USA 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

USA 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:44

Hallo iedereen,

wij zijn van plan om volgend jaar in de Zomer naar Amerika te gaan. Dan willen we een rondreis maken of in ieder geval dingen bekijken. Dan een maand daar blijven. Heeft iemand tips en enig idee hoeveel we kwijt zijn? We zijn met 3 personen.

Groetjes!

Unfaithful

Re: USA 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:25

Welke hoek willen jullie gaan doen? Wellicht heb je hier iets aan: [BI] Naar Amerika(USA) deze zomer!Wie nog meer?

Ik ben zelf 1,5 week geleden teruggekomen van een maand Amerika en wij zijn begonnen in Denver en daarna het zuidwestrondje gedaan. Is ons erg goed bevallen. Zelf vond ik Zion en Yosemite erg mooi. Ook zijn we in Sequoia, Bryce Canyon, Grand Canyon, Arches en Lake Powell geweest. Eigenlijk zijn al die parken mooi, ze zijn allemaal weer anders.

Qua steden vond ik vooral San Francisco, Denver en Las Vegas gaaf. Los Angeles zijn weer heel erg veel leuke dingen te doen zoals Universal Studios en Hollywood.

Wij waren geloof ik tussen de €15.000 en de €20.000 euro kwijt. Het was wel ontzettend gaaf, helemaal fantastisch en als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik zo weer gaan!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 00:45

Poe hee, dat is veel geld Unfaithful. Met hoeveel waren jullie? Met een heel gezin kom je al snel op zo'n bedrag uit... Ikzelf ben net twee weken terug van vijf weken Amerika (ook zuidwestrondje) en was in totaal zo'n 4500 euro kwijt. Inclusief vliegticket, auto, benzine, etc en héél véél shoppen. Haha! We waren met z'n vieren en hebben alle nachten met z'n allen in één kamer geslapen. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Kamers waren gemiddeld zo'n 80 dollar per nacht met af en toe een uitschieter. Als je dat bedrag door vieren deelt, is het behoorlijk goedkoop. Dit scheelt ook voor de benzine e.d. In het bovengenoemde topic kun je waarschijnlijk al heel wat info vinden. Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:55

Toekie schreef:
Poe hee, dat is veel geld Unfaithful. Met hoeveel waren jullie? Met een heel gezin kom je al snel op zo'n bedrag uit... Ikzelf ben net twee weken terug van vijf weken Amerika (ook zuidwestrondje) en was in totaal zo'n 4500 euro kwijt. Inclusief vliegticket, auto, benzine, etc en héél véél shoppen. Haha! We waren met z'n vieren en hebben alle nachten met z'n allen in één kamer geslapen. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Kamers waren gemiddeld zo'n 80 dollar per nacht met af en toe een uitschieter. Als je dat bedrag door vieren deelt, is het behoorlijk goedkoop. Dit scheelt ook voor de benzine e.d. In het bovengenoemde topic kun je waarschijnlijk al heel wat info vinden. Lachen

Oja, vergeten erbij te vermelden Schijnheilig Wij waren ook met z'n vieren. Woeh, dan waren wij toch wel heel veel kwijt als ik dat zo bekijk. We zijn wel bijna elke dag uit eten geweest en vaak 's ochtends ook ergens anders ontbeten. Ook hebben we een helikoptervlucht gemaakt en jeeptour die ook best aantikte. Ook veel ingekocht bij de Wal Marts enzo(we hadden de eerste twee weken een RV). Mijn moeder verteld me net dat het iets over de €15.000 lag Ja Veel te veel uitgegeven dus, hehe.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:17

Ik wil er ook zo graag heen, hè... maar als ik dit zo lees mag ik eerst nog wel tien jaar gaan sparen. Clown

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:29

Je moet eerst een keer de kaart van de US erbij nemen en kiezen welke kant je wil: Oostkust, Westkust, Centraal... En dan kan je kijken wat er in de omgeving te doen is, welke plaatsen je kan bezoeken etc. Zo doen wij het meestal.

Geen idee hoeveel wij in het totaal uitgeven met alle uitgaves ter plaatse (uit eten, boodschappen, benzine...) erbij, maar de reis op zich schommelde de laatste 6 jaren tussen €5.000 en €8.000. De vliegtickets zijn altijd het duurste. Het voordeligste is als je die heel vroeg al boekt. Hotels etc. boeken we altijd zelf via Expedia.

€15.000 is wel érg veel Wow!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:19

Wij boeken allleen de tickets en de eerste hotelnacht via internet, een auto boeken we hier ook via internet.
Een creditcard is trouwens verplicht als je een auto o.i.d. huurt in de states.
Overal waar je komt word je doodgegooid met hotels en aangezien wij nooit een echte vaste route, we weten wel waar we heen willen, kunnen we op zo'n manier gaan en staan waar we willen.
Ik neem aan dat het voor jullie de eerste keer word dan zou ik lekker het bekende rondje gaan doen, LA, SF, Yosemite, Grand Canyon enz.
Dan zie je heel veel in een trip en is makkelijk te doen als je 4 weken hebt, gewoon eens de kaart erbij pakken er zijn ook diverse reisboeken over verschillende delen van Amerika.
De tickets en de autohuur zijn eigenlijk het duurste.
Hoeveel wij deze zomer kwijt waren dat weet ik nog niet wacht nog op een afrekening van mijn creditcard.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:51

Bedankt iedereen! Lachen

Wij zien er alleen van af.. Wij vinden het ook erg leuk om 2 keer per jaar te gaan, met USA in de planning zou dat niet lukken. Wel willen we het gaan doen als mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn, dan ben ik ook 25 en kan ik ook wat bijdragen.