Mexico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:08

Omdat er niet echt topics te vinden zijn over dit land en ik toch wel benieuwd ben. Vork

Wie is er wel eens in Mexico op vakantie geweest en wat zijn je ervaringen er mee? Waar precies ben je geweest en wat heb je gezien/gedaan?
En klopt het dat er met de Amerikaanse dollar wordt betaald? Is een vakantie in Mexico veel duurder dan bijvoorbeeld Egypte?

Graag al jullie ervaringen en meningen hier, ben erg benieuwd. Ja
Mexico staat namelijk misschien in de planning voor zomer 2009 maar wil wel goed geïnformeerd zijn van te voren. Knipoog

Charles

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:15

Mijn broer is er in Juni geweest. Het is wel duur ja, maar hangt misschien ook af van je locatie. Je kan er betalen met de Amerikaanse Dollar of de Peso dacht ik. Mijn broer is in Playa del Carmen geweest, is met Dolfijnen wezen zwemmen, naar de Maya's geweest, met zee schildpadden gezwommen, krokodillen gezien, het regenwoud ingeweest, en ik vergeet nog een hoop dingen nu Clown Ik kan je niets vertellen over persoonlijke ervaringen maar hij heeft er de tijd van zijn leven gehad en praat er nu nog over afentoe Knipoog Ja het lijkt me een echte aanrader.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:49

Ik ben in februari/maart in Mexico geweest.
Ik heb meegedaan aan een vrijwillegersproject en zat in Morelia (erg leuke/mooie stad!!) in een gastgezin.
Het was echt een ontzettend leuke ervaring, maar het zal een totaal andere ervaring zijn geweest als ik gewoon een toerist was..

Ik zal er ook graag nog een keer naartoe gaan!
Alleen houd er wel rekening mee dat het in onze zomer het daar het regenseizoen is, dus erg veel kan regenen.

Ohjah, je kunt veel beter met de peso betalen. Vaak betaal je dan veel minder.
Ze hebben de neiging om evenveel in dollars te vragen dan als het in peso's is, maar dan kom je véél duurder uit..

Heb je nog vragen.. kom maar op Cool

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:26

Wij gaan in november voor de 9e keer naar Mexico Bloos , in de omgeving van Playa del Carmen en we zijn nog steeds niet uitgekeken op dit land.

Er is gewoon heel veel te zien en te doen : shoppen/sporten/uitgaan/eten&drinken/excursies/stranden.
Het is niet echt goedkoop, maar dat komt voornamelijk door de vliegreis (reken heen zo'n 11 uur en terug zo'n 9 uur vliegen en bij ons zat al zo'n 350 euro p.p. aan luchthaven en andere belastingen in de prijs).

Wij kiezen er altijd voor om in een all-in hotel te gaan, dan weet je vooraf wat je kwijt bent aan eten & drinken en dan vanuit het hotel met de bus of taxi uitstapjes te gaan maken.
Een aantal aanraders : de maya opgravingen (chitzen-itza/coba/tulum) snorkelen bij xel-ha, een duikcursus volgen , eco-park Xcaret (zeker voor de grote show in de avond)
Het is zeker geen goedkoop land, zeker op de toeristische plaatsen.
Voor bijvoorbeeld een dagje xcaret betaal je dus gewoon 70 amerikaanse dollar (en wij maar klagen dat de efteling duur is...).

Als je vragen hebt, stuur gerust een pm en kijk ook eens op onze homepage voor foto's : http://www.divehorse.com

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:56

Ja mijn vriend is 2 jaar geleden (zonder mij sniksnik) geweest naar playa del carmen vond dat eeeeeeeeerg mooi.
Wouden dit jaar weer. Maar de reis is al niet echt goedkoop. Zit te wachten op een lekkere last minute hahaha

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:23

wij gaan 14 maart naar mexico.
we zitten ook in playa del carmen...

Wie zijn der nog meer geweest, en heeft er tips etc,,,
fotos zijn ook erg welkom Haha!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:55

de maya's heb foto's gezien (sorry heb ze niet op de pc) en vond t op foto's al mooi

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:06

Wat leuk dat ik dit topic tegenkom Haha!
Mijn vader heeft namelijk een hotelletje in Mexico, sinds een jaar ofzo, en het is daar gewoon zo ontzettend leuk!
Ik ben er nu geloof ik 5 keer geweest ofzo, en pas in kerst gaan we weer.. Boos! (We zijn nl. afgelopen jaar 2 x geweest.. Tong uitsteken )
Ook heel leuk is het om daar te trouwen. Lachen Echt een droomlocatie.
Mijn vader heeft een hotelletje in Tulum, zo'n 3 kwartier rijden van Playa Del Carmen.
Playa del Carmen is wel leuk, ik zou er alleen niet voor kiezen om echt twee weken ofz. te zitten, een paar nachtjes is leuker. Ja
Het is er namelijk heel toeristisch, en ja ook 's avonds heel luid..
Ik weet niet waar je van houd, Toeristisch, met grote all-in hotels, en veel uitgaan etc, of echt relaxen op het strand en een beetje naar dorpjes etc.
In het laatste geval kan je beter naar Tulum gaan.
Je kan vanuit daar ook makkelijk naar Xcaret en andere waterparken.
Ook zijn er Maya tempels in Tulum zelf.
Ik krijg helemaal heimwee als ik dit typ.. Bloos
http://cabanaslaluna.com/
Dat is de officiele website, maar die is nog niet af.
Klik op de link voor een andere, tijdelijke website.
Als je bij Google intypt Cabanas La Luna Tulum zal je ook wel wat vinden.
Kortom: Ik zou er zeker voor gaan, en dan een paar dagen in Playa Del Carmen, en wat langer in Tulum. Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:54

is die link het van je vader?
wat ontzettend leuk
is er bokt korting hihi.
hij staat in me favorieten hoor

