slippers voor douchen mee. Daar aangekomen meteen birkenstocks gekocht waar ik ook veel op heb gelopen. Mijn opklapbare reis-föhn had ik beter thuis kunnen laten Clown 1 keer gebruikt geloof ik haha, je blijft een vrouw he Schijnheilig En een paraplutje had ik achteraf toch mee willen nemen maar die was daar ook zo gekocht.
Wasmiddel/zo'n special stuk zeep
Lakenzak en eigen kussensloop
Klein kussentje
Wereldstekker
Waslijn+knijpers
Ehbo-set
Weet niet of je daar ook veel last heb van muggen, als je een klamboe mee hebt neem dan ook veiligheidsspelden mee. Soms moet je creatief zijn met ophangen Knipoog

Bij de Xenos hebben ze ook veel handige spullen, o.a. die handdoeken!

Heel veel plezier op je reis! Hopelijk ga ik volgend jaar oktober die kant op Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:55

hihi sorry beetje offtopic imaar ik las niet goed dacht dat er stond op reis met badpack hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:14

kimmie Haha!

*check badpak moet ook mee* *LOL*

michelle dank je voor je post, super daar kan ik wat mee OK dan!

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:01

er is hier al een heel toppic over geweest. Daar stonden ook super veel handige tips in!! Even zoeken dus in het archief?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:31

ah, dank je wel Karin!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:33

Ik zou idd bij de Xenos die handoeken halen, die zijn namelijk een stuk lichter dan gewone handoeken en nemen veel minder ruimte in. Ik vertrek 4 september naar Australie en ga vanaf eind oktober ook rond trekken daar Haha! Weet je al waar je gaat beginnen met rondtrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:41

ik heb zon handdoekje bij beversports gehaald heel klein en licht Ja
wij beginnen in sydney en gaan door naar brisbane en vandaar naar nieuw zeeland Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:43

ik volg dit even, ik wil volgend zomer eigenlijk wel eens weg Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:47

ik trek richting schiphol iig lekker wat lagen aan. van koud hier naar warm daar natuurlijk. neem sokken en onderbroeken mee voor 1 week, 4 spaghettihemdjes, 2 tshirtjes, 1 dikke trui, 1 longsleeve... en 1 broek aan 1 in rugzal en halve broek in rugzak..

heb ook al lief klein tandenborsteldingetje en kleine toiletspullies Haha!

de voorpret is al zooo leuk Cool

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:09

Heel handig zijn Teva's of soortgelijke sandalen. In een leuk kleurtje zijn ze ook lang zo lelijk niet, ik vind ze enorm praktisch voor een dergelijke reis. En in je tas wegen ze niet veel.

Afbeelding

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:10

het begint hier weer zomer te worden, voor je het weet loop je alleen rond in je shorts en shirt Knipoog

Offtopic: waar ga je allemaal heen en voor hoelang?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:11

En als je toch nog een extra vest of broek nodig hebt, dan kun je die daar zo kopen. In Australië verkopen ze ook alles. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:25

hihi karin mn vriend heeft die al gekocht ja Haha! ik vin ze zo lelijk maar ze schijnen wel erg lekker te zitten ja Ja *toch maar over na denken* Clown

en idd wat ik mis koop ik anders daar wel Haha!

classis we komen aan in sydney, blijven daar paar dagen bij een nicht van mij en gaan dan naar brisbane en vandaar naar nieuw zeeland.

zijn de avonden ook al warm of is dan een vestje wel handig?

ik vertrek hier met kouder weer natuurlijk dus ik doe lekker laagjes aan Cool vertrek op een donderdag om 1700, dan 6 uur wachten in londen Nagelbijten / Gniffelen en kom de zaterdagochtend aan rond 700. Gaaaap Haha!

we zijn de weekenden al lekker aan het wandelen om beetje te wennen en afgelopen weekend de tent uitgeprobeerd op de veluwe, ging hartstikke goed OK dan! merk je ook meteen wat handig is en wat je vergeten bent Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:28

Ik zou sowieso een vestje meenemen. Een dunne hoodie van fleece bijvoorbeeld neemt echt niet zoveel ruimte in. Ik vond soms de nachten best fris. En in de periode dat jij gaat is het voorjaar in Sydney, nog geen hoogzomer. Knipoog

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:10

Jaa indd een vest mee nemen. Die kan je overal over aantrekken en is erg makkelijk voor de frisse avonden.
Ik kreeg zelf de tip mee om je kleren op te rollen anders neem je allemaal lucht mee Lachen
Alvast veel plezier gewenst en dat gaat zeker lukken waar je ook bent in Australië!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:36

Ik had 2 afrits broeken mee naar thailand, en 1 short
Ik heb elke dag ongeveer die short aan gehad omdat het veeeeeeel prettiger zit dan zo'n afrits ding.
Voor een volgende backpack vakantie neem ik mee: 1 jogginbroek (voor in het vliegtuig en de koudere avonden) en 2 shorts en 1 bikini en wat hempjes en tshirtjes. Ook 1 hoodie voor in het vliegtuig en de koudere avonden.
En 4 onderbroeken/boxers/strings en 4 paar sokken (als je ergens heen gaat waar je neit de hele dag op je teenslippers loopt...)

Wat ik echt een MUST vind is een katoenen of zijde slaapzakje (ook bij de xenos). Je weet nooit hoeschoon de bedden zijn, en in zo'n ding hebben muggen en andere muskieten snachts veel minder kans om je te bijten (aangezien je er in ligt) daarbij is het niet warm (gewoon enkel dingetje).
Wat ook geschikt is ipv dit is een hoeslaken dat open is aan de onderkant, nadeel van een hoeslaken is dat het weer (veel) meer ruimte in beslag neemt dan zo'n xenos dingetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:39

ja afritsbroek wil ik ook graag hebben maar kan niet echt vinden v redelijke prijs.... ga wehkamp es kijken denk ik Haha!

hoody doe ik al aan naar vliegveld Ja
en heb zelf een matje en slaapzakje en kussentje al bij me Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:47

ze hebben van teva tegenwoordig ook zomerschoentjes. Lopen heerlijk, zijn mooi licht en zien er leuk uit. Ik draag ze bijna iedere dag, gewoon naar het werk.

allemaal in diverse kleurtjes
Afbeelding
Afbeelding

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:56

Bedenk wel dat veel hostels geen slaapzakken accepteren, omdat ze bang zijn dat er vlooien worden meegebracht vanaf andere plekken. Dus het hangt er nogal vanaf of je een slaapzak nodig hebt of niet, als je gaat backpacken.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 00:50

Ik kon niet helemaal ontdekken of het al genoemd was, maar heb je thermo ondergoed bij je? Klinkt misschien wat overdreven, maar het weer kan (vooral op een berg) zeer snel omslaan. Je weet nooit waar je terecht komt! Als je nog een lakenzak koopt, zou ik er 1 van zijde kopen. Lekker zacht, maar ook warmer als het koud is en kouder als het warm is dan katoen.
Wat ik achteraf beter had thuis kunnen laten was een enorme regenponcho! Heb m niet een keer gedragen. Een gewone regenjas was veel praktischer en voelde ik me lekkerder in. Verder zal ik volgende keer minder katoen meenemen, is erg zwaar en ontzettend koud als het nat wordt. Ook zal ik wat minder 'leuke' kleren meenemen.

Aanrader vind ik ook een 'flightbag'. Dit beschermt je backpack tijdens de vlucht en zorgt ervoor dat niemand er wat uit kan halen, maar ook niet erin (drugs ed. Altijd fijn als je over een aziatisch land vliegt). Slotje eraan hangen en klaar is kees. Dat slotje is overigens ook erg handig om in hostels te gebruiken. Soms is dat de enige mogelijkheid om een kluisje goed af te sluiten.

Een klamboe zul je niet nodig hebben in NZ, muggenspray volstaat. Als je ook de westkust van het Zuid-Eiland aandoet, zal ik wat sterker spul meenemen. Sandflies zijn vre-se-lijk!
Als ik jou was, zou ik twee dunne handdoekjes meenemen. Zo kun je er ook 1 op het strand oid gebruiken.

Een pet is ook een onmisbaar ding. De zon kan erg genadeloos zijn down under. Zonnebrand 30+ is ook geen overbodige luxe, zeker niet in het begin.

Afritsbroek is vooral erg fijn als je ook nog van plan bent te gaan hiken. Daarbij is het lichtgewicht en zo droog Lachen

Goede wandelschoenen! Ook als je geen ontzettende tochten gaat maken is het fijn om wat stevigere schoenen bij je te hebben Lachen

Veel plezier iig!

Ik dacht trouwens dat jullie naar Oz wilden emigreren? Of trekt NZ toch te erg? (Aangezien het overkomt alsof jullie het overgrote deel in NZ willen doorbrengen..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:31

esile die flightbags hebben we bekeken maar die waren allemaal zo zwaar Nagelbijten / Gniffelen

lielle dank je voor de tip die zien er al wat beter uit Haha!

wandelschoenen heb ik ook al en heb ze ook al ingelopen Ja
ik heb van ierland nog een heel licht regenjasje wat ik meeneem.
alleen petje had ik nog niet met idee koop ik daar wel Clown
thermo ondergoed helemaal niet over nagedacht zelfs, thx!

mn vriend gaat eerder die is een hele maand in aus, ik kom 2 weken later. 2 weken aus en 2 weken nz doen we dan Lachen we gaan ons vooral in sydney en brisbane oriënteren qua wonen omdat het 1 van die 2 steden zal worden ivm werk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:17

Flightbag zou ik wel doen. Ze gaan bij het bagagevervoer niet bepaald zachtzinnig met bagage om. Voor je het weet blijft een band of gesp ergens achter hangen en dan zit je met een kapotte rugzak. Om nog maar te zwijgen van dingen die er evt. in gestopt kunnen worden (tja, kan altijd, maar je kunt het risico natuurlijk zelf ook verkleinen). Ik heb een een lichte flightbag die klein opgevouwen kan worden, ze zijn er dus wel.

Zonnecrèmes en anti-insectenspul zou ik ter plekke aanschaffen. Dat is meer gericht op de situatie ter plekke en daar heb ik meer vertrouwen in. Zeker in Australië wordt erg gehamerd op slip, slap, slop (zoek daar maar eens op). En wat hier tegen muggen werkt, hoeft daar nog niet te werken.

Licht regenjasje en een pet is idd ook een goed idee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:16

Flightbag heb je ook in combi met een raincover,
Die hebben wij, als het gaar regenen doe je die er ook omheen, zou echt zeggen: onmisbaar!

En welke maat kleding heb je? ik heb hier namelijk nog een broek van de ANWB liggen, dames afritsbroek, zowel lang als kort af te ritsen (dus op de kuiten en als short).
Heb dat ding denk 3 keer aangehad intotaal, afritsbroeken zijn niet aan mij besteed.
Is een grote maat 38 (of kleine 40. Zou het eigenlijk maat 39 noemen Knipoog), zgan zou ik bijna zeggen, klein prijsje