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:03

Jaa die is van mijn vader. Lachen
Haha ik ga proberen wat te regelen Tong uitsteken
Wha, leuk ! Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:30

Leuk! Wij hebben plannen om volgend jaar er naartoe te gaan.

Heeft er ook iemand ervaring met rondtrekken? Ik wil er 3 weken naartoe maar zijn ons al een beetje aan het orienteren...

Lijkt me een ontzettend mooi land.
Is het te doen in hoogseizoen?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:01

Cupcake_ schreef:
Jaa die is van mijn vader. Lachen
Haha ik ga proberen wat te regelen Tong uitsteken
Wha, leuk ! Haha!

zodra vriendlief thuis is laat ik t even zien. hij wil erg graag terug naar mexico en ik wil er ook wel een keer heen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:17

Die link ziet er idd echt héél gaaf uit! Prachtig zeg!

Ga het thuis eens goed bekijken!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:46

Thanks! Haha!
Misschien als er meerdere zijn die interesse hebben, dan kan ik denk wel wat korting regelen, maar denk eraan: Het is al best wel volgeboekt.. Bloos

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:51

ik ben er nu ook 2 keer geweest, super mooi land en super veel te doen!

zwemmen met dolfijnen en walvis haaien is een echte aanrader!
voor de rest de maya tempels, super interessant en mooi...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:09

vriendlief vind t erg mooi, maar snapte niet veel van de site haha. ook jammer dat t in dollars staat.
zijn de na seizoenen (volgend jaar september) ook al volgebeokt bijna?

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:00

Hmm, denk dat er nog wel iets is, maar ik zal het voor de zekerheid morgen even navragen, dan ben ik bij m'n vader. Knipoog
Haha nee de site is ook echt zo'n amerikaanse site omdat er ook best wel veel amerikanen zijn in Mexico.
Als je nog iets wilt weten kan je pb'en. Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:42

ok dank je wel

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:09

Ik ga 15 nov. een paar dagen naar Cancun dus ik volg het topic even! Ben er nog nooit geweest, eigenlijk nog nooit buiten Europa dus ik zie een beetje tegen de lange vliegreis op! Maar ga voor een heeeeul klein prijsje met mijn stewardess-vriendinnetje mee, dus dan heb ik het er wel voor over om het eens uit te proberen Haha!

Het schijnt dat je onwijs gaaf kunt stappen in de Coco Bongo. Iemand die wat meer kan vertellen over de do's in Cancun en de don'ts in de Coco Bongo Clown ?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:14

Wij hebben gister onze huwelijksreis naar Mexico geboekt, eerst 8 dagen rondtoeren, en dan nog 4 dagen lekker niksen aan het strand!
@melanie: misschien komen we elkaar dan wel nog tegen!!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:16

Clairee schreef:
Ik ga 15 nov. een paar dagen naar Cancun dus ik volg het topic even! Ben er nog nooit geweest, eigenlijk nog nooit buiten Europa dus ik zie een beetje tegen de lange vliegreis op! Maar ga voor een heeeeul klein prijsje met mijn stewardess-vriendinnetje mee, dus dan heb ik het er wel voor over om het eens uit te proberen Haha!

Het schijnt dat je onwijs gaaf kunt stappen in de Coco Bongo. Iemand die wat meer kan vertellen over de do's in Cancun en de don'ts in de Coco Bongo Clown ?

Cancun is echt verschrikkelijk amerikaans en geen Mexico.. als ik jou was zou ik een dagje (of meer) naar Tulum beach gaan, is ongeveer 2 uur rijden denk ik en er gaan de hele dag busjes heen en weer. Dat is echt paradijs!
Als je toch in Cancun blijft ga dan naar Delphin beach, dat is het minst touristisch. Veel plezier!

Vliegreis valt wel mee hoor, vraag slaappillen aan je huisarts, dan slaap je heerlijk de hele reis!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:02

Indd Cancun is ontzettend touristisch!
Daar vind ik het ook echt helemaal niks.. Bloos
Playa Del Carmen daar kun je nog wel grappig eten, maar Cancun is echt niks..
Tulum is leuheeeeuk! Vork

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:57

Cupcake.

Heb je ook een nederlandse prijs en beschikbaarheidslijst voor 2009 van het paradijsje van je vader????

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:01

Hmm, zou ik even na moeten vragen!
Ik denk het wel, maar als tijd heb mail ik wel even, en dan post ik dat wel even. Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:03

ja is goed dank je